21 juni 2006

This is your wake up call ...

... fast så sa han inte, han som ringde strax efter sju i morse. Han sa med inte särskilt mild och vän stämma:

– Ja hallå, Byggaren här. Det ligger inte nån nyckel där det ska ligga en nyckel och nu ska det faktiskt in en rörmokare i huset!
– Rörmooo... eh?

(Whiskyrösten från igår satt i och jag visste inte att vi hade behov av en rörmokare just nu. Hade rören månne sprungit läck under natten?)

– Ja, nu!
– Oj, jaså, du menar Bästisgrannen, oj, förlåt ... å hennes vägnar. Jag ska genast ... kommer strax ... hejdå.

Knuffkontakt klockan sju på morgonen. Tänk om det hade varit så här istället:

– Hej, förlåt att jag ringer och väcker dig, men vår rörmokare kommer inte in i Bästisgrannens hus.
– Men ringer du och väcker mig för en sådan struntsak? Jag var faktiskt uppe jättesent igår!
– Jo, förlåt, men ... nyckeln? Skulle du kunn...
Nuuu? Vad är det egentligen för arbetstider ni har, va?

Hu. Nej, idag ska vi alla vara snälla mot varandra och ha blommor i flätorna, säga tack och förlåt och hjälpa gamla tanter över gatan. Idag är vi alla scouter, tycker jag. Sedan kommer matchen mot Tyskland på midsommardagen. Då kan vi kanske få bete oss som djur igen?

7 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Själv vaknade jag 05.13 av just informationen om att klockan var 05.13. Sedan kom frågan varför det står en nolla framför femman? För det gör det faktiskt inte på de stora klockorna med "pinnar" (visare).

21 juni, 2006 09:10  
Anonymous Anonym skrev ...

Det var en rask och barsk gubbe. Hoppas du kunde somna om..

ktjemppc= kors i taket jag kämpar m´ pc..

21 juni, 2006 09:15  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nejnej, Anne-Maj, strax därefter kom en nyvaken treåring in och pratade om mina ögonbryn, som han trodde hette "bröst".

- Vad du har fina hår på dina bröst.
- Du menar ögonbrynen. (Vi har haft denna diskussion förut.)
- Ja. Brynbröst. Med bruna hårstrån.
- *gäsp*
- Men pappa har större bröst!
- Ja, pappa har större ögonbryn.

(Helt korrekt. Han ser ju -- som jag har betättat förut -- ut som Hjalmar Branting.)

dnaugh ... genmodifierad indian?

21 juni, 2006 09:32  
Anonymous Anonym skrev ...

ha ha - det där var ju kul! Vår fyraåring tror att håv heter Behå - så när vi var i Skåne nu sist och fiskade med håv så ropade han hela tiden högt på stranden till sina tonårsyskons stora genans;
TA HIT BEHÅN!

jag lägger ut lite roliga gamla bilder just nu på min blogg - du kommer att gilla dem!

21 juni, 2006 11:13  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, Petra, det där verkar vara krångligt för di små: vår treåring kallar däremot brösten för behå och pratar ofta fascinerat om "den där blåa X-mannen som har jättestora behåar".

(Bild finns här, så ni förstår.)

21 juni, 2006 14:45  
Blogger bästisgrannen skrev ...

the source- därom tvista de lärde. Varken Olle eller Lotten vill kännas vid incidenten och de har båda minnesluckor, fullkomlig blackout. Mina vackraste ljuslyktor gick i kras. Lotten vrååålar från köket (ja, där får hon vara nu) att hon bloggar om detta i morgon. Jag tror att hon har selektivt minne:)

21 juni, 2006 17:40  
Anonymous Anonym skrev ...

Hiiihiiihii... I morgon ska jag raka benen och... inför midsommaren ser jag! Maken är nog som din Olle. han borde ansa ögonbryn och näsan!

gbzihvg=gorilla i hårvägen?

21 juni, 2006 21:32  

Skicka en kommentar

<< Home