21 april 2009

Följdfrågor?

Är idag intervjuad hos The Critics. Skriv gärna följdfrågor i mitt kommentatorsbås här. Men glöm inte att lyssna på Beatles också. (Hur ni även ska hinna jobba? Simultanförmåga, govänner!)

Etiketter:

9 Reflektioner:

Anonymous Kronfrun skrev ...

Jag har inga följdfrågor, men vill passa på att tacka för din blogg och ditt skrivande! Sedan jag började följa bloggen för ett par år sedan känns du som en god förebild i sättet du uttrycker dig på och jag blir verkligen inspirerad. Jag gillar blandningen mellan olika ämnen och läser även med intresse kommentarerna, men är själv ingen flitig kommentator.

Hälsningar från Kronfrun

21 april, 2009 11:37  
Blogger Cecilia N skrev ...

Håller med om bilden/montaget med den evigt bloggande Lotten var skoj.

Angående TD-citatet så har jag ett som påminner, fast från annan källa. Fast just nu har jag glömt bort namnet:

"Om du inte kan uttrycka det du menar så får du finna dig i att folk tror att du vill säga det du uttrycker."

Det finns alltså anledning att väga sina ord.

Det tråkiga är att ibland stänger mitt huvud av och går på kafferast av den längre sorten och då kan det ramla ut alla möjliga och omöjliga ord istället för dem jag vill säga.

21 april, 2009 12:19  
Anonymous bengt skrev ...

Jag skulle vilja veta hur du hinner.
Minst en gång i veckan verkar du vara på resande fot, du sitter i en radiostudio (antar att det även innehåller redaktionellt arbete), träna och spela basket, egenföretagare, fem barn och make som säkert vill ha tid med dig och (vad som verkar) ett stort övrigt socialt liv.

Jag blir trött av att bara tänka på det.

21 april, 2009 12:37  
Anonymous bengt skrev ...

Inte ditt liv alltså. Det verkar väldigt trevligt och roligt.

Utan allt du håller på med. När jag är hemma efter jobbet är jag utsliten. Sen piggnar jag till runt 22 igen.

21 april, 2009 13:00  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Kronfrun: Jag är vän av tanken "jag kommenterar bara när jag har något att kommentera", så jag förstår fullkomligt och totalt alla sällan- eller aldrigkommenterare.

(Däremot beklagar jag alla som inte ens läser kommentarerna, för de är i sanning en lisa för själ och mage. Eller nåt liknande.)

21 april, 2009 13:00  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Åh, tack snälla Lotten, som nämner mig som favorit, fast jag aldrig bloggar! Det var verkligen oerhört oförtjänt. Till mitt försvar kanske jag kan berätta att jag ständigt går omkring och formulerar blogginlägg i huvudet. Sen förstår jag inte riktigt varför de aldrig hamnar på bloggen.

21 april, 2009 13:05  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Bengt: Jag städar inte så ofta, jag klär mig fult och klipper tånaglarna sällan.

Sådant jag inte hinner med är alltså att tjäna en massa pengar (=jobbar alltså egentligen för lite), åka utomlands, shoppa, tvätta bilen, påta i trädgården och ringa mina gamla föräldrar.

Det där med att piggna till vid 22-tiden känner jag igen -- det är enormt opraktiskt när man ska upp i ottan och sända radio.

Cecilia N: Även Tage Danielssons huvud stängde av ibland ... allt som han skrev och fick utgivet är inte genialiskt. Men jag visslar då en stump, gömmer dessa verk och tar ett annat i högen istället.

21 april, 2009 13:07  
Blogger Cecilia N skrev ...

Jag ogör allt som du ogör och ändå gör jag inte så mycket som du gör.

Eller så är det så att jag knör in andra saker i mitt liv som inte du knör in och vice versa.
Synvillan är att vi tror, Bengt, att vi ska hinna med Lottens liv förutom det vi själva hinner med i vårt liv. Och då blir det ju väldans trångt.

Dock är jag grymt imponerad över alla som går upp tidigt.

Alltså ska jag inte jobba som
* bagare
* brevbärare (fast de verkar ha bättre arbetstider nu än när jag var liten. Vi får posten vid halv tre. Ja, i stan.)
* morgonradiopratare
* nåt av alla de yrken som börjar kl 7.

Jag är bättre på kvällspassen. Problemet är att man då för säkerhets skull lever återhållsamt under dagen för att säkert orka jobba på kvällen. :-P

21 april, 2009 16:40  
Anonymous Örjan skrev ...

Tyckte om +om

oj, oj vilken wv
shiestst
vem skulle klara ett sådant

21 april, 2009 21:59  

Skicka en kommentar

<< Home