24 augusti 2009

Superlotten anmäler sig till tjänstgöring

Tjolahopp. Min djefla man har ryggskott. Igen.

Jag (ja, allt handlar om mig) lider mest av att våra rutiner som i vanliga fall funkar så bra även när allt ska ske på en gång nu inte funkar alls. Jag måste koka te och gå till lågstadiet och cykla till mellanstadiet samtidigt och dessutom förfalska Den djefla mannens signatur för att Femtonåringen ska kunna få en legitimation.

(Nej då. Lugn. Jag förfalskar bara min pappas namnteckning.)

Men det kunde vara värre. Tänk om man idag var ett ägg i affärn. Man låg där i sitt paket med sina kompisar och så kom en tant och gjorde en Charlie Chaplinvurpa och inte ens alla kungens män skulle kunna reparera en sådan skada.

Inga ryggskott här inte.

Eller tänk om man var en brödpåse som hette Fröig. Och bäst som man låg där och kollade på fallande ägg, så kom en konkurrerande brödleverans och trängde sig på: Fröjd och gamman. Skulle man kunna samsas om utrymmet?

Vad kommer vi att säga om dagens brödnamn om, säg, tio år?

Nu ska jag ta ett djupt andetag och stoppa yrselmedicin med distraheringsfunktion i Min djefla stånkande man. Sedan ska jag ikläda mig en röd mantel och skriva en artikel på exakt 1 300 tecken och hålla en deadline på sekunden samtidigt som jag ser till att alla barnen är representativa till skolfotograferingar som kommer att ruinera oss bortåt november när vi trots sju påminnelser har glömt att betala dem. Och det kommer att gå jättebra eftersom jag kan cykla och koka te på en gång! För att:

Självklart.

27 Reflektioner:

Blogger Jessica skrev ...

Så nu lär han ligga som en planka bredvid dig i sängen då och antingen snarka eller pipa av smärta?
Gud så uppmuntrande jag låter...

24 augusti, 2009 23:28  
Blogger Jessica skrev ...

Och väntar han tills det behövs ambulans och morfin, ja då krävs det en bandspelare på högsta volym med det är ingen kontraktur på replay.

24 augusti, 2009 23:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Morfinambulansen testade vi ju första gången. Nu ligger han och piper i gästrummet -- med mobilen som nödsignal om det skulle behövas. (Superlotten måste gubevars få sin supersömn.)

24 augusti, 2009 23:42  
Blogger Jessica skrev ...

jo jag minns sproink-kontrakturen och ambulans och morfin och inte sova, inte sitta. Finns roligare saker att göra. Sov gott :)

WV: skina

24 augusti, 2009 23:54  
Blogger Smultronblomman skrev ...

Lotten - detta fixar du! Du är ju kvinna och som kvinna har man större Corpus Callosum. Det är förbindelsen mellan hjärnhalvorna och den är större hos kvinnor än hos män. Det är därför vi är bättre på att göra flera saker samtidigt. Detta är sant!

Stackars Den djefla mannen - hoppas han är på benen snart. Han kanske ska hänga i en dörrpost eller liknande för att sträcka ut ryggen. Smärtstillande och rörelse (lättare sådan)är ofta bra vid ryggont.

25 augusti, 2009 08:43  
Anonymous Fru Decibel skrev ...

Spikmatta kanske?

25 augusti, 2009 09:07  
Blogger Smultronblomman skrev ...

Det är också bra!

25 augusti, 2009 09:08  
Blogger Anna skrev ...

Heja Superlotten! Men lova att du inte gör nåt så kriminellt som att förfalska din mans och fem barns far signatur. Då vet jag inte om jag nånsin vågar läsa din blogg igen.

25 augusti, 2009 09:14  
Blogger Anna skrev ...

Eller skulle det ha varit din mans och dina fem barns far, kanske. Förlåt.

25 augusti, 2009 09:15  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Brödnamnen skulle nästan kräva ett eget inlägg! Här i huset förekommer det ibland ett svampigt bröd som heter "Äntligen", och jag har även stött på brödet "Javisst" och förstås klassikern "Gräddad längtan". Till mig själv handlar jag helst bröd på ett närbeläget bageri där bröden har så poetiska namn som "rågsurdegsbröd".

PS. Jag tycker förstås också synd om den djefla mannen och hejar på dig allt vad jag orkar. Bara så att ingen tror att jag saknar empati eller så!

25 augusti, 2009 09:16  
Blogger Anna skrev ...

Nu säger wv ophypo. Det skulle kunna vara ett budskap till den d. mannen. Opp och hyppa!

25 augusti, 2009 09:16  
Anonymous Tiila skrev ...

Den affischen hade jag bett att få om jag var som du. Vem vet när man behöver piggas upp framöver?

Wv: säger nerwo och tror att ryggskadan har ett neurologiskt ursprung. Eller var det Lottens superkrafter kanske?

25 augusti, 2009 09:18  
Blogger Smultronblomman skrev ...

@ Anna;
Jag får associationer till Rhohypnol... Inte bra... och nu wv säger exitte - extacy???
Uagh!

25 augusti, 2009 09:27  
Anonymous en djefla man skrev ...

Jag ligger här och tänker ut nya ord. Vad sägs om adjektiven ”uffig” och ”puffig”, verben ”grinstånka” och ”värkvrida” eller substantiven ”ryggdrag” och ”muskelvred”?

Kuren är lite vila, lite aktivitet, lite vila, lite aktivitet. Har lärt mig att man ska ”buga för Silvia” för att få krampande muskler att hamna i avslappat läge. Det funkar ... men ... det är inte skönt, om man så säger.

Nu ska vi köpa en ny jätteboll (den gamla är försvunnen) som jag ska vältra mig med på vardagsrumsmattan. En köttrik bål med sixpack och muskelremmar kors och tvärs på ryggen är förmodligen den bästa profylaxen.

25 augusti, 2009 09:47  
Blogger Smultronblomman skrev ...

@ Den djefla mannen - exakt! Dags att strama upp bålen (anatomisk term i detta sammanhang). Ryggresning, diagonalt arm-benlyft, sit-ups och annat smått och gott. Bra med pilatesboll. Det finns massor med övningar för/med/till en sådan.

25 augusti, 2009 09:53  
Blogger Cecilia N skrev ...

Bra att du definierade där, Smultronblomman.

Annars kan man tro att den djefla mannen hade börjat yra om nån sorts köttsoppa med öl i som serveras i glas ...

Fast det går ju inte för sig för oss nykterister.

Och så sneglar jag ner på wv och vad får jag se? virtanti, nästan verdandi som jag har för mig är en nykterhetsorganisation!

25 augusti, 2009 15:25  
Blogger Jessica skrev ...

Den jävla mannen, bara det inte sproinkar och det till slut slutar med ambulans till akuten.

25 augusti, 2009 15:46  
Anonymous Åsna skrev ...

Om tio år kommer vi att förfasa oss över att folk åt bröd över huvud taget.

25 augusti, 2009 16:46  
Blogger Jessica skrev ...

Klosterbier är som en måltid i sig själv. Det kan man säkert leva på ett ryggskott igenom. Jag vet inte per exakt hur mycket alkohol det är i klosteröl men gott är det.

25 augusti, 2009 19:01  
Blogger Smultronblomman skrev ...

Bröd är väl en rätt gammal företelse?? Vem minns inte alarmen om akrylamid för några år sedan. Då var det nästan dödsfarligt att äta bröd. Men jag håller med ÖversättarHelena - det är inte kul med det som kallas bröd i dag. Tacka vet jag danskt rågbröd. Mörkt brunt och fullproppat med fullkorn. Smaskens! Fast bröd är nästan tabu nu när maken blivit LCHF-frälst...

25 augusti, 2009 19:38  
Blogger PGW skrev ...

Lider med maken. Ligger själv platt på ryggskottet på vetekudde med lap-top i knät. Är ryggskott smittsamt i bloggvärlden? Deep-ed ligger också ryggskottad?

25 augusti, 2009 20:08  
Blogger Pysseliten skrev ...

Alla dess skolfoton, vad ska man ha dem till?
Ryggskott vet jag inget om, men det verkar dumt.

25 augusti, 2009 20:27  
Anonymous Emi skrev ...

Dessutom undrar man ju, när de skriver FRÖIG med enorma bokstäver, varför resten av namnet, "frisk &", skrivs med yttepyttetext? Till den Djefla Mannen bör den som handlar kanske leta efter ett bröd med mycket större FRISK på?

25 augusti, 2009 22:47  
Blogger pärlbesatt skrev ...

Vilket alldeles enastående roligt och fantastiskt vitsigt inlägg det här var! Du överträffade dig själv!

Och krya på maken, förstås!

25 augusti, 2009 22:48  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Den djefla mannen sover! Utan ynk! Han måste helt enkelt vara på bättringsvägen.

Tack för det, Pärlbesatt -- själv blir jag alldeles nöjd när det blir så här rörigt och spretigt i kommentatorsbåset. Bröd i ryggskott liksom.

25 augusti, 2009 23:04  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Och, vet ni, jag tycker att alla ska äta mer bröd. Med jättemycket smör och enorma mängder ost.

Oj, hungrig.

25 augusti, 2009 23:08  
Blogger Yvonne L skrev ...

Jag har till och med hört på radion att Superlotten är här!

Ryggskott är jättedumt och jättebesvärligt. Hoppas det ger sig iväg från mannen genast! Tycker förresten att ryggdrag och muskelvred är väldigt bra ord. Det är ju precis så som ryggskott yttrar sig!

26 augusti, 2009 13:15  

Skicka en kommentar

<< Home