17 oktober 2006

Den som ändå hade en sån


- En rom & cola, tack.

(Smusslar över betalningen i en ihopvikt tidning.)

29 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jajaja, jag vet ... varannan blogg kommer att publicera samma skärmdump. Men jag kanske var först i alla fall?

Hm. Jag skulle ha beställt en Shirley Temple istället.

17 oktober, 2006 12:13  
Anonymous Anonym skrev ...

Tidningens korrekturläsare var svartavlönad och har fått sluta för att tidningen, med trovärdighet *hahaha*, ska kunna framföra kritiken -- eller?

17 oktober, 2006 12:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Tänk om man hade råd att BETALA sina barnvakter!

17 oktober, 2006 12:38  
Anonymous Anonym skrev ...

Tänk om man kunde få barnvakt överhuvudtaget, svart eller vit....

17 oktober, 2006 12:56  
Anonymous Anonym skrev ...

och Barvakt...jag minns inte ens när jag var på en bar sist...

17 oktober, 2006 13:01  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Du var två minuter före Stationsvakt!

(Ursäkta massa raderade kommentarer, mina länkar dummar sig igen.)

17 oktober, 2006 13:08  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Översättarhelena: Ser du att jag snyggt och propert har raderat dina raderade felkommentarer?

Ok, alla barhoppor: vilken är den godaste drinken? Jag drack en som hette "Petra" en gång. Illgrön med mjölk i.

17 oktober, 2006 13:14  
Blogger den blyga skrev ...

Jag blandar mitt brännvin själv!

Eller numera (sedan de sänkt spritskatten i Danmark - där ser man vilket uppsving det blir i kommersen när de sänker skatten!) mina DRINKAR:
Jag är "gammaldags" och växlar mellan Manhattan och Margarita beroende på vädret!

17 oktober, 2006 13:19  
Anonymous Anonym skrev ...

Fidel Castro är min favoritdrink! Läs nu inte in politik i detta jag gillar bara blandningen av lime, mörk rom och ginger ale.

En klassisk GT går också hem.

17 oktober, 2006 13:41  
Blogger Studiomannen skrev ...

Fidel Casco är min: rom & lim!

Nä - skämt åsido: beroende på tillfälle kan lite romdrinkar passa! Daiquiri t ex. Mums.

17 oktober, 2006 13:50  
Anonymous Anonym skrev ...

Shit! Du vann med två minuter.

17 oktober, 2006 14:02  
Anonymous Anonym skrev ...

När jag dricker drinkar vill jag ha Singapore Sling eller möjligtvis iskalla Margeritas

17 oktober, 2006 14:14  
Blogger Herr R skrev ...

Jag stämmer in i kören: Fidel Castro! Det är en kalasgod drink.

Lynchberg lemonade funkar också. Så som en välblandad GT en varm dag.

På Gondolen gör dom en Cosmopolitan med ingefära. Den går inte av för hackor den heller.

17 oktober, 2006 14:20  
Anonymous Anonym skrev ...

Tack för drinktips. Själv kör jag GT och vodka/juice. Men Castro lät smaskens. Måste börja dricka mer sprit.

17 oktober, 2006 14:47  
Blogger Herr R skrev ...

Ang dassiga korrläsare:

DN vill inte vara sämre. Läs här...

17 oktober, 2006 15:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Vet ni, nu kom jag på: Bästisgrannen har jobbat som bartender. (Och borde sannerligen inkomma med några tips här.)

Numera jobbar hon som barntender.

17 oktober, 2006 15:43  
Blogger bästisgrannen skrev ...

Long Island Iced Tea VAR min favoritdrink. Därför hade jag behövt en barvakt:)

PS: Jag jobbade aldrig som bartender, jag "pryade" i en bar en gång för länge, länge sedan.

17 oktober, 2006 16:22  
Anonymous Anonym skrev ...

HUH
Long Island Ice Tea är fullkomligt livsfarligt.
Jag tror att ett av mina absolut mest skandalösa barminnen beror på en par av ovan dito intagna på tok för fort vilket ledde till att jag bla hade Tequilarace med en väldigt hårig Mexican, böt T-shirt med bartendern OCH åt en Mescal mask.
Nej aldrig mer Long island ice tea

17 oktober, 2006 16:26  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Tack för fin kommentarsstädning, Lotten.

Favoritdrink? Det är ju som att fråga vilket av mina barn jag tycker mest om!

Men okej då. Jag är väldigt förtjust i Cosmopolitan, fast namnet är lite fånigt. På sommaren går inget upp mot en Mojito.

17 oktober, 2006 16:57  
Anonymous Anonym skrev ...

I "Petra" var det inte mjölk heller, det var grädde! Pisang, sprit, grädde, sockerdricka och annanasjuice.

En gång i min ungdom (för åtta år sedan) drack jag och sonens gudmor under en helt termin i Uppsala gin och cola. Tre dar i veckan ungefär. Nått jag kom på i Bulgarien på en klassresa fem år tidigare när jag inte kunde skilja på rom&cola och GT. Dock rekomenderar jag den nog inte

17 oktober, 2006 17:23  
Anonymous Anonym skrev ...

Long Island Iced Tea är ingenting i farlighet, jämfört med päronkonjak. Päronkonjaken gör att man konverserar björkar och blir buren hem, slängd över axeln på en tvåmeterskarl. Gillar man sötsliskiga drinkar med mjölk är Likör43, Bailey's och mjölk i valfria proportioner gott (men inte illgrönt). Annars finns alltid Lillappen - hjortronlikör och sprite. Nej, jag är inte särskilt finkulturell ;)

17 oktober, 2006 18:00  
Anonymous Anonym skrev ...

jag öser beröm över dig i mitt senaste inlägg - missa inte detta tillfälle att fylla på ditt ego!!

17 oktober, 2006 18:50  
Anonymous Anonym skrev ...

Varför är barskåpet så tomt??? Det finns ju så mycket spännande att prova...

17 oktober, 2006 18:52  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Luuugn, Pernilla, det är bara tisdag!

17 oktober, 2006 20:55  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Barnens farmor brukar beställa Caribean Coffee till alla bar(n)tenders förtjusning.

Det är förstås en Irish baserad på rom.

17 oktober, 2006 21:43  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag har lugnat ner mig nu, genom att tillaga en älgstek och dricka en kopp Earl Grey.

Men ändå, barskåpet är tråkigt tomt - hur kul är det med tre flaskor Bailey's och inget annat? Jag dricker inte ens smörjan, utan häller den i chokladsås...

Vad säger alla kloka och okloka roliga männsikor, vad ska ingå i en bra hemmabar? Och vad ska man betala barvakten?

17 oktober, 2006 22:11  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nämen ja, Pernilla, dagens bästa fråga! Jag äger inte ens något barskåp, så ekande ödsligt är det.

Jag är visserligen tappad bakom en barvagn, men kanske:

en finwhisky
en fulwhisky
en söt sherry
en sur, nej vahettere, torr sherry
en Grand Marnier
en konjak
en renat

Och så en Baileys i kylen och en punsch i frysen.

Inte gin, för jag är överkänslig mot beska.

17 oktober, 2006 22:46  
Blogger den blyga skrev ...

Du Lotten, som inte gillar/tål? amara - har missat hela poängen!
Vermouth torr och röd är ett måste liksom Angostura bitter och Campari.
Gin och vodka kompetterar starkspritförrådet - tequila på sommaren!

18 oktober, 2006 06:52  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten och Den blyga: Jag påbörjar en lista och era förslag hamnar där, liksom den mörka rommen som behövs till Fidel Castron. :-)

Sen är det väl bara att handla och bjuda in till fest...

18 oktober, 2006 10:26  

Skicka en kommentar

<< Home