26 mars 2008

Har jag en barnblogg?

Borde jag plötsligt skriva långa drapor om barnen?

Kort resumé:
Den djefla mannen är en Trötter.
Jag är Prosit.
Sextonåringen är Kloker.
Trettonåringen är Blyger.
Tioåringen är Glader.
Åttaåringen är Butter.
Femåringen är Toker.

Skatteverket är den stor stygga vargen och korven den har två! Snipp, snabbt sprut!

15 Reflektioner:

Blogger Dennis Alexis Hellström skrev ...

Haha vad kul. :P

http://www.bimboboy.com/blogg

26 mars, 2008 15:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack till Bengt A., som sprang på't!

(Tyvärr kraschade i samma sekund hela mitt mejlprogram. Och försvann. Jag sitter här med mejlfrossa och sliter mitt hår. Mitt numera inte så gula hår.)

26 mars, 2008 15:41  
Blogger Jessica skrev ...

Apropå skatt så har jag just deklarerat.

26 mars, 2008 16:38  
Blogger Anna skrev ...

Jag fattade inte sagan och rodnade på slutet, men fick inspiration till nåt jättekul som kommer snart på en blogg nära dig.

Men för att svara ordentligt - jag gillar din blogg SUPERMYCKET, men tycker inte att det är en barnblogg (jag röstade givetvis på den ändå, man är väl lojal). Jag skulle kalla det en språkblogg eller en hårblogg eller en brevlådeblogg, eller kanske en filosofisk omvärldsblogg om jag kände mig högtidlig. Men du skriver redan precis lagom mycket och lite om dina barn. Lagom mycket för att man ska tycka att de verkar kul och kloka och fiffiga, och lagom lite för att man inte ska få för sig att man känner dem på riktigt. Helt rätt!

26 mars, 2008 16:51  
Anonymous Anonym skrev ...

Du ligger tvåa! Jag röstade nyssens. Heja heja!

26 mars, 2008 18:49  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Oj, jag tror minsann att Anna tolkar den där sista meningen likadant som jag. Fast det kanske var meningen?

26 mars, 2008 19:58  
Anonymous Anonym skrev ...

Nja, jag skulle inte kalla det en barnblogg, möjligen en blogg för oss som tror oss ha barnasinnet kvar.

Och min röst får du naturligtvis.

26 mars, 2008 21:16  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ni tolkar helt rätt!

(Min mejl är döööd!)

26 mars, 2008 22:25  
Anonymous Anonym skrev ...

Kodordet är väl legobitarna?

26 mars, 2008 22:54  
Anonymous Anonym skrev ...

Det är en basketblogg, tycker jag.

Absolut inte en handbollsblogg!

26 mars, 2008 23:28  
Blogger Jessica skrev ...

Jag håller med Helena och Anna! Och har ju röstat!

27 mars, 2008 03:18  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Åh, tvåa, jättebra, jag vill bli tvåa -- dessutom passar jag tydligen bäst i silvernyanser. (Färganalys år 2001.)

27 mars, 2008 06:15  
Blogger Jessica skrev ...

Zebrarandigt är alltså att föredra framför halmgult när det gäller hårmanen ;). När det gäller silvrigt menar jag.
Det är nästan så att vi får skramla och skicka iväg dig på hair treatment i storstan ;)

27 mars, 2008 06:43  
Anonymous Anonym skrev ...

Deltagande från en datacracher till en annan.
När jag köpt ny dator hade jag visserligen förlorat ALL mejl men inläggen på BLOGGER fanns ju kvar!
den blyga

27 mars, 2008 07:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Nej, ingen barnblogg i egentlig mening - fast det var så jag fastnade här en gång i tiden(nej, förresten, det var kåseriet om mamman och äpplet, men i alla fall). Men bäst är du säkert i alla fall, även om jag inte läst de andra. Så jag har röstat.

27 mars, 2008 15:44  

Skicka en kommentar

<< Home