16 maj 2009

Jag tror att Malena Ernman vinner


Men tyvärr har jag alltid fel.

Om hon inte vinner, beror det – sanna mina ord – på att hon valde bort den snygga, svarta klänningen. Den vita sitter som en kartong på ett huvud.

Visserligen har jag fortfarande vätska bakom trumhinnan, men Shirley Clamp sa banne mig att Israels nummer var ”politiskt korrekt”.

Det är väl det det inte är?

Uppdatering kl 21:28
Men åh. Malena sjöng falskt. Hon måste ha stämbandsproblem.

Nämen så kul, nu kommer ännu en ballad.

Klänningsuppdatering
Kolla, den vita klänningen har Spock-öron där den svarta har ... sammet och fjädrar.

Inte så fint, Camilla Thulin.

Mycket finare, Camilla Thulin!

Etiketter:

47 Reflektioner:

Blogger Plastfarfar skrev ...

Det enda upphetsande hittils är att Suraa Gamla Katten ruttnar på att min lilla Netbook har tagit hennes plats i mitt knä.

16 maj, 2009 21:44  
Blogger Plastfarfar skrev ...

...fasr Armenien är inte helt fel.

16 maj, 2009 21:47  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag tycker inte att Shirley och Edvard som kommenterar är bra. Den ena säger något och den andra låtsas som om det är ny information.

- Jo den här grabben är bara 23 år.
- Nähe?
- Jo kan du tänka dig!
- WOW!

(Eller så är jag bara avundsjuk som vanligt.)

16 maj, 2009 21:50  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Den luftgitarrspelande sexåringen här hemma:

- Näe, mamma. När kommer Lordi?

16 maj, 2009 21:53  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Hej&Hå. Azerbaijan låter likadant

16 maj, 2009 21:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Arash gjorde ju bra ifrån sig. Men hu så hemska guldtajts de hade trätt på tjejerna.

Åh, nu kommer Bosnien & Herzegovina med sångaren som ser ut som en arg Björn Kjellman.

16 maj, 2009 21:56  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Och nu tycker Edvard (igen) att det är jättekul att uttala Moldaviens titel, som innehåller ordet "H0RA".

Ja, vi skrattar ihjäl oss åt Brad Pitt också.

16 maj, 2009 22:02  
Blogger Ica skrev ...

Inte så farligt falskt väl? Men inte lika bra som det brukar vara. Tappade lite här och där. Hon bör dock vinna ändå :) Dock är jag glad att hon slopade sminkningen och håruppsättningen. Hon var mkt snyggare så här.

Sedan kan man ju fråga sig hur Frankrike tänkte... och vilket aerobicpass Greklands snubbe varit på. Han är nog roligast idag.

16 maj, 2009 22:10  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Maltatjejen ensam påscenen av dem alla. Une poiäng!

16 maj, 2009 22:11  
Blogger Ica skrev ...

Jag tyckte det var lite roligt att en tjej från Armenien (väl?) hette Anusch.Fast de uttalade det roligare i tisdags.

Sen får man heja på Finland med, eller jag gör, som älskar E-type.

Din sexåring är Lordifixerad.

16 maj, 2009 22:12  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Danmark. Sanark

16 maj, 2009 22:17  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men Tyskland, såg ni Tyskland?

Karl: uppknäppt, svart skjorta, fet halskedja, silverbrallor.

Kvinna: Betty Boop.

Nu kommer det albanska Träskmonstret, Plastfarfar!

16 maj, 2009 22:24  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Greklands och Tysklands snubbar påminde om varandra, Ica.

16 maj, 2009 22:25  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Det Albanska Träskmonstret Is Back!

16 maj, 2009 22:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men hjälp vad den där norrmannen är min typ. Söt som socker.

16 maj, 2009 22:30  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Norge!

16 maj, 2009 22:30  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Programledaren hade en tårtklänning med meterstor rosett!

16 maj, 2009 22:31  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Låten och inget annat, Lotten...

16 maj, 2009 22:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ukrainas dansare knyter höger hand och slår med vänster hand i vänsterarmens armveck så att den knutna högerhanden åker upp.

Ett stort f*ck you?

16 maj, 2009 22:36  
Blogger Ica skrev ...

Hm, ja, lite lika kanske. Men jag vet inte. Den ena vet jag ju har varit med och gjort bra musik. Jag gör en smärre analys i min blogg med.

16 maj, 2009 22:36  
Anonymous Anonym skrev ...

Ljudet var ju katastrof, ska folk rösta på det så går det ju åt fanders. Med riktigt ljud rycker det ju i pungen när hon tar i:-)

16 maj, 2009 22:40  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Andrew Lloyd Webber på scen! På riktigt! Men låten är ju meeeeeeeesfjeeees. Och tjejen yyyylar. Anrew, Andrew.

16 maj, 2009 22:41  
Blogger Pysseliten skrev ...

En ballad till och jag går och lägger mig! Ah, Finland håller tempo! Tyskland och Bosnien och allt dylikt går bort, kvar blir .... Sverige! Hurra!
Snart är brödet färdiggräddat, då går jag och lägger mig.

16 maj, 2009 22:47  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Med Englands bidrag --ambitiöst för en gångs skull-- tar jag farväl för nu.

...kvälllstrött är bara förnamnet

16 maj, 2009 22:50  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jahaja, men jag fortsätter gärna här ensam. (Hörs ett fallande träd ute i skogen?)

Det ryska programlederiet under semifinalerna och denna final har varit sämre än sämst.

- Ställ er ute i publikhavet och improvisera.
- Men borde vi inte ha ett manus med roliga skämt?
- Nä, det verkar så inövat. Tappar ni tråden, så räkna bara ner från tio då och då.

16 maj, 2009 23:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

I mellanakten hänger de i linor precis som på OS-avslutningen i somras.

- Men måste alla verkligen hänga i linor från taket hela tiden?
- Ja, det blir alla imponerade av.
- Men alla vet ju att de inte flyger på riktigt.
- Äh. Spela roll. Vi häller vatten på dem så blir de blöta också.

16 maj, 2009 23:12  
Blogger pipopp skrev ...

Håller med Lotten om nästan allt.
Svarta klänningen var snyggare.
Norrpojken var söt som socker. Men en sånglektion kanske skulle behövas.

16 maj, 2009 23:21  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu fick vi en liten fyra från Malta. Malta ger oss alltid poäng, så det är som det brukar vara.

16 maj, 2009 23:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Och nu drar Norge ifrån.

Oj hej, Pipopp! Jag är med andra ord inte ensam!

16 maj, 2009 23:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men så coolt och annorlunda och bra jobbat: Sarah Dawn Finer SJÖNG fram Sveriges röster.

16 maj, 2009 23:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu fick vi tre poäng av Island. Ptja, det blir väl 18:e plats igen.

16 maj, 2009 23:26  
Blogger Ica skrev ...

Jag förstod inte mellanakten över huvud taget. Någonstans är jag nog inte av schlagervirke. Jag kan tryggt lyssna vidare på min enligt andra suspekta musik, för uppenbarligen är det här inte inom mitt spektra.

16 maj, 2009 23:31  
Blogger Ica skrev ...

Grekland fick en tolva! Nääää. Jag får gråa hår. Eller näe. Nåt annat otrevligt.

16 maj, 2009 23:37  
Blogger Ica skrev ...

Angående dina bilder med spocköron. Har du tänkt på att klänningen står still medan hon rör sig? Med andra ord har hon inte hylla nog att fylla ut den klänningen. Det får mig att gilla henne ännu mer.

16 maj, 2009 23:39  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ica: hon har hylla.

Men såg ni Sarah Dawn Finer som lämnade Sveriges röster? Det var banne mig det minst pinsamma jag har sett.

Förresten: Man ska inte gilla musiken. Det är liksom grejen -- tävlingen, de fåniga kläderna och krystade dansarna och kommentatorerna som man får dissa.

16 maj, 2009 23:45  
Blogger Ica skrev ...

äh, inte tillräcklig hylla. Då skulle den inte flytta sig så.

Ja, sarah dawn var cool. Hur man kan lyckas med det också.

Hm, men... äh, men... man kan ju inte ha en tävling i musik när musiken inte räknas? Och då förstår jag ännu mindre hur Grekland har kunnat få poäng. Och Islands överdos av volanger?

Ah! Nu fick Grekland sin ANDRA tolva! Hur är det möjligt. Han stod på en PLATTÅNG!

16 maj, 2009 23:50  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det ska vara slut om 10 minuter, men bara 26 av 42 länder har röstat.

En sak jag inte hann: fotografera tv:n när Finland lämnade sina röster. Den skjortan skulle jag kunna ha som köksgardin.

16 maj, 2009 23:51  
Blogger pipopp skrev ...

Plattång? Jag trodde det var en trampolin eller simstartpall. Passade med vattentemat senare.

16 maj, 2009 23:54  
Blogger Ica skrev ...

Nej, en jättelik plattång.
Finlands skjorta var väl tjusig??

17 maj, 2009 00:01  
Blogger Ica skrev ...

Oj då. Du har rätt. Det skulle vara slut för en minut sedan. Vi har väl inte tid med tysta minuter då heller!
De skulle å andra sidan kunna lägga ner röstningen nu.

17 maj, 2009 00:02  
Anonymous Fru Decibel skrev ...

Ja, Lotten, du hade rätt i att du hade fel. Och Norge kommer att spricka i morgon....idag menar jag.

17 maj, 2009 00:25  
Anonymous Paula skrev ...

Grekland stod på en häftapparat.

17 maj, 2009 00:45  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Säga vad man vill, men underhållande är det!

(Men stackars oss svenskar. Vi vinner inte och aldrig någonting.)

17 maj, 2009 00:53  
Anonymous ab skrev ...

NORGE! Ha!

17 maj, 2009 10:49  
Blogger PGW skrev ...

Den vita skulle ha haft en sådna här urringning:
http://4.bp.blogspot.com/_NOTMu1Go__I/SAzo_EQ9mII/AAAAAAAABhk/QlI5d1uy2Ns/s400/s3+badgley+white+dress,+harry+winston+chain.jpgOch riktig korsett, vilket Thulins klänningar har, rör sig för sig själv oavsett innehållets storlek, de funkar så.

Greken på plattången var hysteriskt rolig :-)

17 maj, 2009 11:51  
Anonymous ab skrev ...

Men hörni, heja på fina Norge nu då! Gratta! Killen är skitsöt och vansinnigt duktig, vore jag fjorton so vore jag kär.

(Eftersom jag inte följde finalen, har jag hört hans bidrag först nu. Fyra gånger.)

17 maj, 2009 12:15  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Snygg urringning på Sara Jessica Parker, PGW!

Jaaa, AB: Han var en toppensmäck som pratade norska och vitryska.

17 maj, 2009 12:28  

Skicka en kommentar

<< Home