20 maj 2009

Skrivbordet

Raz har till midnatt idag onsdag utlyst en skrivbordstävling. Edit: Tävlingen är förlängd till söndag 24/5 vid midnatt.

Men mitt skrivbord är inte särskilt förvånande.

Jo förresten, lite vad gäller ordningen. Jag brukar nämligen ha alla ikoner huller om buller i en för mig logisk ordning, men någon lånade min dator bara för att kolla sin mejl – och städade samtidigt. Upprörande.

Datorns s.k. skrivbord. Inte förrän nu ser jag att jag har två oöppnade mejl. Vad kul!

Egentligen hade det ju varit mycket, mycket intressantare att visa upp IRL-skrivbordet. Hemma är mitt skrivbord ju bortrationaliserat; alla mina saker ligger i kartonger på golvet i en lagringslokal som heter vardagsrum. Men på radion har jag ett bord:

Skrivbordet på SR Sörmland. När jag klipper ljud (kolla på skärmen) känner jag mig obeskrivligt cool. (Å andra sidan känner jag mig även obeskrivligt cool när jag kör bil.)

Jag önskar verkligen att jag hade kunnat blotta mig och mina skrivbord och avslöjat skandaler och hemligheter istället för att bara vara helt normal. Till nästa gång ska jag ordna nakenbilder och scooptankar samt hatobjekt.

Men häng på ni också – blotta er eller era skrivbord!

Uppdatering
Jag har visst visat radioskrivbordet förut.

Etiketter:

16 Reflektioner:

Anonymous Niklas skrev ...

Går det verkligen att lägga in bilder här? I så fall hur?

wv arbomi - låter bra i sammanhanget.

20 maj, 2009 13:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Niklas: du måååååååååste ju börja blogga som en "riktig mänsch" som min farmor sa om redigt folk.

Eller: kan man lägga in bilder i bloggerbludderkommentarer? (Jag har sett det någonstans, men det var säkert i ett annat bloggverktyg.)

20 maj, 2009 15:33  
Anonymous Raz skrev ...

Kul! Lycka till ;) Vi ses imorgon!

20 maj, 2009 15:40  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Inressant för en som bara sett Mac i annonser. Vad är alla ikoner i aktivitetsfältet frågan om?

Testar bildfrågan med en I Can Haz på Sura Gamla Katten.

Det gick! I min Blogger-editor skapade jag texten inklusive länk till bilden, gick över till HTNL-läge kopierade koden och klistrade in den i kommentarfältet.

20 maj, 2009 18:54  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Aj då! 'Intressant', heter det. Liksom HTML-läge. Inget annat.

20 maj, 2009 18:57  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Mjae, fast här i min dator bidde det bara en vanlig länk, Plastfarfar.

Nu ska vi se vad du kan mena med "aktivitetsfältet". (Här har du en som inte behärskar PC-lingot någe vidare.) Det måste väl vara det som ligger i nederkant?

Om så: det är mina öppna program och några program som inte är öppna, men vars alias jag har liggande där för lättåtkomlighetens skull.

Det som pekaren (tydligen) pekade på när skärmdumpen gjordes, är "Graphic Converter", som funkar som Photoshop fast som är enklare och billigare.

Aj lööööv my computer.

20 maj, 2009 19:03  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Aha! Jag missförstod. Sorry. Har dock aldrig sett en bild i en kommentar annat än de avatarer folk håller sig med. Kan det vara det som avsågs?

20 maj, 2009 19:20  
Anonymous loppran skrev ...

Roligt! Så här ser mitt skrivbord ut just nu:
http://myrens.se/loppran/wp-content/uploads/loppranskrivbord.jpg

20 maj, 2009 22:43  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu har jag letat efter kommentatorsbås med inlagda bilder i flera dyrbara minuter -- men inte hittat några.

Har jag drömt att det finns?

20 maj, 2009 23:12  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Taggen img src=... som behövs för bilder verka inte vara tillåten av Bludderblogger. Då är det kört.

21 maj, 2009 16:18  
Blogger Malinka skrev ...

Hur har du gjort din skärmbild? Jag ser minsann ingen ikon för Skärmavbildning!

Jag tog uppmaningen som en anledning till att städa skrivbordet och fick det så här tjusigt!

21 maj, 2009 18:25  
Anonymous Åsna skrev ...

Redan gjort!

21 maj, 2009 20:47  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Malinka: cmd + shift + 4 = man tar en bild av det man vill genom att markera som när man bildbehandlar ungefär. Klicka, håll ner, dra och släpp.

(Idag har jag förresten träffat Raz!)

21 maj, 2009 21:07  
Blogger Malinka skrev ...

Gamla command shift 4! Den hade jag glömt bort.

21 maj, 2009 22:07  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Exakt, kära gamla kommandon som återuppstår på tredje dagen.

21 maj, 2009 22:44  
Anonymous Studiomannen skrev ...

Jag har också tagit en skärmdump och visar mitt FINA TJUSIGA och RENA skrivbord! :-)

22 maj, 2009 14:25  

Skicka en kommentar

<< Home