08 februari 2006

Note to self

Byt från Birkenstocksandaler till vinterkängor innan du sätter dig i bilen och kör till stan.

9 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

2nd note to self: Ta av de blå plastpåsarna på fötterna innan du går från dagis vid Skanstull till Södra station.

08 februari, 2006 15:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

3rd note to self: När du ändå byter till kängor, passa på att plocka ner plånboken i fickan eftersom ytterst få inköp numera kan göras på krita.

08 februari, 2006 15:55  
Anonymous Anonym skrev ...

Har ju ochså hört talas om dom som tar soppåsen med på bussen till jobbet.

08 februari, 2006 17:19  
Anonymous Anonym skrev ...

Själv har jag gått ut med förkläde ett par gånger. Sommartid. Men jag hade helt vanliga ouppseendeväckande kläder under. Förklädet däremot, var desto mer uppseendeväckande. Sextio- eller tidigt sjuttiotalsmodell. Färgglatt.
Förresten, jag undrar:
Märkte du det när du redan satt i bilen, eller märkte du det när snömodden och vintervätan vällde in över dina sandalprydda fossingar? För det är väl det som är fördelen, i alla fall, att under vintertid lär man märka såna misstag betydligt snabbare än under sommartid. Å andra sidan kanske somliga går i birkenstock utomhus på sommaren och därför inte låter sig bekomma?

08 februari, 2006 18:45  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Saskia: Jag brukar tassa över gatan hem till min bästis i både sandaler och så lite som bikini när vädret tillåter. "Lite blött på tårna gör ju inget, det är som det brukar vara bara."

Att jag däremot satte mig i bilen med kalla sandalfötter är en gåta. Jag upptäckte inget förrän jag pulsade i snön på väg in till biblioteket. Att plånboken inte heller var med upptäckte jag när jag stod inne på biblo och skulle betala en miljard kronor i förseningsavgift.

08 februari, 2006 18:58  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Stina -- jag förstår, ska kolla!

08 februari, 2006 22:56  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nå't skumt är det, bloggeradressen är lottenbloggar.blogspot.com, men det ser inte helt korrekt ut ändå.

Nu måste jag släcka (och ligga vaken och stirra i taket till klockan två), men jag återkommer i morgon.

08 februari, 2006 23:13  
Blogger Emma skrev ...

Ytterligare en sak som är bra att komma ihåg är att ha pengar på kontot när man ska betala med kort...

08 februari, 2006 23:32  
Anonymous Anonym skrev ...

Om du inte hade varit allergisk så hade du kunnat skaffa dig en toffelvarnande hund! Jag har en sån och det funkar jättebra. De gånger jag bylsat på mig täckbyxor, ett antal tröjor, tjock jacka, mössa, satt på Higgins kopplet och tagit på mig vantar redo att gå ut har han ställt sig och stirrat på mina fötter. "Men matte, jag skäms ihjäl om du går ut i tofflor till de där kläderna."

08 februari, 2006 23:45  

Skicka en kommentar

<< Home