16 februari 2010

Bloggpaus

Vet ni vad som händer när man måste förbereda sig för att i morgon hålla ett föredrag om hur företag sköter sig vad gäller ”sociala medier”? Man måste fokusera stenhårt som Charlotte Kalla, hänga på Twitter och Facebook och läsa 317 åsikter i 567 artiklar och förmodligen sedan falla ihop som Marcus Hellner. Och vad händer nu?

Man har inte tid att blogga. Oh, the irony.

(Men redan i morgon eftermiddag åker jag med SJ till Lund. Då finns det med tanke på hur tågen har gått i vinter säkerligen en massa tid för att blogga. Vad ska jag göra i Lund? Detta, som det finns några platser kvar till. Mejla om ni är intresserade.)

7 Reflektioner:

Blogger Sanna skrev ...

Höll på att få panik. Men blev snart lugn igen.

16 februari, 2010 12:37  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ingen panik! Alla på en gång! (Nej, jag ska inte skriva kommentarer nu. Jag ska göra en Keynotepresentation. Fy på mig.)

16 februari, 2010 12:42  
Anonymous Olsson skrev ...

Fick just inbjudan till en konferens i Sundsvall där du var en av huvudattraktionerna, tillsammans med en vilda västern-afton! Det hade varit kul om jag inte redan hade varit uppbokad. Borde inte sådant ligga på arbetsdagar?

16 februari, 2010 13:03  
Blogger Pysselitens karlslok skrev ...

Jag tycker att du ska laga en Flyg... nej vänta nu. Det har jag ju redan skrivit.

Jag kan ju gissa på Dan Br... nej det har jag ju oxå redan gjort.

Vi gör så här, du Lotten taar en bloggpaus och jag tar en båspaus.
Ha det så trevligt i Lund.

16 februari, 2010 13:44  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jomen, Olsson. Det är jag, Jonas Hallberg och Mark Levengood. Vi är numera sååå tajta.

Och det är ju förstås bara att omboka, klart att du ska till Sundsvall i april.

16 februari, 2010 13:48  
Anonymous Anonym skrev ...

Längst ner på kurspresentationssidan står det att det är after work den 19 november förra året...

Annars låter det himla trevligt och intressant. Och jag jobbar ju bara några kvarter därifrån (i Stockholm dårå). Funderar på om jag kan övertala arbetsgivaren om att jag verkligen behöver både verktygslåda och skrivregler.

17 februari, 2010 11:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

"... after work den 19 november förra året"

Ack. Det var tider det, det var då huset brann ...

(Här skulle jag vilja strypa korrläsaren. Tyvärr är korrläsaren min djefla man eller till och med jaaaag, och med en av oss strypt, blir lifvet så väldigt mycket mer komplicerat.)

Men Citronanka: klart att du ska prata med arbetsgivaren! Skicka även denne på kurs, vetja.

17 februari, 2010 14:26  

Skicka en kommentar

<< Home