23 april 2006

Ölat färdigt har vi nu

På Söders Hjärta har det nu ikväll diskuterats huruvida stavning är viktigt, de bortglömda 50-talisterna, om Embryo (igen), Kråkguldet, prassliga påsar på bio, motorcykelburna troll, grushögar på gångvägar, öl, kladdiga hamburgare, långsamma redaktörer, kosacker, Lånare i Bromma, spöken med pottor (Modiga mindre män), Alfred Hitchcock Presents (Fog Closing In?) – och Catweazle förstås.

Vi tog upp närvaron på ett A4, som var ställföreträdande serviett:

hacke snackar
Stationsvakt
Kulturbloggen
Mitt Aktuellt
Anna Toss & Co
Min stund på jorden
Mikael Ståldal
Cancer och annat
KistaChic
Lotten
Blind Höna
Carambola
Coola morsan
Jörgen Modin
< /serviett >

Till slut: var du än är, Staffan Hallerstam (numera läkare), ska du veta att du har förgyllt månget barns tv-tittande.

15 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tihi. Stationsvakt förärades en sådan nu ikväll eftersom han är så produktiv.

23 april, 2006 01:07  
Blogger Olle skrev ...

Om ni lovar att inte stalka honom så kan jag tala om att den gode Staffan bor i Vällingby. Det fick jag höra av min gode vän E. Niro (bror till Robert).

23 april, 2006 07:36  
Anonymous Anonym skrev ...

Tack för rapporten. Jag tänkte på er:-) Kommer på nästa träff. Måste köpa Lottens tröja så jag vågar ta mig dit.

23 april, 2006 09:16  
Blogger CV skrev ...

då har jag fått ut några bilder från bloggölen igår.
Kul var det och jag är imponerad av Olles Robert Smith-autograf. Sonen är avis.
RS
kulturbloggen.com

23 april, 2006 09:21  
Anonymous Anonym skrev ...

hej kära Lotten
och tack för igår - verkligt härlig kväll - ser redan fram emot nästa!
P

23 april, 2006 12:11  
Blogger crrly skrev ...

åååh, vad kul. Och vad du är söt på Kulturbloggens foto. Men jag vill se tröjan!! :) Vad står det på den?

23 april, 2006 13:14  
Anonymous Anonym skrev ...

Snyft...nobody ever tells me anything... kul att ni hade kul...

23 april, 2006 16:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Kul att ni hade kul.. nästa gång vill jag också följa med, om jag nu får för mamma och pappa =P!

Hare gött!

23 april, 2006 16:25  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

AB! Nämen! Här har det gjorts bloggölseklam i tre veckor, och så MISSADE du allt! Det är ju som ... som ... som i gymnasiet, när alla andra i klassen plötsligt pratade om den jättekuliga dunderfesten som ... jag inte visste ägde rum ...

Nästa gång lär det bli bloggölspicknick. (Bloggpicknick sa någon, men det måste ju vara fel.)

Crrly: tröjan ska jag ju förstås visa upp -- fick inte tillräckligt många applåder för den igår.

23 april, 2006 17:52  
Anonymous Anonym skrev ...

Här får du lite mer applåder för din svårlästa kreation:

(applåder)

En sådan tröja måste ju också ha en god sidoeffekt av att hålla robotar borta:-) Man kanske borde skaffa en själv... Finns någon Saturday Night Live sketch nära detta tema:

[ SUPER: "WARNING: Persons denying the existence of Robots may be Robots themselves. ] Old Glory Insurance. For when the metal ones decide to come for you - and they will.

...och så måste man tyda ut en för att posta...

23 april, 2006 18:37  
Anonymous Anonym skrev ...

Fattar inte hur jag kunde missa det - ser nu att du skrev om det precis efter kanelbullarna som jag tittade på... måste ha lyckats snitsla mig runt saken på alla bloggar jag varit inne på... Rosemarie, Monica... OK, kul att ni hade kul i alla fall - kan du inte rycka närsynta mig i tröjan nästa gång? Please?

23 april, 2006 20:42  
Anonymous Anonym skrev ...

Nämen, fick du inte tillräckigt med applåder? Förlåt. (Det blir alltod sådär när jag är onykter.) Den var ju JÄTTELÄCKER!

Snyggt också att prisbelöna Johnny, det är han värd och priset passade perfekt.
(Aktuell ordverifiering: lubnhb)

23 april, 2006 22:31  
Blogger crrly skrev ...

Bra! :)

24 april, 2006 08:25  
Blogger crrly skrev ...

... fast nu såg jag ju den precis hos Anna Toss! Snygg!


Näää: xzpwuls

24 april, 2006 08:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jörgen och hakke: Jag nöjde mig inte med era applåder utan väntar nu på omvärldens kanonisering av mig. (Se dagens inlägg.)

Vardag: Man kvalificerar dig genom att ... bara läsa "kallesen". Kan du ta AB i handen och leda henne dit då, så att hon inte missar igen?

Man behöver inte ha dator med sig och inte diskutera html. (Jag har dator med mig och tar upp den då och då och letar fåfängt efter trådlösa nätverk utan lösenord, men alla andra bloggarna är klokare: datorlösa.)

24 april, 2006 10:04  

Skicka en kommentar

<< Home