04 mars 2006

En treåring ser på Melodifestivalen

Jag är sjuk.Därför får treåringen gästblogga. Jag slipper tänka och hitta på själv, jättepraktiskt.

1. BWO
– Var är tjejerna? Är det en tjej? Där är ju tjejerna. Dom är fina. Den andra gubben är gammal.
2. Jessica Folcker
– Hon har en bh precis som du, mamma.
Patrik Kristiansson hoppar höjd.
– Han trillade och dog. Såhär uäääh. Då kommer polismannen.
3. Gregor
– Dom dansar. Han har coolt hår. Oj han kan ju brinna upp nu.
4. Jessica Andersson
– Där kommer tjejen. Men hon ville inte ha byxor.
5. The Poodles
– Den killen hade konstigt hår. Men han skulle sjunga. Han skulle klippa hennes hår. Det var en cool musik.
6. Elysion
– Ååååå vad heter hon som sitter så fint på gungan? Nej, vem tog bort gungan?
7. Patrik Isaksson
– Han gör musik. Oj, nu kom en annan musik. Oj, nu är han inte ensam längre. Oj, han har kompisar!
8. Kayo
– Det var en gammal flicka.
Waterloo i valsversion
– Alla bara rapar. Var är dom som sjungde?

8 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

OK, jag börjar väl bli gammal men vad gjorde Jessica F på scen i kväll ?
Nyförlöst , en knappt tvååring hemma, en tre veckors prematur fyra dagar gammal dotter ( - bakom scen ?!).
Hur hade hon tänkt sig fortsättningen om hon hade gått vidare ? Skulle storebror och lillasyster få följa med på repetionerna och mammas ego-tripp ?!
Vad är det för fel på dagens unga mammor ?
Varför tror de att det är coolt att "ingenting förändras av att jag får barn. Jag skall fortsätta precis som förut, som om inget har hänt"
Well, I've got news for you ! Något har hänt !
Det är inte coolt att köra på som vanligt trots att man fött barn. Det är stôlligt och korkat !
Tur att svenska folket har lite "shut-spaa" och lät Jessica F sjunga vidare i badrummet. Hoppas att samma styrka och jävlar annamma håller i sig till höstens val så att vi kan behålla FI där de hör hemma - nämligen ingenstans - och så att vi kan rösta fram en ny regering !
Häpp !
Från schlager till politik i ett tjillevipp. Så kan det gå.

04 mars, 2006 22:21  
Blogger The Female Dinousaur skrev ...

Helt underbara små betraktelser av en tokig tillställning!

05 mars, 2006 20:14  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag är väl trög men vad har Folcker och FI med varandra att göra. Vi kanske kan fråga Sigge?

05 mars, 2006 21:21  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag ska bara tala om att det verkligen var så här han pratade. Jag behövde bara anteckna.

FI och Folcker? Tja. Jo, de har ju bh, precis som Sigge påpekade.

(Varje gång jag skriver Sigge måste jag samtidigt påpeka att det är treåringen här hemma och inte den andra Sigge. Och det är inte en förkortning av Sigismund utan hans riktiga namn, efter min farmors favoritbrorsa.)

Det här tog på mina febriga små krafter. Ska nog sova igen.

05 mars, 2006 21:27  
Anonymous Anonym skrev ...

Hahahahaha....din dotter hade platsats som expert i tv rutan! Lysande kommentarer!!!

06 mars, 2006 17:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Din son menar jag...Hahaha...Såg ej tillställningen men det räckte att läsa din blogg. Hoppas sonen kollar nästa vecka också...!

06 mars, 2006 17:24  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Åh, jag ska säga till honom! Vad bra att han kunde roa dig, Kapple!

06 mars, 2006 18:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Treåringar kommer med väldigt skarpsinniga kommentarer tycker jag det verkar som. Borde inte tv hyra in Sigge som expertkommentator inför den stora festivalen?? Eller skulle det räknas som barnarbete kanske...

11 mars, 2006 17:51  

Skicka en kommentar

<< Home