15 december 2006

Nämen en helt vanlig fredagsrapport: kökssafari

Först fick jag en sticka i foten av vårt dyra, fina värmeslingade furugolv i köket.

Sedan upptäckte jag att istället för att bordet var dukat med nylagad mat, låg det fem snyggt vikta tomtekostymer på detsamma. Ingen i vårt hus brukar vika något över huvud taget. Mycket underligt.

Men ... Så väldigt underligt. Ljud uppifrån.

På kylskåpet satt två små barn och tjoade. Men det är faktiskt ännu underligare att jag inte har målat taket på fem år. Det är liksom kamouflagefärgat.

Nu vände jag blicken strax till höger, där jag har en hänga-i-taket-grej som är full med slevar och andra verktyg.
Men vaaad hänger väl där? Inte en, inte två, men massor av studsmattefjädrar. Nu tillsätter vi en underlighetsutredning:
  • hur länge har de hängt där?
  • vem hängde dit dem? (humorapplåder till denne/a)
  • ska de hänga kvar?
  • i så fall: hur länge?
Jaha. Nu har tolvåringen och min djefla man raptävling. Tolvåringen leder både vad gäller volym och längd. Hjälp, vi har uppfostrat ett monster. Ett rapmonster. Underligt. Hon skulle kunna uppträda på cirkus. (Vänta, hallå, kan man tjäna pengar på rapande barn?)

Nu måste jag kolla om det hänger en pincett där uppe bland slevarna.

10 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

Heja Ida!! Och Sigge ser ju pigg ut igen. Studsmattefjärdrarna hängde där redan när jag var där. eller, nej, de låg i en stor papperspåse. Så de hängde inte där. Däremot en Simpsons pizzaslicer.

16 december, 2006 00:11  
Anonymous Anonym skrev ...

okej, jag måste genast veta om det var en raptävling eller en raptävling. dvs, hanlade det om att tala fort, i takt, och i rim, eller handlade det om att stöta ut luft från magen via munnen? :)

16 december, 2006 01:11  
Anonymous Anonym skrev ...

och jag ber om ursäkt för stavfel. jag har vart på skoljulfest. då blir det så (kristina fick vingla hem halv tio, moaha).

fan vad svåra WV blir då. zugdavfo liksom.... hallå!?

16 december, 2006 01:12  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det var en raaaaaaaaaaaaptävling, burp liksom.

Fast bhrhrhrhrhrhrhuuuuuuuuuuuuuuuuuhrhrhrhrhp.

16 december, 2006 01:14  
Blogger crrly skrev ...

Vad coolt! Jag vill vara med nästa gång de har raptävling, jag klår alltid alla! ;D

16 december, 2006 12:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Ja, de rapar så förfärligt att man flyger rätt över gatan när de sätter igång. De har de värsta raparna jag hört:)

16 december, 2006 17:04  
Anonymous Anonym skrev ...

Roligt inlägg, rolig blogg! Första gången jag hamnat här men jag kommer defenitivt tillbaka!

Kolla gärna in min nystartade bloggbok "Ensam mitt i flocken". Den finns på http://ensammittiflocken.blogg.se

16 december, 2006 18:46  
Anonymous Anonym skrev ...

vill bara säga TACK!

(för en skön vanlig uppdatering, i löv it)

men ogillar därför inte kalendern, fortf impad, fortfarande oförmögen att komma med enda vettigt svar!

17 december, 2006 01:17  
Anonymous Anonym skrev ...

*ler med hela ansiktet*

18 december, 2006 17:07  
Anonymous Anonym skrev ...

Hrmf.. vad hände nu då? Anonym? Det var ju JAG som log med hela ansiktet!

18 december, 2006 17:07  

Skicka en kommentar

<< Home