31 mars 2008

Freeze!

Jomenvisst. En helt ofarlig immobilitet utan syfte eller mening äger i morgon rum på Centralen i Stockholm. Kanske även vid Gula Paviljongen i Luleå eller på Mårtenstorget i Lund?

Jag skrev om det redan här, men publicerar gärna filmen en gång till:


Man skulle ju kunna vara lite rädd att det hela är ett förstaaprilskämt mot alla som vill deltaga, men nu har jag gjort noggranna efterforskningar och funnit att så icke är fallet.

Bonus:
När det gäller gamla musikvideor har tiden inte stått stilla. Kolla!

18 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ni som är fejbokade kan kolla här.

31 mars, 2008 15:15  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Fejbok? Fejkbok? Fejsbok heter det ju!

31 mars, 2008 15:16  
Blogger Petra skrev ...

Så coolt!

Jag var med och gjorde en liknande grejj på t-centralen för typ 4-5 år sen.

Då ställde vi oss alla i bankomatkön. Den blev enorm och sen efter fem minuter gick vi därifrån.

Utomstående som köade blev något förvånade kan jag säga:)

31 mars, 2008 15:49  
Blogger Petra skrev ...

Här står det om vår flashmob:)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flash_mob

31 mars, 2008 15:51  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Såg du länken till Aftonbladet, Petra? Det står att bankomatkön var ett misslyckande.

Tänk om vi imorrn på Centralen är tre tappra som står stilla ...

31 mars, 2008 16:39  
Blogger Jessica skrev ...

Det påminner mig lite om filmen The Truman Show när alla börjar på morgonen. Ready set go. Det är för övrigt den enda filmen jag gillar han Carey i.

31 mars, 2008 16:44  
Blogger A N N I K A skrev ...

Åh åh åh, jag vill vara med! Hoppashoppashoppas jag kan bli klar med allt mitt arbete så jag hinner dit!

31 mars, 2008 16:53  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jessika: Men Liar, Liar då? Med jättekul bloopers i slutet?

Jag kommer att vara där, Annika! Iklädd dator och plommonstop.

31 mars, 2008 16:57  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Är inte han i randiga mössan lite lik din djefla man?

31 mars, 2008 17:19  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Min djefla man har klätt sig i mången randig mössa, men i andra sammanhang.

31 mars, 2008 18:31  
Anonymous Anonym skrev ...

Egentligen spelar det ingen roll om det skulle vara ett första aprilskämt. Så fort en enda människa står still i fem minuter, är det ju automatiskt en Freeze!

31 mars, 2008 21:31  
Blogger Anna Ström Åhlén skrev ...

Häftigt! Synd att jag inte ska till storstaden i morgon.

Tack för nostalgitrippen också. Jag kan helt snöa in på gamla musikvideor, eller "videos" som det hette då det begav sig ... :-)

31 mars, 2008 21:47  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tänker finnas på Centralen imorgon - iklädd ryggsäck (med dator) och något mer. Jag ska nog damma av en av mina hattar (dock inte plommonstop).

Själv har jag tänkt att äta en sushi efteråt - någon mer?

31 mars, 2008 22:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Mycket trevligt sushi-initiativ. Jag hinner kanske, måste ta tåget hem igen 18:50.

01 april, 2008 11:41  
Anonymous Anonym skrev ...

En utmärkt övning i medveten närvaro.

Vi kör en sexmanna-freeze i Gula Huset samtidigt!

01 april, 2008 12:07  
Blogger Britta skrev ...

Det här ska bli jättespännande! Jag kommer absolut att befinna mig på Centralen om två timmar, redo att stå still. Jag har förberett mig också, har övat på en pose och dessutom hoppat lite upp och ner för att inte få tokspatt efter en minut!

01 april, 2008 15:54  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nähepp, jag skulle alls inte hem 18:50, jag ska gå på seminarium kl 19:00.

Tänk vad man inte vet.

01 april, 2008 16:29  
Blogger A N N I K A skrev ...

Blev bananen uppäten?

Tack för att du tipsade mig om detta, jag som aldrig är inne på min fejkbok.

Kul att träffas dessutom.

När är nästa freeze...? :o)

01 april, 2008 19:30  

Skicka en kommentar

<< Home