11 december 2007

Tröjan

Jomenvisst. Efter tio dagars kamp – som i en djungel utan machete – kom så äntligen tröjan fram. Idag får fem av vinnarna ett tjockt kuvert i brevlådan. Så fort de andra vinnarna hör av sig till mig med storleksrapport och adress får de också paket.

Vad händer sedan? Hamnar man på en reklamlista och drabbas av språkregelsutskick, pengakrav och inbjudningar till glöggparty i hemlisbloggarborgen?

Nope. Detta är ett pris och ingen skatt betalas av vinnarna.

(De som vill vara hemliga kan fortsätta att vara hemliga. Jag kan skicka tröjan till er mormor eller till t.ex. poste restante Kim Andersson.)

22 Reflektioner:

Blogger Bim skrev ...

öhhh... en sådan måste man ju bara HA... :)
Må så gott... värmländskan Bim
Bims Portal!/Sjöbackas blogg
exzxyqm - inte många bokstäver som används normalt inte, hm...

11 december, 2007 10:05  
Blogger Jeez skrev ...

darn, då är det ju ingen idé att gissa -för det är ju glöggfester och språkutskick man vill åt ;-)

11 december, 2007 10:18  
Blogger Ica skrev ...

Bilden är ju snorliten. Men man ser att du är med på tröjan. Måste helt enkelt vinna nån av dagarna

11 december, 2007 10:25  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Jag säger som Jeez, kan man inte få kryssa för alternativet "Ja tack, skicka gärna utskick och inbjudningar, men absolut inga pengakrav"?

11 december, 2007 10:37  
Blogger Jeez skrev ...

*s* Apropå reklam måste jag bara få säga att jag blev väldigt förvånad när jag strax efter min förra kommentar fick ett mejl från Ica. Så här i köttfärstider undrade jag om jag skaffat Icakort i sömnen eller om de mejlade till ALLA i hela världen nu. Nåja, jag skrattade gott (och lättad) när det "bara" var en kommentar från Ica har ovan!

11 december, 2007 10:41  
Blogger Ica skrev ...

jeez- Shit, nu blev jag ju alldeles kallsvettig att jag mailat nån jag inte känner i sömnen eller nåt.

11 december, 2007 10:44  
Blogger Hajcharlott skrev ...

Åh vilken fin! Jag MÅSTE vinna! (Och jag som påstår att jag inte har någon vinnarinstinkt?!) De andra tröjorna är så använda och urtvättade så dom får NÄSTAN inte vara med på jobbet längre. Jag kan även ha vissa dagar när jag inte känner för att folk ska stoppa mig för att läsa på min barm...

11 december, 2007 10:45  
Blogger Jeez skrev ...

Ica, nej då, genom prenumeration på kommentarer bara :-) så länge du inte ger mig skämd köttfärs så är jag nöjd :-D

11 december, 2007 11:21  
Blogger Ataharis skrev ...

Den har kommit! Nu, nyss! Storleken var perfekt, och alla ni andra - den är jääähääätesnygg. Basånivet. Kolla in fotobevis på min blogg. :)

11 december, 2007 11:39  
Blogger Ica skrev ...

Nejdå. jag äger aldrig nån köttfärs så jag ska försöka låta bli det. Annars kanske det kan vara gott.

11 december, 2007 12:13  
Anonymous Anonym skrev ...

Korrläsning: hemisbloggarborgen menar du nog inte Lotten.

Jag är fortfarande mycket besviken över att INGEN stoppade mig och gratulerade mig till vinsten när jag förra året svassade genom ett fullsatt X2000 med en nyvunnen hemlisbloggartröja.

11 december, 2007 13:32  
Anonymous Anonym skrev ...

Jaaa! En sån vill jag också ha!

Så jag hoppas på tur med plommonstopet (fast jag har normalt inte tur i spel).

11 december, 2007 13:51  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Lilla E: Nej, en hemis menade jag ju inte - tack!

(Fast en hemis kanske i alla fall är en som jag – som bara vill vara hemma och mysa och aldrig dansa på baluns i San Fransisco.)

11 december, 2007 13:59  
Blogger crrly skrev ...

Korrläser automatiskt senaste kommentaren: San Francisco menar du... (Minnesregel: kiss-ko!)

11 december, 2007 20:16  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

"Hemisar i Sssissko."

(Titeln på min nästa bestseller.)

Tack, Crrly. Tröttna aldrig på att rätta mig, hörni!

11 december, 2007 21:21  
Blogger Malinka skrev ...

Yay, tröja emotses verkligen!

Enligt wv har jag tandvärk: nvwqk

/Malinka

11 december, 2007 22:15  
Blogger Malinka skrev ...

Männ! Vilken underlig länk.

Malinka

Blev det bättre nu?

11 december, 2007 22:16  
Blogger Huskorset skrev ...

Tröjan kom idag, och pur prillglädje genomströmmade min stadiga lekamen. Har nu pressat i lökarna i stl XL och konstaterar glatt att jag borde bett om herrstorlek.
Men vem bryr sig!
Tusen tack Lotten!

11 december, 2007 22:27  
Anonymous Anonym skrev ...

Mitt i tröjsnacket kommer här liten rapport om Granen utandför Grand, som jag passerade i dagsljus i går och i kvällsljus i kväll.

Dagsljuset avslöjade:
Den breda balkongen över Grands entré var överhängd av ett rödaktigt finmaskig bulligt draperat nät som förde tanken till byggnadsställningsdrapering. Den avskalade granen hade runtom ståltrådar snett ut (brett ut) från under den lilla kvarvarande ruskan, och var fästade i marken. Ståltrådarna, som nog även hade en och annan utstickande ståltrådsgren, var glest behängda med tallkvistar.

Ett stycke åt ena sidan på Bantorget fanns en rundel där orangemålade skyltdockor utan klädsel intog olika dansande ställningar under en diskokula.

Kvällsbelysningen visade:
Nätet som vällde ut över balkongen var upplyst av många små ljuspunkter, man anade att nätet fanns, men inte mer. Fasaden var på sex ställen, mellan fönsten, belyst med rödlila rektangulära fält och avslutades med samma rödlila ljus under den utskjutande takgesimsen.

Den höga granruskan var försedd med liten, liten belysning i toppen, samt i en stor rundel på marken under den, rundade rektangulära belysningar i kallt rött, fult gulgrönt och ytterligare en färg som också den väckte negativa känslor. Sammantaget blir mitt omdöme »mycket väsen för ingenting« eller »det var inte grant med konstig gran utanför Grand«.

11 december, 2007 23:33  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Agneta -- tack för granrapporten. Stod du där och antecknade flitigt eller har du fotografiskt minne?

12 december, 2007 06:16  
Anonymous Anonym skrev ...

Fotografiskt minne har jag nog inte, men ett rätt väl utvecklat bildsinne. I dagsljuset kollade jag av det hela vid passage från Nygatshörnan upp mot Lilla Fiskaregatan. I kvällsbelysningen stod jag säkert tio minuter och väntade på buss vid torgets andra sida (den som sedan övergår i Klostergatan). Då matade jag medvetet in detaljer för att kunna avlägga rapport.

Om mitt omdöme: En gång får många år sedan såg jag Bolsjojbaletten uppföra Svansjön. Något år senare såg jag samma föreställning, men då med baletten vid Malmö stadsteater. Det var skillnad det. Mycket skillnad.

Utsmyckningen utanför Grand har drag av en Svansjöföreställning utförd av högstadieelever. Eller så. Kanske kan man med wv utbrista dypwaaax -- så ser det minsann ut.

13 december, 2007 00:10  
Anonymous Anonym skrev ...

Kollade upp lite bättre. Utsmyckningen av Bantorget och Grand är just elevarbete. Den är gjord av elever vid Lunds konst- och designskola.

13 december, 2007 02:21  

Skicka en kommentar

<< Home