01 mars 2006

Idag för 20 år sedan, del 2

Idag för 20 år sedan var det inte – som det är idag – Bloggtröjans dag. Alla som inte kom ihåg det måste bjuda kolleger och familj på pannkakstårta.

(Del 3 kommer senare.)

3 Reflektioner:

Blogger Herr R skrev ...

Pannkakstårta?
Vad är det för fel med semlor? Det kan väl inte bara varit igår man får äta dem?
Eller det är kanske precis så det är, FRAM TILL igår är det okej. Men nu är det vatten och bröd i fem veckor, eller hur var det?

Jag är verkligen dålig på det här.
Jag avgår.

/Herr R

01 mars, 2006 09:49  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag börjar äta semlor idag och fortsätter sedan till påska. Jag säger som Pippi Långstrump: "Det brukar bli så bra, så". Sedan äter vi alltid semlor den 7 juni, men det är en helt annan historia.

01 mars, 2006 09:54  
Anonymous Anonym skrev ...

Ooooohhh, pannkakstårta! Det var nog 20 år sen jag åt det sist!
Jag och en kompis experimenterade i hennes mammas kök och varvade pannkakorna med allt från cornflakes till krossad ananas. Minst tio smaker som konstigt nog gifte sig på ett alldeles förträffligt sätt!
När jag tänker efter så var det nog plättårtor vi gjorde. Lagom stora att leka fritt med.

01 mars, 2006 13:05  

Skicka en kommentar

<< Home