07 mars 2006

Stackars lille Olle

Han sitter där alldeles ensam och får inga kommentarer ... vilket i och för sig är rätt bra, för då hinner han städa, skura, tvätta och feja mer. Att hans roliga bok är på rea här och där är upplyftande, men kommer inte att inbringa några större inkomster till hushållet.

(Ja, jag är mutad. Men boken är alldeles lysande.)

5 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hi. Kom just på hur mutningen gick till:

- Men om jag mutar dig då?
- Okej. Jag bloggar om din sajt och din bok. Du mutar mig.
- Hurra!

Paus. Kli och lite krafs i håret. (Passande med tanke på bokens namn.)

Jag vet ju inte vad han har tänkt muta mig med! Vad kan man kräva? Pizza-night? Bio? Nytt snorpapper?

07 mars, 2006 17:14  
Blogger den blyga skrev ...

Du får inte retas med " Mors lille Olle "

07 mars, 2006 20:50  
Blogger Olle skrev ...

Allt som skapar publicitet är ju bra för försäljningen.

Notera t.ex. att ärkemobbaren Alexander Bard lyckas alldeles fenomenalt i Melodifestivalen strax efter det att skandalösa uppgifter om umgängestonen på Elitlistan har läckt ut i pressen.

Det tål ju att tänka på.

07 mars, 2006 23:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Men jag har kommenterat till Olle. Fast jag sa ju att jag gjorde för att ingen annan hade hört av sig... (som tröst, då). Det skulle jag nog ha utelämnat, när jag tänker närmare efter, antar Lena B.
P.S. Hur gick det med snickrarandet av den lilla grunda bokhyllan? Hoppsan - jag måtte ha förläst mig på Embryo.

20 mars, 2006 08:14  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, jisses, den lilla grunda bokhyllan har jag glömt! Den ska jag strax ... glömma igen?

20 mars, 2006 09:07  

Skicka en kommentar

<< Home