11 april 2009

Up my alley

Underliga tider.

Alla är rädda för att bli övervakade samtidigt som alla hela tiden berättar vad de gör. (FRA/Ipred kontra Bloggy/Twitter/Jaiku.)

Alla åker rulltrappa och kör bil för att orka/hinna träna sina muskler på gym.

Alla äter smör/broccoli mot sin vilja för att genväga sig till Beach 2009.

Släpp fångarne loss det är vår, men släpp förresten inte loss dem.

Eländes elände.

Själv är jag motsatsernas kontrast. Ät upp fångarne och smöret, dumpa FRA och broccolin samt cykla i motvind.

(Nej, jag försöker alls inte vara djup och svårsvart. Jag är bara påsklig.)

Typisk påsk hemma hos oss: Den djefla mannen gnager på lamm.

16 Reflektioner:

Blogger Moster Mjölgumpa skrev ...

Då undrar jag stilla vad det är för kroppsdel av lammet han äter?

11 april, 2009 22:00  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, det undra vi alla -- sådär på tvären liksom.

11 april, 2009 22:10  
Blogger Huskorset skrev ...

Män guuuh! Johnny Depp upp i dagen.

11 april, 2009 22:56  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nä nu ska vi inte va såna. Depp/Dillon/Cusack om jag får lov att be.

11 april, 2009 23:06  
Anonymous Killen i bakgrunden skrev ...

Mamma, jag ser lite blek ut.

12 april, 2009 00:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Och utslätad, käre son.

12 april, 2009 00:24  
Anonymous Anonym skrev ...

Är det en man...

12 april, 2009 02:00  
Anonymous ab skrev ...

Moster Mjölgumpas undran är också min. Och hu, vilken läskig bild. Efter den dystra bloggen anar man det värsta.

Vårdepression...?

12 april, 2009 07:54  
Blogger Dammråttan skrev ...

Depp? Det ser väl alla att han är lik Adam Sandler! Med minen och allt. Jag trodde nästan du snott en bild från imdb.
Kommentatorsfältet är minst lika underhållande som inlägget, men med den bilden kom FRA kontra bloggandet ltegrann i bakgrunden få jag lov att säga. Har iofs inte mycket att tillägga där jag heller...

12 april, 2009 08:56  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Inte vårdepression, AB, bara herr Depp! (Om det är Adam Sandler är det kanske vårsandaler?)

Dammråttan: Högt och lågt på en gång i en röra och lammets ben på tvärsan, så ska det vara!

12 april, 2009 09:08  
Anonymous ab skrev ...

Hehe. Herr Bergman-Depp var mer till sin fördel när han spelade gitarr i frack och kamouflagebyxor! Man kanske skulle skaffa sig en man? tänkte jag då.

12 april, 2009 09:20  
Blogger den blyga skrev ...

Mamma, jag ser lite blek ut.
Allt tal om FRA etc fick mig att associera till bilder på Josef Fritzl o andra som kamoflerats på väg in i rättssalen.

Därför ställer jag frågan:
Är detta ett tekniskt oheld eller en MEDVETEN utslätning?

12 april, 2009 14:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Medvetet, medvetet! Man skönjer även Elvaåringen lite utslätad och blek till vänster.

12 april, 2009 16:05  
Blogger Cecilia N skrev ...

Och jag tänkte att familjen Bergman är ju eljest som vanligt: påsklammsätande i tomteskägg.

Innan jag såg att det var en "utslätning" som drabbat sonen i bakgrunden.

(A)proopo (jo, wv stavar så) detta så brukar min mor fundera i liknande banor: hushållsassistent som knådar limpor och sen går man på gym ...

12 april, 2009 19:39  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Cecilia N: I mitt nya liv (som inträder 24 juni, tänker jag mig), ska jag baka bröd och få Karl-Alfred-armar. För baka bröd gjorde jag i mitt förra liv (som tog slut 11 mars 1992).

Övertolka nu inte: det nya livet efter 11 mars 1992 (då förste sonen föddes) är alldeles utmärkt. Men ekande tomt på hembakat bröd.

14 april, 2009 09:33  
Anonymous ab skrev ...

Allt har sin tid! Du kan börja baka igen när ungarna flyttat hemifrån.

14 april, 2009 10:43  

Skicka en kommentar

<< Home