16 april 2006

Idag

Jomenvisst. Jag gick upp i ottan och bakade 173 kanelbullar. Jag är snygg i håret, har rosor på kind och perfekt matchade kläder. Frukosten intogs på vit linneduk och bestod bland annat av melon och jordgubbar.

Om inte om, förstås. Till sanningen:

Jag vaknade efter fyra timmars sömn av en treåring som ville hoppa studsmatta. Vi gick ner till köket, som såg ut som en knarkarkvart. Havregrynsgröt intogs på vaxduk mitt i röran. Jag ser ut som Medusa i håret och är blek som ett lakan. Förutom under ögonen, där är jag inte alls blek.

Men ...

Solen skiner, det är ganska varmt, barnen är ute och leker och nu har jag städat köket och klätt på mig. Alla sovgäster dyker nu upp från hörn och skrymslen. De säger "gomorron" och tar fram frukost. Alla ser de ut som Medusa i håret och ... kanske ska jag ta och baka några kanelbullar?

7 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Måste bara rapprtera att här bakades det inte en enda bulle. Däremot tapetserades det ett rum och byggdes det en säng!

16 april, 2006 19:07  
Blogger Ica skrev ...

Ah! var kommer bullarna ifrån då? Jag vattenskadar nästan mitt tangentbord av dregel. som jag alltid säger. saker som börjar på c och k och äts vill man inte klara sig utan. eller, jo, det finns flera säkert, men just kräftor, choklad, kanelbullar, Cola light, chips.. ja, du förstår. får man komma på bullkalas?

16 april, 2006 21:48  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Bullarna bakades av en gästande kusin för två veckor sedan! (Jag bakar inte bullar och steker inte pannkakor.)

16 april, 2006 22:28  
Anonymous Anonym skrev ...

Mormor och farmor bakade bullar i ofantliga mängder. Alltid och ofta. I det helt bullfria hem jag växte upp i vaknade jag istället varje lördagsmorgon till odören av nygräddad sockerkaka och matades sedan med detta tveksamma bullsubstitut från dag ett tills jag (i tjugoårsåldern...) revolterade mot denna runda sällan väl sammanhållna enhet av ägg, bakpulver och gud vet vad.

17 april, 2006 01:41  
Anonymous Anonym skrev ...

är det bara jag som tycker att den där Medusan är kusligt lik Johnny Depp?


(nu är jag hemma från modemexilen)

17 april, 2006 13:19  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Kristina! Tack! Jag, som ser Johnny Depp nästan överallt, vågade själv inte påpeka det. Helt korrekt.

17 april, 2006 20:39  
Blogger aequinoxia skrev ...

Men det är ju så kul att baka bullar!!!

18 april, 2006 07:43  

Skicka en kommentar

<< Home