04 februari 2006

Replikskifte i köket denna morgon

– Förbaskade slasktunna!
– Lugn, den har fylllt mången soppåse i sitt liv.
– Den har tappat både handtag, fotpedal och luktfräscharplupp!
– Slasktunna är ett intressant namn, man skulle kunna kalla den avfallskorg i analogi med papperskorg.
– Nu åker den ut, jag bara spiller och dräller!
– Akta tebla...
– Va ... åååh! ! Den åker i soptunnan nu!
– Oj. Det blir någon slags meta-slängning. Intressant.

5 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

SLäng ut slakstunnan! Vardagssaker som retar en - släng ut dem. Själv har jag önskat mig en soppåse för skräpminnen. Minnen man inte vill ha - Adjöss med er! T ex Lottens "utecklingssamtal" från 1998. Släng ut det tillsammans med slasktunnan. (Men spara dina vintipslistor - sätt upp dem på ännu fler anslagstavlor!)
Eller kunde man åtminstone ha en luktfräscharplopp för minnen som luktar skunk. Ska jag önska mig när jag fyller.

04 februari, 2006 11:14  
Anonymous Anonym skrev ...

För länge sen skrev du Lotten att du blev så VERSAL när du ... jag kommer inte ihåg när. Jag hittade på ett ordspråk/ordlek till dig:

Bättre vara versal än gemen!

Tycker ZKOP
(Undrar om tjugofjorton andra fick samma tanke?)

04 februari, 2006 11:24  
Anonymous Anonym skrev ...

metaslängning, jag tror jag fattar. Slänga slastunnan i soptunnan.

04 februari, 2006 11:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Kan inte alla anonymousar hitta på ett alias? Några förslag:

Adam, Bertil, Ceasar, David, Erik, Fredrik, Gustav, Harald, Ivar, Johan, Karl, Ludvig, Martin, Nicklas, Olof, Petrus, Qvintus, Rudolf, Sigurd, Tore, Urban, Viktor, Wilhelm, Xerxes, Yngve, Zeta, Åke, Ärling, Östen.

Och Böna.

04 februari, 2006 14:09  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

ZKOP: Jag ska skaffa mig visitkort som det står "Bättre vara versal än gemen" på! Tack!

Förresten har jag hittat vad jag skev om versaliteter tidigare -- det var i november när jag för truttifnutte gången tappade rösten och ändå gick på fest och fick kommunicera med skrivna lappar:

"Jag skrev lappar, gestikulerade, visslade och applåderade. Efter två glas vin slutade jag att skriva med gemener, plötsligt dög bara versalerna. Ergo: jag blir utan röst versal efter två glas vin."

Eller var det något annat du tänkte på?

04 februari, 2006 14:17  

Skicka en kommentar

<< Home