20 juni 2006

På riktigt uselt humör!

Här går jag och tänker ut hemska scenarier som handlar om VM-fotboll, ogjorda mål, brustna ljumskar och poäng hit och dit. Jag morrar och fräser åt förbipasserande. Då dyker det upp oönskad reklam i min mejl.
Hej Charlotte,

Ursäkta att jag kontaktar dig via mail på detta sätt. Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att presentera hur vi på [företagsnamn] hjälper många chefer i Sverige. De flesta av dessa har vår specialanpassade inkomstförsäkring för chefer!
[---]

Vi har otroligt mycket stöd att ge chefer i deras dagliga arbete och jag hoppas självklart att vi får hjälpa dig också!
Jamen hurra!
  • Jag heter inte Charlotte annat än i körkortet.
  • Jag är inte chef. Kommer inte att bli chef. Vill inte heller bli chef.
  • Mail stavas mejl. I alla fall i min värld.
  • Efter kommatecken i inledningsfrasen ska det på svenska vara liten bokstav på ursäkta.
  • Jag vill inte ha någon specialanpassad inkomstförsäkring. Jag vill däremot ha inkomster.
  • Dessutom är jag på ett ruskigt humör, så kom inte här och kom.
Ska det verkligen vara så här? Ska jag vara arg ända tills slutsignalen ljuder ikväll? Nervositet brukar alls inte göra mig ilsken, men man kan ju inte ha mig i möblerade rum som jag domderar och går på just nu. Olle försöker diskutera med mig. Med tandborste i munnen, som vanligt. (Jag tror att det skulle kunna kallas ”manlig härskarteknik” av dom där, ni vet.)

– Kom igen nu! säger jag till Olle.





– Ja, nu.





– Jamen hon kan väl följa med?





– Bobbadilladeal? Men det var väl ändå ett bra tag sedan?





– Skyll dig själv, jag hör ju inte, ta ut tandbo...





– Snicksnack, jag är lika upptagen jag. Prata svenska förresten! Här har du teet.





– Svenska, sa jag, svenska!

7 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Min tandläkare har påpekat att han ser en viss tendens till emaljskador på grund av alltför nitisk borstning.

Annorlunda uttryckt: det är inte bra att borsta tänderna i trettio minuter.

Jag övergår därför till att borsta hälarna och smörja in tänderna med öronvax. Eller hur det nu var.

20 juni, 2006 11:48  
Blogger Herr R skrev ...

Jag irriterar mig också på låtsaspersonliga brev. Speciellt på sådana där det står "Er" och "Din" (med inledande versal) – då är harikirin nära.

Jag kommer ihåg när jag var liten och kollade igenom posten. Jag såg då ett brev av typen ovan, som var adresserat till min farsa. Det inleddes med "Bäste kund...". Jag frågade imponerat farsan vad han gjort för att blivit utnämnd till Bäste kund. Han svarade att det bara var ett reklambrev och en påklistrad högfärdighet för att man skall känna sig uppskattad (och därför köpa mer produkter från dem).
Jag blev gruligt besviken.

WV: zaddu. Perfekt för bråk: "zaddu att du sa sa du?!!!"

20 juni, 2006 13:57  
Blogger den blyga skrev ...

Så bra att häldiskussionen ej är över!
Såsom varande proffs och dessutom medlidande åtar jag mig att sammanfatta de goda råden :
Tillståndet är ju kroniskt och tilltagande med stigande ålder på huden(jfr rynkor!)
Utlöses av alltför flitigt rotsnubblande och (här har the source en poäng) olämpliga moderna material.
Vi kan dock ej återgå till de gamla läderpjäxorna och yllesockorna.
I så fall får man ägna resten av livet åt strumpstoppning.
Dessutom skulle man (läs Olle) snabbt få en oläkbar akillessenetendinit!
Såsom vid alla kroniska tillstånd är förebyggande respektive tidig och livslång behandling av nöden: Regelbunden tillförsel av feta salvor.

De olika förslagen är nog bra alla - men eftersom det är en livslång behandling gäller
- det får inte ta för lång tid
- det får inte vara för dyrt!

Enligt min erfarenhet - särskilt när man slarvat och det är PANIK är 2% salicylvaselin ACO bäst. Den är emellertid väldigt kladdig (smetar av sig på lakan, skor, mattor etc - man måste ha gamla sockor på första timmen, obekvämt sommartid)

På Apoteket kan man också köpa CCS fotvårdssalva som, insatt i tid erbjuder
" Effektiv hjälp mot förhårdnader och torr hud. Ger mjuka, smidiga fötter med en fräsch doft av eucalyptus"

Den är ju bra mycket billigare än Elisabeth ARDEN!

Hur man kämpat med detta problem genom århundradena kan man läsa på
cerat
aequinoxia: Tydligen använder man samma medel mot torra tassar!
"
Torra tassar... vad ska man smörja med?

"Jag har testat Fotvårdssalva... men efter som han slickar i sig det så bytte jag snabbt snabbt till Försvarets hudsalva. Det funkar väl hyfsat PÅ trampdynorna... men han är ju även torr runt och mellan och det är väldigt svårt att komma åt där med stiftet. Nu har han fått rätt så djupa skåror... ser inte skönt ut alls. "

20 juni, 2006 14:19  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu har jag blivit på bättre humör efter att ha köpt 30 liter gul färg med 30 % rabatt eftersom den var gul. På samma sätt fick jag 30 % rabatt på den blåa färgen eftersom den var blå.

En hyvens färgfirma, måste jag säga!

20 juni, 2006 15:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Fast rabatten gällde alltså endast den 10, 15 och 20 juni. VM-yra, tjohooo!

20 juni, 2006 15:47  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hiohi, vinkelslip! Tack, Source. Den där djefla mannen (tillika Olle) hade bettskena redan när vi träffades i 20-årsåldern.

Vet ni vaaad. Nu är jag inte det minska irriterad längre. Himla nervös. Men som ägare till massa öl och blå samt gul färg kan man inte annat än vara rätt nöjd.

Bildbevis kommer.

20 juni, 2006 17:37  
Blogger crrly skrev ...

Jag är så nyfiken på vad du ska göra med den gula och blå färgen. Såg du den där karln som målade om huset? Är du inspirerad?


Senast jag fick ett sånt där försäljarsamtal vrålade jag: "Men jag har ju för HELVETE fått MISSFALL, jag vill väl för FAN inte prata med DEJ nu heller!!!" Kände mig oerhört kränkt.

Det var dessutom alldeles sant. En sån grej kommer man nog inte på bara så där annars.

20 juni, 2006 19:17  

Skicka en kommentar

<< Home