13 december 2007

Önskelista 2007

Jag har fått mejl. Man tycker visst att detta med Hemlisbloggarjulkalendern börjar bli tjatigt, trist, tråkigt och alls inte underbart. Mullenöh på er!

Nämen då kan jag ju svara på sju saker som jag önskar mig i julklapp, eftersom Sandra för en halv evighet sedan önskade sig just detta. Jag vill i mina paket ha
  • blommiga eller prickiga eller rutiga eller bara roliga gummistövlar i stl 40 (jag har nu min djefla mans mammas mormor Annas seglarstövlar)
  • innertaklampa till silverpilen (en på insidan nattsvart Volvo 245)
  • en stekpanna (ty den gamla har tatt slut)
  • palt
  • en simpel, begagnad cykel som funkar (ty den gamla har tatt slut)
  • ett synnerligen coolt skärp med mycket som blänker
  • nya joggingskor (ty de gamla har tatt slut).

Vad fiffigt. Att de gamla joggingskorna har ”slitits ut” får nog er att tro att de har joggats slöa och inte går att slipas om. (Så är nu icke fallet. Jag klev på en spik när jag skulle hämta tidningen och det lilla hålet har vuxit under mitt gående under de tre gångna månaderna.)

21 Reflektioner:

Blogger Moster Mjölgumpa skrev ...

Tänk att man varken behöver stiga upp i ottan eller sitta uppe långt in på kvällskvisten för att få vara först med att kommentera!

13 december, 2007 21:03  
Blogger Maud/En bok om dagen skrev ...

Palt... Det åt jag till lunch idag. Rester från igår...
*ler belåtet*

13 december, 2007 21:18  
Blogger Lisa skrev ...

Åh, det måste vara Sven Lindqvist

13 december, 2007 21:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Kan man verkligen tycka att det är tråkigt med hemlisbloggarkalender?

Tydligen. Smaken är som baken, för att citera min mormor (salig i åminnelse).

Vad är då ett "synnerligen coolt skärp" i Lottens ögon?

13 december, 2007 22:24  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ett synnerligen coolt skärp kan ha öljetter eller nitar eller diskret glitter, eller hur? Eller kanske en basketboll som spänne!

Hihi, Sven Lindqvist.

13 december, 2007 22:40  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Å, vilka förståndiga och nyttiga saker du önskar dig! Vill du verkligen inte ha något onödigt?

13 december, 2007 23:05  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Förresten tror jag att du kan ge seglarstövlarna till din trettonåring om du får ett par nya gummistövlar. I alla fall åstundar min fjortonåring hett ett par såna. Särskilt coolt tror jag det är om de är äkta gamla.

13 december, 2007 23:07  
Blogger Ingela skrev ...

När du har vägarna förbi kan jag koka palt åt dej.

13 december, 2007 23:07  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Om jag vill ha något onödigt? Jo, jag vill ha en friggebod att stänga in mig i då och då. Där ska jag i tysthet, iklädd färgglada stövlar och blänkande skärp äta palt.

Örhängen som pinglar vill jag förresten ha! Kling klong pling plong i örsnibbarna, liksom.

13 december, 2007 23:23  
Anonymous Anonym skrev ...

Får man fråga varför någon nu tyckte det var så himla trist och tjatigt med kalendern då??

14 december, 2007 00:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hoho, Fredrik: Jag vet inte riktigt, men I aim to please. Rätt som det är kommer också ett "vanligt" inlägg om vad jag hittade i trädgården igår. Det var stort och orange.

14 december, 2007 08:37  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag hoppas att det inte är du som har lärt ut protokollskrivning i detta fall

:-)

(Och har dom hunnit rätta sidan så kan jag berätta att Gustav W satte 300% av 2-poängarna...)

14 december, 2007 09:09  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Hur kan en stekpanna ta slut?

14 december, 2007 09:22  
Blogger Ica skrev ...

Synd att du inte har strl 36 i dojor. Då kunde du fått både joggingpjux och gummistövlar från mig. randiga.

14 december, 2007 10:08  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ingela: Jag tar dig på orden. Nu måste jag bara hitta till vägen förbi dig.

Plastfarfar: Stekpannan var av billigaste sort och led av fiskpinneslitage.

Ewa: Wow, jag ska berätta för Gurra W att han är 300-procentig! (Har du sett honom spela också?)

14 december, 2007 11:11  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ica: Men kan jag kanske som Askungens systrar hugga av hälen lite? (Den gör ändå så ont redan.)

14 december, 2007 11:12  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag har ett par randiga stövlar som du kan få...? Eller nejförresten, dom är ju smala 39:or.

14 december, 2007 12:03  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jamen tack, fast hallå, det kanske är någon annan här som vill ha randiga, smala 39:or?

(Mina fötter är breda och gör ont.)

14 december, 2007 12:12  
Blogger Hajcharlott skrev ...

HAHA "fiskpinneslitage". Bästa uttrycket idag!

wv tbypozug Ja, jag är typ osugen på att jobba!

14 december, 2007 13:43  
Anonymous Anonym skrev ...

Hej

Då skulle jag vilja veta vad det är för seglarstövlar du har

/Malin

14 december, 2007 23:45  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten: japp, jag har sett Gurra W spela. Dock inte när var 300%-ig.

15 december, 2007 16:52  

Skicka en kommentar

<< Home