13 december 2006

Till alla som inte gillar hemlisbloggarjulkalendern

Man kan läsa antingen om
Lucia
eller kanske lite om
Saffran
eller om
Julgranen
eller hur man får
Jullugn
eller om
Mitt liv som julbord
samt om
Ostlandet.

14 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

När det kommer en hemlisbloggarjulkalender för läsovana och imbecilla så kommer jag visa framfötterna! ;)

13 december, 2006 00:53  
Anonymous Anonym skrev ...

A propos Hemlisbloggaren den 12 december: Lill-Babs är verkligen en stjärna som lever upp till att vara stjärna. Vi minns fortfarande de åren när hon bodde på vår gata i huset ovanför vårt och iförd capri pants och enormt högklackade sandaletter rastade sin lilla vita pudel. Glamouröst! Det fullkomligt osade kändisliv och stjärnstatus omkring ekipaget. Red Mitchell bodde längre upp på gatan, då när det begav sej. Nu är det mindre musikaliskt och glamouröst, tyvärr.

13 december, 2006 06:58  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten,

tack för fin tröja som brevbäraren kom med i går (Posten finns alltså fortfarande!)! Sitter som en smäck.

Vill DU fördjupa dig i andras jular finns det numera en liten berättelse ur livet hos mig. God lusse, på dig på och alla dina kommentatorer!

13 december, 2006 09:44  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ah, vilken fin wv, jag vet inte riktigt hur jag ska associera ... jag bara skriker:

knixbuu!!!

13 december, 2006 09:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Satt o läste om din lucia. Smålog hela tiden.Mmm, kände igen så mycket. Visserligen är ni värre än oss vi har "bara" OBS!! cittationstecken :)barn men, det räcker gott.

13 december, 2006 12:09  
Blogger crrly skrev ...

Vilken gullig bror du har som gråter! :)


WV låter vl ungefär som jag när jag vinner: ymhayy (fast det ser även lite ungerskt ut...)

13 december, 2006 12:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ökenråttan, jag har inte ens haft capri pants eller högklackade sandaletter i min hand. Någonsin!

Förresten står det i hennes memoarer att hon alls inte har problem med hälsenorna och visst då kan gå i gympadojjor. Och i dem (Salt!) kan man visa framfötterna.

Skrivkramp: tröjan ska inte sitta som en smäck. Man ser så dåligt då.

Crrly: Min bror är en lipsill.

(Bosse som kommenterar här är stolt för att han igår gick citationsteckenkurs för mig ... och nu håller på att förvandlas till en bloggare.)

13 december, 2006 19:59  
Anonymous Anonym skrev ...

Kära ökenråtta!
Glad attse Dig tillbaka bland comments!

13 december, 2006 20:34  
Anonymous Anonym skrev ...

Oh vad jag är tacksam för att mina tre döttrar har vuxit ifrån lussetågandet. din historia fick mig att minnas traditionerna - som var meningen att bli så mysiga och trevliga. Men som blev ack så stressiga.

13 december, 2006 22:20  
Anonymous Anonym skrev ...

oj, jag känner mig plötsligen lite skyldig. inte att man inte gillar, bara att man känner sig obildad.. läser o klurar lite då o då ändå. men tack för att du är en omtänksam m-ska!

13 december, 2006 22:44  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten - I beg to differ! Ska man visa framfötterna är sandaletter med öppen tå att föredra!

Fast jag går helst i gympadojor.

13 december, 2006 23:00  
Anonymous Anonym skrev ...

Ha! Äntligen att WV som passar innehållet: shcqu handlar såklart om fotbeklädnader. :)

13 december, 2006 23:01  
Anonymous Anonym skrev ...

Kära Den BLyga. Det var HÄR som jag skulle ha sagt Tack!!! Vårt internet är inte på nåt vidare humör i dag, så jag trasslade bort mig mellan inläggen. Det är väl Stolpen som råkt på sne eller nåt.

14 december, 2006 08:01  
Anonymous Anonym skrev ...

Tack! Det är inte det att jag inte gillar hemlisbloggarjulkalendern.. hrmf... eller kanske det är just så trots allt ändå. :P

14 december, 2006 13:09  

Skicka en kommentar

<< Home