20 juni 2006

Uppdateringsbloggen

Så här ser jag ut nu, innan Sverige ens har börjat stretcha.
Och ojojoj, vad jag kommer att uppdatera detta inlägg. Det kommer att fungera som terapi och som pyspunka och som klok gumma, you name it.

Ett tack till Stationsvakt, som får så hemskt mycket ballare word verifications än jag.

18.58:
Ölen är slut och spaghettin på upphällningen! Desutom har jag stänkt köttfärssås på tröjan. Eller om jag kanske dreglade köttfärssås. Kladdigt blev det, ingen bryr sig om nedräkningen ... och ingen förstår mig.

19:29:
Det är ingen fotboll på tv. Ingen match börjar klockan sex. Jag tvingas blippa mellan islänningar i Dakota och amerikanska choppers och förstår verkligen hur de lider, de som inte vill kolla på fotboll. Jag får nu en av mina berämda känningar: England kommer att vinna mot oss. Men vi går vidare ändå, för Trinidad & Tobago förlorar.

20.41:
Jag har nu joggat i en halvtimme. För en som hatar att springa utan boll är det lika otroligt som om Mellberg ikväll skulle börja spela längst fram med en comebackande Edström. Nu ska jag duscha kallt som en riktigt karl.

22:51:
Ok, jag måste tydligen vandra fram och åter som en Professor Balthazar och sedan sparka i kakelugnen mellan varven för att det ska bli mål i 89:e eller 90:e minuten. Så gärna så.

Skotten satt i Sverigetröja och vrålade och led med mig eftersom det för skottar är viktigare att England förlorar än att det finns öl i strupen. Vilket ju är hemskt viktigt. Olle somnade redan efter 25 minuter, vilket ju med tanke på Sveriges spel var fullständigt förståeligt. Bästisgrannen, däremot, hon målade sin hall i huset tvärs över gatan eftersom hon med sin närvaro tydligen orsakar förluster.

Pfuuuh.

18 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Läckert. :-)

20 juni, 2006 17:58  
Blogger crrly skrev ...

Hahahaha, det var det coolaste...! :D

Och tjeckiskt öl! Underbart!! :)

wfpvi, får man tolka så fritt som "vm? ptvi!"

Näe, det fick man nog inte. De stod trots allt wf. Word ferication?

20 juni, 2006 19:12  
Anonymous Anonym skrev ...

jag har nu postat två galgar i min blogg, tack för inspirationen!

20 juni, 2006 21:09  
Anonymous Anonym skrev ...

Usch, första halvlek var inte kul. Funderar på att ringa Rooney och säga att hans fru är otrogen, eller hyra en torped som kan springa ut och kratta gräset i motlut för engelsmännen innan nästa halvlek börjar.

20 juni, 2006 21:58  
Blogger bästisgrannen skrev ...

wv=mlaaa = mljaaaaaaaaa ... mååål

20 juni, 2006 22:12  
Anonymous Anonym skrev ...

Underbart att veta att du har:
a) Kakelugnen
b) Pli på bästisgrannen
c) Skotten i Eskilstuna
Så länge Allbäck springer, så länge fasta situationer blir bättre och bättre, så länge skutan kan gå kommer England inte att slå oss.

vw: epokg, vilket jag tolkar som att en ny epok är på g. Tänk 1994, men med seger även i nästsista matchen :)

20 juni, 2006 23:11  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anna, efter första halvleks miserabla spel hade jag olika konspirationsteorier som förde en konstig dialog i mitt huvud.

– Ta en öl, det bådar gott.
– Sverige spelar dåligt med flit, en öl hjälper inte.
– Allbäck tar ut sig totalt för att han vet att han ska bli utbytt och så kommer Zlatan och fräls...
- Men är du helt sinnes, ta dansk öl så gynnar du inte England i alla fall.

Observera nu att alla röster är mina. Och att de sitter i mitt huvud. Och att ölen var jätteslut.

20 juni, 2006 23:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Crrly: "wf ... word ferication?" Jag brukar skriva fel precis sådär, varje dag.

Jospehine: Nu kan jag och bloggtröjan ta åt oss äran för din galgbloggshumor!

hakke: Jag tänker 1994 precis hela tiden. Så fort det går bra, tänker jag "ja, precis som 1994" och så fort det går dåligt tänker jag "hurra, precis som 1994!".

Men ... jag tycker att Rami (förlåt alla Isakssonförespråkare) ska komma in igen. Han har bättre fotarbete. (Fast egentligen vet jag inte vad jag pratar om, jag tyckte bara att Isaksson var långsam idag.)

20 juni, 2006 23:31  
Anonymous Anonym skrev ...

Åh Lotten, jag som trodde att mina tummar hade med saken att göra! Nu kan jag lugnt räta ut mina krokiga leder och låta dina röster avgöra nästa match.

20 juni, 2006 23:48  
Anonymous Anonym skrev ...

ha ha Lotten - vi länkade till det inlägget precis samtidigt! *grin* vore kul att starta en liten "galg"-reaktion i blogg-Sverige... det finns ju alltid ett antal listor som går runt. Galg-foto'n är härligt udda och samlarekorraktigt och nostalgiskt!
WF: errkqd - error konstig qualitet dög - mja.

20 juni, 2006 23:51  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

The Source: Det här handlar ju om Sveriges berömda iscensättning av "fem-i-tolv-systemet", som Lagerbäck har haft i rockärmen i flera år. Dock hade han själviskt nog inte en tanke på publiken, som ju istället upplever "fem-i-tolv-syndromet" med hjärtsnörp, av kakelugnssparkar orsakade vrickningar samt stämbandsinflammationer.

(För visst hör de där i Tyskland oss när vi skriker "passa bollen", "bakom dej!" och "men fjutta inte runt, skjuuuut!"? Jag har i alla fall fått whiskyröst av denna pärs.)

20 juni, 2006 23:57  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jamen Source -- jag var ju preciiiis där och läste! Jag gillar trivialiteter. Mycket.

21 juni, 2006 00:08  
Blogger den blyga skrev ...

The source:
Jag ska, när Midsommarfirandet är över publicera mina upplevelser framför matchen igår. Jag kommer då att "stjäla" dina nedan refererade statistikuppgifter.
När är det St Hans aften?
I våra environger är det svettigt med Midsommar.
men nu regnar det - förmodligen i Hornbæk också!?

21 juni, 2006 10:19  
Blogger Ica skrev ...

var skaffar man denna underbara tröja??

22 juni, 2006 19:44  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Går inte, Ica! Finns bara i ett signerat exemplar! (Och den kommer att vara döööööute på lördag kväll.)

22 juni, 2006 19:49  
Blogger Ica skrev ...

attans. sån hade jag velat skaffa. men var inte så negativ!! varför måste vi prompt åka ut lördag kväll? Det sista som lämnar en är hoppet har jag hört

22 juni, 2006 21:07  
Anonymous Anonym skrev ...

För tusan Lotten!

Jag hoppas att du gör armhävningar för hela svenska folket. För nu behöver vi det mer än någonsin.

2-0 till Tysklad, just i denna minut.

24 juni, 2006 17:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Emesge ... ja, usch. Så hemskt det blev. Jag har tagit av mig tröjan nu.

(Nej, ingen protest, jag spilldes på av ett barn när jag tänkte göra armhävningar mellan chipsskålarna.)

24 juni, 2006 20:50  

Skicka en kommentar

<< Home