28 februari 2006

– Men var är marmeladen?

Tiden stannar. Klockorna likaså. Vi sex andra runt bordet stirrar på varandra med gräddmustascher. Marmelad? Att köpa sju semlor kostar på, och att klämma en semla alldeles efter två portioner kvällsmat kan få nästan vem som helst lite trögtänkt.

Joodå. Den besvikna sexåringen hade förväxlat ordet marmelad med ordet mandelmassa.

5 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jo-Anna: Ja, är det inte någon som har lyckats göra sig ett namn på att göra en saffrans-lingonsemla?

28 februari, 2006 19:16  
Anonymous Anonym skrev ...

"Jo-Anna said" är ju en låt av Son of a Plumber juuh!

28 februari, 2006 20:36  
Anonymous Anonym skrev ...

AAAAAh det är ju bloggtröjans dag i dag och jag har glömt mitt julkalenderpris i byrålådan.... (Lugn jag har andra kläder på mig)

För att kompensera för denna blunder bjuder jag mina kolleger på tårta idag - är det ok?

01 mars, 2006 08:07  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Du är ursäktad, Pernilla. Jag tror att man är ursäktad vad man än gör för fel, just idag. Fast tårta är förstås ett måste.

01 mars, 2006 10:24  
Blogger Cecilia N skrev ...

Trist att jag från och med idag har en blogg, fast är utan bloggtröja...
Å andra sidan. Bara min tumme slutar att vara inflammerad ska ni få se på tröjstickning - och så småningom tröjan på bloggen. Alltså en bloggtröja! (Min bloggtröja och makens runtkroppentröja.)

01 mars, 2006 14:44  

Skicka en kommentar

<< Home