16 oktober 2007

Mot Göteborg

När man loggar in på internet på tåget är SJ:s slogan för lösenordssidan ”En användbar stund”.

Ok, men för att kunna använda stunden måste man först gå barfota i kolasås upp på Kebnekajse, sedan dyka utan syrgas ner i Marianergraven och slutligen bakbunden som Houdini skriva på ett uppånervänt tangentbord.

Det är alltså såååååååå seeeeeeeegt. Tåget är dubbelt så långt som det brukar vara (elva vagnar och två lok), kanske är internetvågorna bara sympatilånga.

Bortskämd? Va? Jag?

Okejrå.

(Nu måste jag istället läsa en, vahettere, b-o-k. Knirk, säger det i mina ovana sidbläddringsfingrar.)

5 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Visst blir man nästan sjövild? Varje gång! Jag får flashbacks från den gången jag skulle hämta mitt första mejl nån gång på 90-talet. Med min Powerbook 140 och ett inbyggt modem med den facila hastigheten av 9600 bit/sekund, tror jag det var.
Hur många megabit blir det? Typ 0,000096 eller nåt, och ungefär lika snabbt som X2000-intärrnätt.

16 oktober, 2007 18:23  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Men hallå där, du måste ju avslöja vad nyordet betydde!

16 oktober, 2007 18:27  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, Översättarhelena, det ska jag ... men man kan få gissa till midnatt. Eller till imorrn bitti?

(Och den bästa gissningen vinner en t-shirt, eller hur?)

Nu har jag skrivit denna inte alls särskilt komplicerade kommentar tre gånger. Huuäärrk, spottas den ut av de långsamma vågorna. Kom igen nu, internet, hugg i och draaaaa ...

/Den sjövilda

16 oktober, 2007 18:45  
Anonymous Anonym skrev ...

Visst är det hemskt för oss stressade människor!

För att inte drabbas av blodstörtning rekommenderar jag att du betraktar det hela som en yoga-övning.

Andas in - tryck på tangent - andas ut medan bokstaven skickas via satelliten till servern - andas in...

Har precis hittat din blogg och är säker på att du kommer stjäla mycket av min tid. Aah - kan din omskrivning gälla "blogg" månne?

På åter...vad-det-nu-kan-heta- på-nätet!

/Eva

16 oktober, 2007 20:56  
Blogger PGW skrev ...

Attans är det så illa? Jag som tänkte att jag skulle få något gjort på tåget. Har aldrig provat deras uppkoppling förut, men nu undrar jag om det inte är lättare att skicka allt med ponnyexpress?

17 oktober, 2007 07:21  

Skicka en kommentar

<< Home