06 maj 2009

Stoppa världen, jag är förkyld!

Här ligger jag (och min fot) hela dagen. Det blir bara stökigare och stökigare. (Den konstiga garderoben där borta är inte riktigt färdigbyggd eftersom jag bara har hållit på med den sedan sommaren 2007.)

Jag är inne på nionde dygnet som dunderförkyld och funderar på att anmäla mig till någon rekordinstans. Man skulle om inte annat kunna
  • väga snorpapperet
  • mäta nästippens rodnad
  • jämföra trumhinnornas buktningar och göra en graf
  • räkna hostningar per dygn.

Sedan kan man ju ställa de olika värdena i relation till varandra. Efter hur många gram utsnutet snor övergår näsans rodnad till skrapsår? Många frågor blire.

För första gången på 15,5 månader sjukskrev jag mig idag från radiosändningen. Vilket ju var hur frustrerande som helst. Det var precis som att sitta med kryckor på spelarbänken under en SM-final. (Som om jag skulle veta hur det känns.)

Alltså överöste jag den stackars programledaren med mejl under hela sändningen, skrev frågor som skulle kunna ställas till Christina Jutterström (som var i studion, fatta vad jag missade!), kommentarer om Albertus Pictor och information om personer som intervjuades ute på stan – som jag råkade känna.

Kan någon vara snäll och köpa en tvångströja till mig?


Uppdatering
Mobilen ringde. Från papperskorgen eftersom jag hade slängt den i senaste högen med snorpapper.

Bilden är inte arrangerad. Jag hann inte svara eftersom 1) jag har lock för öronen 2) allt därför får en lätt metallisk ton 3) jag inte förstod att ringningen verkligen var metallisk och kom från papperskorgen.

Etiketter:

18 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

Jag hoppas du använder dig av kleenex balsamnäsdukar. Förpackningen är gul och grön. De är mycket bättre för långvariga snorningar än andra. Man får inte samma skavsår under snoken. Ta rådet från en som är förkyld 300 dagar om året.

06 maj, 2009 12:16  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Snoret är gult och grönt.

06 maj, 2009 12:47  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Ännu bättre för en stackars sliten snok är att ta ett utslitet lakan (eftersom man givetvis har ett flertal sådana sparade) och klippa i lagoma fyrkanter. För övrigt tycker jag det verkar jättepraktiskt med en garderob där man kan ta ut kläderna från två håll.

06 maj, 2009 12:48  
Blogger Dammråttan skrev ...

HAha, men humorn har du uppenbarligen i behåll i alla fall.

Krya på dig!

06 maj, 2009 13:16  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aha, hederliga gamla bomulssnytisar? Ja! I det förvirrade tillstånd jag befinner mig, kommer jag säkert att börja virka kanter på dem också.

(Tack för garderobströst, Översättarhelena. Man kan nästan säga att jag kom ut ur garderobsgarderoben med min bild på åbäket.)

06 maj, 2009 13:18  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Man tackar, Dammråttan!

(Min farmor var väldigt rolig på sin dödsbädd.)

06 maj, 2009 13:19  
Anonymous Zoni skrev ...

Har du inget gips som man kan skriva en hälsning på så är du väl inte sjuk? Och hur hade du tänkt att jag ska klara mig imorgon. Står det "Hej Lotten" 07.15 så gör det! (Fast kom nu inte dit och smitta ner mig heller.)

06 maj, 2009 13:38  
Anonymous Håkan (hakke) skrev ...

Balsamvinäger har jag hört talas om, men balsamnäsdukar? De kanske fungerar allra bäst om de blandas med lika delar olivolja för att smörja in det onda.

Gult och grönt snor får mig att associera till Brasiliens flagga. Papperskorgen får mig att associera till karnevalen i Lund. Allt hänger ihop (utom möjligen garderoben).

06 maj, 2009 13:46  
Blogger Cina skrev ...

Krya på dig!

06 maj, 2009 13:50  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ok, Zoni (som är programledarkollega), jag ska hålla mig hemma imorrn också. Sedan ska jag gipsa något (tån?) och komma tillbaka på fredag för att få intervjua Ankan och Alsterlind.

Jag håller med, hakke, karnevalen i Rio är helt klart snorrelaterad och korven den har två.

06 maj, 2009 14:30  
Anonymous ab skrev ...

Jag som trodde att du inte hann svara därför att du måste fotografera själva ringandet från snorpappershinken!

Du är precis som en förkyld kille - t ex Studiomannen som säger att han alltid blir sjuk som en riktig karlakarl, dvs håller på att dö. Minst!

God bedering! Jag vet - det är skittråkig att vara förkyld.

06 maj, 2009 14:48  
Anonymous Anonym skrev ...

Lundakarnevalspapperskorg! Jag såg det innan jag läste det i hakkes kommentar, sådetså.

Försvarets hudsalva på snorpappersskavsår funkar finfint (och blir man hungrig kan man äta hudsalvan, men bör antagligen avstå från snorpapper och näsor)

Krya på dig!!!

06 maj, 2009 16:35  
Blogger Pseudonaja skrev ...

Jag märker redan nu hur språket i största allmänhet börjar förflackas i din frånvaro.

När Lotten ligger till sängs dansar verbala bastarder på bordet...Krya på dig!

06 maj, 2009 17:12  
Blogger Plastfarfar skrev ...

När Lotten är sjuk dansar kommentatorerna med ordenKrya på dig!

06 maj, 2009 17:54  
Blogger PGW skrev ...

Hm har du ätit något mexikanskt på sistone eller tokkramat någon gris ..?

06 maj, 2009 19:51  
Blogger Anna skrev ...

Det är rätt. Ska man vara sjuk så ska man vara det fullt och helt, icke styckevis och delt. Mer och grönare snor! Ljudligare nysningar! Heja Lotten!

06 maj, 2009 20:22  
Anonymous JR skrev ...

Det förstår vem som helst att det är en riktig killförkylning som du har åkt på. Nu vet du hur vi har det..

07 maj, 2009 10:18  
Anonymous ab skrev ...

Wv redlystr.

Den lysande röda färgen på en förkyld näsa? Låter riktigt tjusigt, ju.

07 maj, 2009 10:55  

Skicka en kommentar

<< Home