21 december 2007

Radiorim i Radio P4

Är inte detta coolt? Jag har min egen dator med, alla andra i radiostudion har också datorer och så ploppar det upp frågor från inringande människor som vill ha rim på prydnadskuddar och slagborrar. Det är fruktansvärt stressigt och inte en sekund över för finslipning. Jag skriver haltande rim som nästan inte ens rimmar:

Om du kanske hittar en glad gamäng
kan du ju värma honom i din säng

(Ett täcke.)

Om grannarna på musikvolymen knorrar
kan du få tyst på dem med dessa borrar.

(Slagborrar.)

Jag älskar dina vackra fötter
men nog ser tårna ut som gamla nötter
hälsprickorna påminner om trädens rötter
här kommer boten som känns i dina hjärterötter.

(Fotspa med manikyrset. Inte pedikyrset tydligen.)

10 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Var du med där? Vad kom ni på för rim till popcornmaskinen "som man kan köpa nuförtiden"? :)

21 december, 2007 23:16  
Blogger Jessica skrev ...

Perfekt jobb för Lottens geniknölar :).

21 december, 2007 23:21  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, Gustav, jag sitter i detta nu i sörmlandsradion -- du kanske har lyssnat på en annan lokalradiostation?

21 december, 2007 23:33  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Geniknölarna ser ut som sättpotatis sedan tre timmar.

21 december, 2007 23:34  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten: Aha, jag trodde att det var riksradio - jag är i Örebro-området.

21 december, 2007 23:47  
Blogger bengt skrev ...

Är man i T borde inte D vara så svårt att ratta in. Själv är jag U.
Eller webbradio.

22 december, 2007 00:26  
Blogger lilla my skrev ...

Tycker att rimmen är helt ljuvliga! Vilket roligt jobb!!!

22 december, 2007 00:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Och programmet borde finnas i SR:s webbarkiv för oss övriga -- ska leta.

Har ännu inte börjat slå in julklappar och börjat oroa mig för rim. Panik uppstår först imorgon.

22 december, 2007 10:57  
Blogger Lena skrev ...

Ska du ge bort en termos kan jag ett rim som härstammar från Boråstrakten, sent 80-tal

-Denna är som du korkad och isolerad
nu blir väl du rysligt irriterad

22 december, 2007 14:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, jag som är helt slutrimmad!

22 december, 2007 14:52  

Skicka en kommentar

<< Home