24 juni 2006

Nämen asså

– Jahadu, Lotten, såg du matchen?
– Ja.
– ... och ...?
(Mutter, mutter ... bomber å granater.) Behövde de handikapp eller vaaaad?
– Du menar att de hade domaren på sin sida, två snabba mål i inledningen, en man mer på plan samt ett byte mitt i straffläggningen?
– Mhm!
– Något annat du tänker på?
– Ja. Den 16 augusti ska Sverige spela träningslandskamp. Inför EM-kvalet i september. Mot Tyskland.

Geben Sie bitte mir ein Bier.

Ni vet statyer som har slitmärken för att folk har gått förbi och nuddat lite lätt i hundra år? Margaretha Krooks näsa utanför Dramaten. Vildsvinet i Florens, var tryne är alldeles blankt. Petrus slitna tå i Peterskyrkan.

Till denna lista kan snart läggas vår kakelugn, som jag under matcherna ju i all framtid måste sparka på för att det ska gå vägen. Jag ber om ursäkt. Av hänsyn till gästerna satt jag under åttondelsfinalen så stilla jag kunde och lämnade kakelugnen ifred.

18 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

aaaahhhhh!! neeeeeej!!! vad är det här??? kakelugn? räcker det??
Undra vad domaren kostade. Dumma jävla brasse. Och dumma dumma tyskar och dumma dumma lagerbäck med ett såndant byte, och dumma dumma allt. hade jag vart Lucic hade jag satt en spark på rätt ställe på domarpuckot när grinet och kortet åkte upp.

24 juni, 2006 20:41  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Trynet

Tån

Krooken

24 juni, 2006 20:43  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Vilken härlig ilska, Ica!

Men jag är ändå kluven. Tyskland kan få vinna hela klabbet nu, för då åkte vi ju ändå ut mot vinnarna. Jag är inte arg på våra svenska spelare, jag är arg på ... på ... på ... åh, så moget.

Jag är helt enkelt arg på domaren.

24 juni, 2006 20:46  
Blogger Ica skrev ...

man måste vara lite ilsken ibland får jag inpräntat i mig varje dag numera, och jag blir så råförbannad på allt!! utom möjligen de svenska spelarna. De gjorde så gott de kunde, nåja, efter första 20 min iaf. Domaren är man riktigt überarg på. Tyskland är jag mer arg på. De ska inte alls få vinna allt. Ut med dem nu. de slog oss så de förtjänar inte att vinna. ja, jag är bitter

24 juni, 2006 20:52  
Anonymous Anonym skrev ...

Eller som min man så MOGET sa: ja, Tyskland, de gillar ju att tvåla till små nationer. Eftersom han är den mest liberalt sinnade jag vet var det ungefär det kraftigaste han kunde ta till. I'm still in schock. Nu växlar vi över till att heja på England. Fast inte på Svennis.

24 juni, 2006 22:18  
Blogger den blyga skrev ...

cruella: Varför inte på Svennis?

Du ska inte tro på hälften av vad som skrivs i den engelska skandalpressen
När jag hejar på England så är det för Svennis skull - värmlänningar är my favorites.

Tänk att göra denna resa från lilla Torsby via Göteborgskamraterna Benfica och Lazio. Han är ju världens BÄSTA fotbollstränare!

Vi svenskar måste lära oss att beundra framgång hos våra egna!
( Och the source: Han är ju gift med en italienska!)

25 juni, 2006 07:14  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Italienska, nope. Eller kanske -- jag har faktiskt ett sjujädra humör.

Ska fråga mamma.

Akta dig Cruella, nu har du retat upp en fanatisk Degerforssupporter (Degerfors matcher är till och med viktigare än Sveriges ibland) och Svennis tränade ju i tre år i div 3-laget Degerfors.

Spelade han också, förresten?

25 juni, 2006 07:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Den blyga: OK, du hejar på Svennis för att du gillar värmlänningar av lokalpatriotiska skäl (?). Det förstår jag. Däremot förstod jag inte skuttet därifrån till att allmänt näpsa "svenskar" för att missunna andra svenskar framgång.

England hejar jag på av familjeskäl, halva släkten är därifrån. Men när de spelar mot Sverige missunnar jag dem varje uns framgång. Helt konsekvent in this day and age, what with worldwide travelling, globalization and all that.

25 juni, 2006 11:26  
Blogger den blyga skrev ...

Ja, men cruella:
Hur ska jag förstå detta?:
"... Nu växlar vi över till att heja på England. Fast inte på Svennis...."

25 juni, 2006 15:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Så här, den blyga: Jag ser helt enkelt inte logiken bakom att heja på England för att Svennis är svenskis. Att heja på England för att Svennis har tränat Degerfors, om man nu själv har en soft spot för Degerfors, är en helt annan sak, i mitt tycke.

För övrigt har jag idag, halvsovande på Eriksdalsbadet, tänkt ut en klockren jämförelse och parallell mellan Borg och Svennis - det finns hisnande många korsande punkter där, från katatonisk framtoning i kritiska lägen till flamboyanta italienskor till mycket vill ha mer (schejker, pokalförsäljning).

25 juni, 2006 16:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Och nu kom det en parallell till (Borg vs Svennis), direkt från SVT:s kommentatorer och fotbollstyckare: Svennis lag, sak samma om det är England eller Lazio (och kanske Degerfôrs?) spelar fulboll, inte kul, inte snyggt men vinner ändå på nåt vis ofta matcherna. Björn Borg spelade skittrist baslinjetennis - och vann ofta(st).

Det blir ju bara bättre och bättre.

25 juni, 2006 18:03  
Anonymous Anonym skrev ...

Nu kan både Den blyga och jag andas ut en stund - England klådde tämligen slumpartat Equador med 1-0. Skönt för Becks.

25 juni, 2006 18:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Men herregud, vad säger du. Sparkade du inte i kakelugnen? Kommer inte ihåg vem av spelarna det var som redan i december konstaterade att "om vi åker ut kan vi i alla fall inte skylla på lotten". Dom skulle bara veta...

"Domartabbe" sa Lučić
"Otur" sa Lagerbäck
"mkzhqo" säger wv och jag

25 juni, 2006 22:18  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jodu hakke, det finns enligt Google faktiskt drygt 50 000 träffar på meningen "Sveriges öde kan avgöras av Lotten".

Min word verificationkommentar till detta är otroligt nog opyyys, vilket jag tror är fel Det skulle ha varit oflyyyt.

25 juni, 2006 22:32  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men har ni sett embryos scoop?

25 juni, 2006 22:36  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, hallå, nu är ju Holland också ute! Vi är lika bra som Holland!

Jahooo!

25 juni, 2006 23:11  
Anonymous Anonym skrev ...

(O)dödlig engelsk supportervisa: "I want my lager back, I want my lager back, I want my lager back, I want my lager back". Sjungen på melodin La donna e mobile.

26 juni, 2006 09:47  
Anonymous Anonym skrev ...

(O)dödlig engelsk supportervisa: "I want my lager back, I want my lager back, I want my lager back, I want my lager back". Sjungen på melodin La donna e mobile.

26 juni, 2006 09:47  

Skicka en kommentar

<< Home