05 maj 2009

Inte så hemlig biljett, faktiskt

Från Aftonbladet:

Först tänkte jag ”va, en rubrik helt utan tankstreck!” – sedan läste jag vad det stod också.

Om man som jag inte har sovsäckslegat i biljettköer eller tältat utanför arenor, vet man inte riktigt hur bra det är att få datorköa istället. Och om man som jag inte är van vid internetköer heller, blir man superstressad av detta. Jag vände mig till min djefla man.

– Va? Hur hittar man hemliga vägar? Hemliga länkar? Hemliga biljetter? Svara!
– Ticne...
– Jag vill gå! Jag vill höra! Jag vill sitta i knät på Eddie Izzard!
– Vi får v...
– Jag kan skriva material till honom! Du veeeet att jag var först med ”päronen mognar inte förrän man vänder ryggen till”, eller hur?
– Jaså, jag v...
– Jaså? JASÅ? Jag och Eddie Izzard är kompisar egentligen! Vi är an item, tvillingsjälar och ... ja.
– Varsågod.

Mellan nysningarna, hostningarna och snytningarna undslipper jag mig nu lyckliga suckar.

December, december, ljuva december. (Förresten ska ni veta att även Chris Rock och Woody Allen läser mig och stjäl mina skämt. Jahadå. För att inte tala om Berglin, som nog tjuvlyssnade när jag häromveckan sa ”om man skulle ta och grilla lite blodpudding ikväll”. Jahadå.)

Just detta klipp har jag visat upp förut, men det gör väl inget?


”Two languages in one head? No one can live at that speed!”

Har jag nu fastnat i vinkelvolten? Borde jag bredda mig och min blick och titta även på andra lustigkurrar?

Etiketter:

35 Reflektioner:

Anonymous Båthuspernilla skrev ...

Åååååh jag vill också gå... *grön av avund*

05 maj, 2009 13:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men gå, gå, gå, Båthuspernilla! Inte är väl alla biljetter slut redan? Då kan vi träffas efteråt och skåla för Eddie, när jag sitter där i hans knä.

05 maj, 2009 13:49  
Blogger cruella skrev ...

Yesssss, me to, me to! Om man inte aktar sig kan man få dricka glögg hemma hos mig innan.

(Well, yes, it's that time of the year, you know.)

05 maj, 2009 13:59  
Blogger Cecilia N skrev ...

Cruella, vilket språk var det du korrekturläste på häromdagen?

Vinkelvolten såg jag inte när Galenskaparna (före rakning) var på en TTF på gymnasiet. Däremot ett grillspett rätt genom punksonens huvud ... Jodå, spettet snurrade på båda sidorna om huvudet ...

Eddie Izzard skulle vara jätteskoj att fara på! Och dricka glögg hos Cruella. Men 700 spänn plus omkostnader lär inte bli. Ha't så skoj!

05 maj, 2009 14:05  
Blogger cruella skrev ...

Jag korrade förstås på sylingl (wv, ni vet).

Tänker du om så är alla välkomna till mig (och Eddie).

05 maj, 2009 14:08  
Blogger Malinka skrev ...

Å, jag ska också gå! Tydligen skiiitdåliga biljetter (det var inte jag som beställde dem) men vadå, det är Eddie! Izzard!

Kvinna glad – fick biljetter!

Nä, det var ju rätt okej. Eh ...

Izzard kommer – till Hovet!

Svensk Damtidning, som min mamma prenumererar på för att ha på landet och fnissa åt (Språket! Historierna! Vinklingarna!) har nyligen börjat att kursivera delar av rubrikerna. Har tyvärr inget exempel nu, men det är i alla fall väldigt märkligt.

05 maj, 2009 14:19  
Anonymous ab skrev ...

Länge leve den romantiska djefla mannen!

05 maj, 2009 15:30  
Blogger Pysselitens karlslok skrev ...

Borde han inte heta Eddie Klizztrad?

05 maj, 2009 16:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jahoo och hurra, Pysselitens karlslok sitter fortfarande fast i klistertråden!

Nu ska jag spana efter kursiveringar i – rubriker!

Glögg hos Cruella är nu inskrivet i almanackan. Coolt att ha ett halvår på sig att ladda inför glöggparty.

05 maj, 2009 17:37  
Blogger PGW skrev ...

Oooahaaa! Jag vill också gå!!!

Men det är väl kört att få biljetter nu antar jag?

05 maj, 2009 18:25  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Du kan ju i alla fall försöka, PGW? Du vet, då får man ju glögg av Cruella också.

05 maj, 2009 19:31  
Anonymous Emi skrev ...

Ååå, hade det inte varit så att jag förväntar mig att ha en nyföding, mjölkstockning och färska bristningar vid den tiden, hade jag också letat hemliga länkar, som en god Aftonbladetläsare. Typiskt.

05 maj, 2009 22:16  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Undrar jag om inte nyfödingar gillar Eddie Izz... fast, nej, nyförlösingar vill nog hellre vara hemma då.

(Grattis, Emi!)

05 maj, 2009 22:38  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Eftersom jag finner stort nöje i att berätta om hur sjuk jag är, ska jag nu tala om att jag för första gången på 15 månader måste sjukskriva mig från radiosändningen imorrn. Jag missar bl.a. en intervju med Christina Jutterström.

Fanfanfanfanfanfan.

05 maj, 2009 22:41  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten! Ikväll vann Sundsvall Dragons SM-guld - Vet du hur glad vi är här i stan och ffa jag!!!!!
Kram från Annica,If, speakern i Sundsvall(gjorde comeback i femte finalen. Det var HUR KUL som helst!!)

05 maj, 2009 23:21  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Eddie Izzard? Näver hörd off. He funny?

05 maj, 2009 23:33  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hej Annica, jag förstår hur du kän... Hm. Det gör jag ju egentligen inte alls, eftersom jag inte har varit i närheten av att min stad har vunnit basket-SM-guld trots att jag har bott i så många städer.

Men grattis! Hur går det med speakerbloggen?

05 maj, 2009 23:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

He veeerry funny. Ingen konstig humor, ingen elak, bara funny funny.

05 maj, 2009 23:43  
Blogger cruella skrev ...

Blogglögg är ett väldigt roligt ord, tycker jag. Måste prövas lajv som sagt var.

Förbereden eder.

06 maj, 2009 07:48  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Blögg är ju kanske lite behändigare?

06 maj, 2009 08:23  
Anonymous ab skrev ...

Hm. Måååste man gå på Izzie för att vara med på blögg? Jag älskar honom, men man vet ju inte om man lever i december och det verkar så jobbigt att skaffa biljett.

06 maj, 2009 08:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

"... man vet ju inte om man lever i december ..."Säger hon som skriver böcker! Tänk om du inte lever när du ska skriva slutet!

06 maj, 2009 09:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jahaja, nu tar bloggerbludder bort radbrytningar när kursiv text krockar med citattecken. Hm.

06 maj, 2009 09:12  
Anonymous Mattias skrev ...

Hoppas du mår bättre idag Lotten!

Jag måste bara berätta vilken succé kåseriboken du skänkte bort på bokbytardagen gjort här hemma. Själv utgick jag från att den skulle vara alldeles utmärkt (vilket den var). Men sällan har väl en bok blivit så välläst - 9-åringen och 11-åringen läser den om och om igen, min fru läser den och jag har till och med kommit på minsta flickans assistent med att sitta och läsa.

Att jag dessutom fick den signerad ger mig bara extra cred i barnens ögon!

06 maj, 2009 09:43  
Anonymous ab skrev ...

Du skulle ha gjort mellanslag mellan citattecknet och "Säger".

Ja, det är alltid risk för att man kolavippar innan man skrivit slutet. Så får ens efterlevande sitta där och slita sitt hår och undra vem som var mördaren! ;) Nä, ärligt talat har jag aldrig tänkt på det. Det är klart man hinner skriva klart sina projekt.

06 maj, 2009 10:05  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, Mattias! Nu kan jag dö lycklig. (När vi nu är inne på det temat.)

06 maj, 2009 10:15  
Blogger cruella skrev ...

Blögg får man även utan Izz.

06 maj, 2009 13:52  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Blizz.

06 maj, 2009 14:27  
Blogger cruella skrev ...

*LOL*

06 maj, 2009 14:35  
Anonymous ab skrev ...

Men Lotten då!

Har du strukit en hel radda (4) dödsintressanta bloggskrivregelkommentarer?

Cruella: Gull!

06 maj, 2009 15:14  
Anonymous ab skrev ...

Öh... nä, de kommentarerna var i föregående blogginlägg... isch, så dum jag känner mig!

06 maj, 2009 15:19  
Blogger Magnus Carlbring skrev ...

hur b r e d d a r man en blikc

det undrar jag nu

men iallafallhursomhelst:

http://www.metacafe.com/watch/1323477/umbilical_brothers/

http://www.umbilicalbrothers.com/site/stuff/videos.php

07 maj, 2009 15:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

När man b r e d d a r blicken ser man så underligt bredsynt ut. Och inte alls som Björn Borg, t.ex.

De läskigt synkade Umbilical Brothers såg jag på tv häromdagen. Imponerande kompetens i kvadrat. Tänk, jag trodde att det hette "Umbiblical". Så himla tokigt.

Här är embryos länk, fast klickbar.(Rekommenderas varmt.)

07 maj, 2009 16:39  
Anonymous Anonym skrev ...

Självklart måste du kolla upp George Carlin.

Tyvärr avled han nyligen (sista året iaf)men har är som jag ser det snäppet bättre Eddie Izzard.

Jag har gjort en egen dvd med George Carlin som jag alltid har igång då jag lägger mig varje kväll.

En hans första "kända" formuleringar var

A flight attendent asked to please get on the plane, and i answered her F**K you i am going in the plane.

Han kör med "fula" ord ibland men helt fantastiska funderingar kring ord och meningar.

Varje show ger han publiken ett par ord dom aldrig hört i samma mening tidigare osv...

Ber alla som skriver härinne om ursäkt för alla felaktigheter i min text :)

Mvh
/
Johan Bäckman

15 maj, 2009 14:52  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, Johan!

16 maj, 2009 23:16  

Skicka en kommentar

<< Home