15 april 2006

Vårduk och nubbetest

När Olle var i det inre av Asien (man ska alltid överdriva, är min paroll), köpte han lite schprit med sig hem. Det är himla praktiskt att vara gift med en nykterist som uppmuntrar den äkta hälftens intresse för snurrskapande drycker. Jag har alltid chaufför hem och får ha allt för mig själv. (När inte Bästisgrannen som vanligt kommer och nallar – det är hennes hand på bilden.) Vi förbereder kvällens lammpåskmiddag som lagas av barnens mormor och Broder Jakob med en provning!

Dessa fem sorter var från vänster:
  • Vodka Light (38 %, vofför gör di så?) – Sårsprit light!
  • Vodka Nemiroff Original – Sårsprit!
  • Ukranian Honey Pepper – Förfärlig sa Bästisgrannen. Jättegod sa jag.
  • Vodka Rye Honey – Helt ok, bra till sill?
  • Vodka Cranberry – God, mild och söt, va, bara 21 %, det förklarar ju saken.
Som ni ser, har jag inte tio nubbeglas utan var tvungen att fixa fram vikarierande sherry- och likörglas till provningen. Och så var det det här med duken. Hur coolt är det att prova vodka på en blommig vaxduk?

6 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

VEM bryr schej om vaschduken, när de finns spriiit?
mocpysox

15 april, 2006 19:08  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag saknar Falu Brännvin. Det såldes visst på systemet för väldigt många år sedan, numera tvingas man ordna med denna kryddning själv. Dropparna är söta och gula. Serverades alltid på V-Dala nations vårbaler...mmm...those were the days...

15 april, 2006 23:02  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Vårbal! Snälla nån, bjud mig på vårbal! Med söta, gula droppar! Jag har världens dyraste balklänning som dammar ihop, inköpt för en miljard kronor för tusen år sedan!

(Jag kan tydligen inte tyda word verification längre. Detta är mitt fjärde försök att få en kommentar publicerad.)

16 april, 2006 00:42  
Blogger crrly skrev ...

Föredrar Aalborg Dild, om det tvunget ska snapsas!

Duken ser väl... midsomrig ut? :)


udgxztlw

17 april, 2006 22:38  
Anonymous Anonym skrev ...

Är det någon som vet ingredienserna till Falu Brännvin? Vilka proportioner?

21 maj, 2007 19:30  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, jisses, K, du kommenterar ju på ett årsgammalt inlägg! Men vad trevligt!

Nu ska jag se om jag har några försänkningar i brännvinsbranschen!

21 maj, 2007 21:06  

Skicka en kommentar

<< Home