23 juli 2008

Uppmaning schmuppmaning

Mette uppmanar mig att redovisa mitt allra innersta i punktform. Jag har nu legat på golvet och nejat ett tag (dunkat nävarna i golvet och sparkat så kraftigt med fötterna att mina vackra tår blitt blå), så nu får jag välan göra’t då.

Fem saker som finns på min att-göra-lista idag:
Jag planerar inte. Visserligen går jag omkring med ett relativt dåligt samvete för att jag inte har skickat fem VAB-papper till Försäkringskassan och visst borde jag laga punkan på Den Djefla Mannens cykel, men jag har verkligen inte någon att-göra-lista. Vilket kanske är anledningen till att jag inte är biljonär.

Vad jag gjorde för tio år sedan:
Jag blev stungen av en geting och gick genast in för att på min kammare tillverka denna gif (se till vänster) med pulserande tå. Ni tror att jag skojar? Icke då. (Däremot pulserar inte gifen här och nu. Ah well.) Jag har konsulterat dagboken (en primitiv blogg som jag alls inte tänker länka till) och funnit att jag just den 23 juli även rullade hatt med mina syskon:

Mina syskon (Orangeluvan till vänster, Broder Jakob till höger) är inte som jag. De har t.ex. inte genomskinliga kläder.

Platser jag har bott på:
  1. En etta på Hallands Nation i Lund
  2. En tvåa på Michael Hansens Kollegium i Lund.
  3. En trea på Skolgatan i Lund.
  4. En fyra på Skånegatan på Söder.
  5. En femma på Havsöringsgränd i Luleå.
  6. Ett sexrumshus i Väggarp.
  7. Ett sjurumshus i Eskilstuna.
Och några ställen till. Har man flyttat runt 20 gånger i livet så har man.

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär:
Jag skulle köpa en sådan här soffa:

De nuvarande Sextonåringen och Fjortonåringen på biblo i Karlskoga 1998.

Eller ok, fem stycken förresten.

Jag bollar uppmaningen vidare till:
Johnny Depp, Goldie Hawn, Michael Jordan, Gene Kelly och Sophia Loren eller deras respektive spökbloggare.


8 Reflektioner:

Blogger den blyga skrev ...

Vad jag gjorde för tio år sedan...
Vad Lotten gjorde för en femtan år sedan kan läsas här

23 juli, 2008 08:08  
Anonymous Anonym skrev ...

Haha, det var ÄNNU roligare än jag hade föreställt mig :-) tack för alltid lika underhållande läsning!

23 juli, 2008 08:46  
Blogger Pseudonaja skrev ...

Som bildtext till fotot på dig och syskonen skulle jag vilja ha: "Gissa vem som inte skulle köra bil hem!"

Och på tal om gissningar så har jag lagt ut svaret på Vem ska bort? på min blogg.

23 juli, 2008 09:15  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Höhö, om det skulle köras bil, så hade Broder Jakob ändå inte kunnat eftersom han inte har körkort. Orangeluvan hade inte heller kunnat köra eftersom hon inte har kört bil sedan den dag då hon tog körkort.

23 juli, 2008 12:28  
Blogger den blyga skrev ...

"Gissa vem som inte skulle köra bil hem!"
Den frågan i familjen på svärdssidan får för den icke kulturkompetenta oftast fel svar.
(Det gäller att veta att den som verkar mest påstruken är helnykterist...)

23 juli, 2008 12:50  
Anonymous Anonym skrev ...

Du har gjort en klockren boendekarriär, skulle det heta på nutidens förskräckliga språk. Större och större. Men knarrar golven som de ska? undrar You-know-who-Råttan.

Wv mnqnklfg - som ett citat ur en av älsklingen Billy Connollys roligaste, roligaste ... vad då? "Sketcher"? Fråga Skotten vad man ska kalla det.

23 juli, 2008 19:37  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Gissa vad det kostar att lämna cykeln på verkstad när den får punka? En hundralapp! Det är fett värt det!

24 juli, 2008 23:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Fett värt kanske -- men jag gillar ju att fixa och dona, laga och fäppla. Är det stenåldersmänniskan i mig?

Vänta. Var hjulet uppfunnet på stenåldern? Hm.

25 juli, 2008 00:47  

Skicka en kommentar

<< Home