15 juni 2006

Jäklar

Om jag sparkar fem gånger i kakelugnen, vankar fram och tillbaka sista halvtimmen, inte dricker öl, inte äter chips, men skriker svordomar åt domaren och påstår att svenskarna är runda under fötterna och dessutom gör armhävningar i 88:e minuten ... då vinner vi resterande fotbollsmatcher i VM.

Det blir ju himla jobbigt, faktiskt.

Pfuuuuuuuuuuuuuuh. (Jag är så himla glad.)

På bilden: målgöraren med hår i sin ungdom. Här finns en annan bild på honom, men då måste ni klara av att se en en helnaken karl och en generad Fredrik.

26 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Plötslig insikt:
Han Ekwall, han i fyrans intervjurum, han har ju för små brallor! Himmel vad det stramar!

15 juni, 2006 23:24  
Blogger Louise skrev ...

Åh, herregud! Jag hade varken kakelugn att sparka på eller chips att äta. Ägnade mig istället åt att bita på naglarna och försöka kontrollera min alltför höga puls. Det gick sådär. Men fy vad tråkigt det är att titta på fotboll själv! Vad gör man när målet äntligen sitter där? Ska man skrika i kapp med grannen eller göra high five med sig själv?

15 juni, 2006 23:28  
Blogger den blyga skrev ...

Då var ju min metod bättre, jag hade börjat läsa tidningen...

Jag var ÖVERTYGAD om att de skulle åka ur - nu var det ju VI som vann!

Hur många hade tippat:ett NICKMÅL av Ljungberg?

wv=thibe Låtom oss hoppas på litet egyptisk magic nästa gång. Svennis har ju redan kirrat det!

15 juni, 2006 23:30  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ooooo. Jisses. Nu säger Ekwall med sin öppna skjorta att han har blivit populär bland fansen!

-- Nu ligger man bra till! säger han också förtjust.

Svälj. Usch. Brrr.

15 juni, 2006 23:36  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Louise -- du får komma hit, inte ska du vara ensam om fem dagar!

15 juni, 2006 23:37  
Blogger Louise skrev ...

Får jag sparka på kakelugnen då?

På tal om Ekwall så har jag för mig att min syster dejtat honom men jag är osäker? Däremot har hon dejtat Martin Dahlin men det sket sig för hon förstod inte vad han sa! Nu har hon barn med en professionell hockeyspelare. Hm, undrar om man ska dra några slutsatser av alla dessa förhållanden med sportkillar?

15 juni, 2006 23:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Louise: Jag har varit ihop med en två meter lång basketspelare i juniorlandslaget. Ja, jag var förstås också junior då.

15 juni, 2006 23:57  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Den Blyga; Ljungberg fick ju ett inägg från högerkanten kanske fem minuter före målet. Det gick helt åt pepparn, och kommentatorn sade:

-- Ja, den där passningen måste ha gått till fel spelare, Ljungberg kan ju inte nicka. Han (som passade) måste ju ha sett fel på Ljungberg, han trodde nog att det var Henke som stod där.
-- Javisst, de är ju lite lika varandra, de där två, sade bisittaren.

Och så blir det ett nickmål i alla fall! Av Ljungberg!

(Jag är fortfarande så glad, så glad!)

16 juni, 2006 00:20  
Anonymous Anonym skrev ...

Själv spenderade jag de första 85 minuterna av matchen ute på Mälaren och vann där fiskematchen mot min käre pojkvän med 3-0 (abborrar). Dock anlände vi hem i god ordning när det var 4-5 minuter kvar och fick då se målet. Ojoj. Vem hade trott att Ljungberg kunde nicka? Hörde på radion nu på morgonen att: "Bollen nog råkade komma på hans huvud och han hoppade till lite"...

Ekwall. Brrrrr.

qkjaav: nått har gått av....

16 juni, 2006 06:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag bakade kakor till kalasinvasionen, pratade i telefon med en kompis i Malmö (jag förstår skånska, Louise, till skillnad från din syster!) och vädrade gettofflorna när jag hörde ett illvrål mellan husen. När Anders kom hem från storbildstevestället fick jag höra att det var Sverige som gjort mål, i sista minuten etc. Nämen det var väl trevligt ;-)

16 juni, 2006 08:43  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ingrid: "Nämen det var väl trevligt."

Jag förstår precis den känslan. Men jag reagerar så vid berättelser om hur Kenny Bräck körde om i nittio eller hur pelagonerna har tagit sig bra eller när folk berättar om sina drömmar.

Fiskehistorier (Kicki!) eller lumpenhistorier eller husmorstips, däremot, de är genuint trevliga att höra om.

touwmp -- dra miljöpartiet?

16 juni, 2006 09:18  
Anonymous Anonym skrev ...

"Nämen det var väl trevligt" var en högst medveten provokation i VM-träsket! Jag trodde du skulle svara mycket elakare Lotten. Men kanske det där nickmålet lockade fram din snällaste sida?
Jag ska bete mig som en god svensk och äta chips och kolla på nästa match, jag lovar.

16 juni, 2006 09:24  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Elak? Moi?

Ok. Nu ska jag vara elak.

"Nämen det var väl trevligt" att dina fötter luktar get! "Nämen det var väl trevligt" att ...

Nej, det är inte kul att vara elak. Jag är faktiskt alldeles för glad för att vara elak.

Fast nu ska jag skicka en nakenbild på mig till en tidning som prompt vill ha min fotobyline i helfigur. Det är väl elakt?

16 juni, 2006 09:35  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Mina barn har sett Fredrik Ljungberg iklädd enbart badbyxor på Tylösand, vilket väl kan ha en viss skrytfaktor en dag som denna. Han är inte så liten som han ser ut på teve.

16 juni, 2006 09:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Louise: jag var också ensam, men hade åtminstone tre hundar som alibi. De hoppade tre meter upp i sina korgar varje gång jag skrek, hoppade, sparkade på ett element eller kastade mig på golvet och rullade runt i ångestattacker. De har tittat konstigt på mig även nu på morgonen.

När min sambo kom hem strax efter matchens slut satt jag och grät som ett litet barn i soffan. (Mest på grund av lycka, men också på grund av Ekwall...)

Tack för att fotbolls-VM finns!

16 juni, 2006 09:50  
Blogger den blyga skrev ...

Lotten:
Jag mindes också den där kommentaren om Ljungbergs nickoförmåga! Som kvinna kan jag BÅDE läsa tidningen och lyssna på matchreferatet - dock ej TITTA samtidigt.
Hm jag kanske ska börja lyssna på Ralf Edström i stället... (så slipper jag Ekwall - I completely agree...)

Förresten - apropos Ralf E. Kolla min blogg. VM har ju fullkomligt förryckt proportionerna i nyhetsflödet!

16 juni, 2006 10:08  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten, du kan väl lägga in en länk till din nakenbyline här som service till bloggfamiljen? Och så vill jag påpeka att det är gettofflorna som luktar get. Inte fötterna.

16 juni, 2006 10:09  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu är till och med Olle jätteglad över Ljungbergs mål! (Till och med skriver jag eftersom han är en nykterist som inte brukar titta på fotboll.)

Kolla.

16 juni, 2006 10:41  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ingrid: Vad gulligt, "bloggfamiljen"! *torkar en rörd tår*

(Olle har på en familjeblogg redan lagt ut mig på internet i bikini, det får räcka.)

16 juni, 2006 11:00  
Anonymous Anonym skrev ...

Nakenbilderna är hela behållningen med sport! :D

azhcbtmz= asbra match? Azerbadjan? Vinner de VM?

16 juni, 2006 11:24  
Anonymous Anonym skrev ...

Lägg in länken! Jag vill seeee! Skyller min tillstånd på trädgårdsbesöket i går:-)

xifgw

16 juni, 2006 11:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anne-Maj: Å näää.

Men som tröstare kan jag utlova en sängsafari senare i eftermiddag.

16 juni, 2006 11:42  
Blogger bästisgrannen skrev ...

Om jag går och lägger mig i andra halvlek blir det mååål:)

Vi får komma ihåg det till nästa match:
Fem sparkar i kakelugnen.
Inte dricka öl.
Bästisgrannen går och lägger sig i andra halvlek.

Vad kul med fotbolls-VM:)

16 juni, 2006 11:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag hade mina gamla bomullsshorts från VM 94 med SFF emblemet och adidasränderna.

16 juni, 2006 15:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

ML: Ojojoj, äger du officiella shorts?

(I detta sammanhang är jag inte ens med i diskussionerna eftersom jag bara äger Planjas matchboll från 1979.)

16 juni, 2006 16:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Plannja heter Plannja och inte Planja!

preview ... preview ... preview ... preview ...

17 juni, 2006 10:54  

Skicka en kommentar

<< Home