21 maj 2009

Bloggtr... nej, digitala medier-träff

Stellans fina skylt och fina frus fina frisyr.

En helt annorlunda träff fick vi uppleva idag, eftersom frågan ”vad heter din blogg?” inte funkar på twittrare. Vi testade den här istället.

– Vad twittrar du om?
– Öh. Du vet. Livet. Inte så mycket. Det som händer.

Alla digitalisar. Eller vad vi nu är.

Men precis som vanligt satt vi och fnissade i gröngräset och stod i toakö, stod i kaffekö och köade till allt som man kan köa till på Rosendal. Men att jag inte hade med mig champagne var inte som vanligt, att Anna Toss cyklade omkull på väg till träffen (se blodbild) var annorlunda och att Stationsvakt inte dök upp alls, var väldigt ovanligt.

Vi talade alls inte om skillnaden mellan Bloggy och Twitter, vi nämnde inte ens Facebook och sa bara ”blogg” när jag försökte berätta om något roligt som hade hänt mig.

– Du behöver inte berätta, det där skrev du ju om på bloggen.

Jag har inget att prata om!

Närvarokontroll:
Bloggservetten blev en digitalavänner-kartong.

Anna Toss
Annika Bryn
Lotten
Ökenråttan
Gnestapelle med Åsa
Therese
Rektorn som bloggar
Joachim /kimme100
Staffan Huss (som jag gång på gång kallade ”Gunnar Hall”)
Mira
Anna Fridlund (annasan?)
Suzannes /suzannes
Raz
Malin Östbring (malinkristina)
weconverse (Richard Gatarski)
Salte Stellan salt.se/stellan.me
Freddegredde
Kicki (IT-mamman)

(Hjälp mig gärna att fylla på det jag inte kan läsa eller bara missat.)

Extra röd om kinderna och faktiskt lite upphetsad blev jag när en fotbollsspelare dök upp, bredaxlad och hjulbent. Mattias Jonson!

Det var han som gjorde det oerhört viktiga 2-2-målet mot Danmark, vilket gjorde att vi gick vidare från gruppspelet i EM 2004. I kvalspelet till samma EM gjorde han dessutom ett hat-trick (tre mål i en och samma match) borta mot San Marino.

Jag är inte så bra som efterhängset fan som inte kastade mig fram eller bad om autograf och en krambild. Istället var jag diskretionen personifierad – och fick en bakhuvudsbild. (Måste ju tänka på hans känslor, det kan inte vara sådär jättelattjo i Djurgården i dessa dagar.)

Etiketter:

11 Reflektioner:

Blogger Heléne Eriksson skrev ...

Vad modigt att gå på bloggtr.. digitala medier-träff!

21 maj, 2009 22:50  
Anonymous IT-mamman skrev ...

Visst var det annorlunda. Nya tider.. Hur ska det sluta?! Men kul att träffas. Och jag blir såååå lycklig att du har länkat till alla, så jag slipper! Länkar bara till dig och så är det klart. Lätt som en plätt. Imorgon.

21 maj, 2009 23:18  
Anonymous ab skrev ...

Skamset rodnande måste jag erkänna att jag just gjort som IT-mamman - länkat till dig!

Hur kom det sig att ingen rusade fram och plåtade hackspetten? Vart bär det hän?

21 maj, 2009 23:25  
Blogger stationsvakt@gmail.com skrev ...

Jag var på bio med dottern. Såg Star Trek. Hoppas ni hade kul, det lät ju så.

22 maj, 2009 07:02  
Anonymous Raz skrev ...

Det var jättetrevligt och kul att se så många på plats. =)

22 maj, 2009 08:41  
Anonymous Tesa skrev ...

haha jag e data människa jag kan inte skriva tydligt det stod iaf Therese Göterheim - for.iamtesa.se

det va jätte kul att träffa er alla hoppas det blir fler gånger

22 maj, 2009 09:59  
Blogger Anna skrev ...

Det var verkligen ovanligt av mig att cykla omkull. Jag blev dessutom ganska skakig och var kanske lite rörig efteråt. Men jag tyckte också att det var kul att träffa alla!

22 maj, 2009 10:18  
Anonymous Mira skrev ...

Jag är glad att jag tog mej samman och kom ut till Rosendal, dels fick jag träffa nya och gamla digitala vänner och dels fick jag en härlig promenad på Djurgården i eftermiddagssolen. Plus en mycket trevlig pratstund med konduktören på spårvagnen på väg dit...

22 maj, 2009 11:03  
Blogger Eva Kihlström skrev ...

Jag vill också ha en tröja med "jag kom, jag såg, jag bloggade" på. Var hittar man dem?

22 maj, 2009 12:37  
Anonymous Staffan H skrev ...

Tack för en trevlig eftermiddag! Det var riktigt kul att träffa ett gäng bloggare. Nu måste jag erkänna att även jag har följt minsta motståndets lag och länkat till ditt blogginlägg.

22 maj, 2009 12:58  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Eva -- mejla storlek och adress till lotten@bergman.com så fixar jag en tröja. De kostar 150 kr + frakt och är ju himla uppseendeväckande om inte annat.

(Om storleken saknas kan det ta ett tag, men vi ordnar't!)

22 maj, 2009 13:31  

Skicka en kommentar

<< Home