12 oktober 2007

På bloggparty på Mosebacke

Jag sitter på bloggkalas för att fira att My Markup-Erik och Blind Höna har bloggat i sammanlagt tolv år. Om jag slår ihop mina bloggår med t.ex. hakke, Annika Bryn, Översättarhelena, Trulsa och Ica, kommer vi också upp till dryga dussinet, så det så.

Nu ska vi se här. Coola Morsan bjuder mig på Ramlösa eftersom hakke bjöd henne på en öl. En man som oblygt kallar sig perfekt (hittar inte bloggen!), flirtar med Annika Bryn. Kommentatorsboken vandrar laget runt.
Typiska bloggare.

Servitören försöker hjälpa mig med lösenord, men beklagar eftersom det faktiskt bara är artister som uppträder på Mosebacke som kan få tillgång till internet. För de vill säkert ju bombis blogga strax innan de går på scen. Eh, hrm. Jag pratar med intressanta människor med okända bloggar, jag hinkar öl och hittar trådlöst internet och allt jag kan tänka på är:

Jag åt senast klockan 11:57.

Jag får nötter och choklad av hakke, jag snor tilltugg av alla jag pratar med och jag står snart inte ut. Kvällsmaten.

Jag erkänner. Jag är beroende av mat.

Skoinlägg i 90-talsfärg.

För att distrahera mina yranden om feta kycklinglår och pyttipanna med två ägg samt bakad potatis med massa vitlökssmör, plockade hakke fram sina hålfotsinlägg. Jag beundrade dem och glömde för en stund mina lidanden.

Bloggservietten. Som borde ha stavats lite modernare, kom jag på nu. (Det är inte mina fingrar – Sjuåringen har målat mina med helt förfärligt nagellack.)

Uppdatering 23:21
Jag sitter på Centralen och väntar på tåget hem. Vet ni vad som är öppet på Centralen så här dags? Inget. Jag får åka hem hungrig. Buhu.

Uppdatering 00:39
Uppvärmd pizza. Macka med ost, skinka och tomat. Varm mjölk, åhupp, spill spill inne i jackärmen, usch vad det kommer att lukta. (Nej, jag tog inte av mig jackan i hallen utan rusade med den och skorna på fötterna in i köket för att mata monstret mig.)

Uppdatering 01:16
Ligger i sängen. Med den djefla mannen, raggsockor, pyjamas både uppe och nere samt två täcken. Men ingen röst. Så här låter jag:

– Hhhhhh.

Så här låter den djefla mannen:

- Sxxxxkkkrrrzzzzzz! Kkzzzkkgh! Pfffff.

18 Reflektioner:

Blogger PGW skrev ...

Kan ingen vänlig själ förbarma sig och mata den stackars Lotten innan hon tuppar av??

12 oktober, 2007 22:47  
Blogger Cecilia N skrev ...

Men det var väl för sjutton bara att låta dem ställa dig på sin scen då! Du vill ju inget hellre!

(Jo äta förstås ...)

12 oktober, 2007 23:48  
Anonymous Anonym skrev ...

Stackars liten! Du skulle hängt med mig. Korvmojen på S:t Eriksplan var öppen!

12 oktober, 2007 23:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Inte ens pressbyrån?

13 oktober, 2007 00:24  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Inte ens Pressbyrån! (Den där borta vid tunnelbanenedgången är öppen, fick jag mig förklarat, men dit hann jag ju inte springa.)

Men nu är jag ju hemma. Mätt och glad! Taxichauffören bröt på finska och sade:

- Men lilla sejjen, har tu tappat rösten tin?
- Jahapp, väste jag.

13 oktober, 2007 00:55  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Om du hade varit artist och uppträtt på Mosebacke så hade du säkert velat blogga strax innan du gick på scen. Eller så hade du rent av satt dig på scenkanten på känt manér.

13 oktober, 2007 00:57  
Blogger Översättarhelena skrev ...

"Lilla sejjen", sånt piggar ju upp!

WV kommenterar Hakkes hålfotsinlägg: jufotmxg (= de där hålfotsinläggen är ju maxade)

13 oktober, 2007 00:58  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Sisådärja, är vi uppe mitt i natten och ugglar allihopa?

13 oktober, 2007 01:00  
Blogger den blyga skrev ...

jag hinkar öl
Borde det inte kunna hjälpa dig från svältdöden?
Öl innehåller tillräckligt med näringsämnen - man får åtminstone inte skrumplever...

13 oktober, 2007 07:59  
Anonymous Anonym skrev ...

Eftersom jag är så OERHÖRT klarsynt och intelligent *krämtar blygsamt*, hittade jag mr perfekt. Han är ju i PR-branschen och kalklar sig därför PRfekt!

13 oktober, 2007 08:48  
Anonymous Anonym skrev ...

Kalkar sig? Kaklar sig? Nej, KALLAR sig!

13 oktober, 2007 08:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Hej Lotten! Nu har jag fått i mig nåt ätbart till slut. Gick ner 2 kilo igår. Här är den perfekta: http://www.prfekt.se

Du kunde fått annat än Ramlösa om du velat..

13 oktober, 2007 23:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Har jag missat en bloggträff IGEN??? Otroligt!

Och lika hungrig som du Lotten är jag JÄMT! Vi borde samordna det hela!

Nästa blogträff i Den Lilla Staden?

Godnatt och kram!

PS. Sade jag att jag skickat in romanen nu ...? Håll tummarna!

14 oktober, 2007 00:02  
Blogger Jonas Blind Höna skrev ...

För att ni inte ska tro att vi ville svälta Lotten tillbaka till urslem-stadiet, vill jag bara påpeka att sagda Lotten aktivt nekade att gå en trappa ned och äta vildsvin med ett glatt bloggargäng. Fast jag skulle väl ha förstått att även det var ett utslag av födobrist-delirium, tagit sagda L i den s.k. hampan och vänligt men bestämt lett ner henne i restaurangen ...

Skämt åsido, det var roligt att ha alla där, och särskilt Lotten som var den enda som bringade en verklig present - den toppenfina kommentarsboken!

14 oktober, 2007 00:42  
Blogger Ica skrev ...

jag säger bara chokladfestival. Efter det behövde man inte äta på ganska länge. Vår taxichaffis rådde oss att låsa efterkommande taxins passagerare ute och på så sätt få en lugnare natt. Det gick föga bra och folk kamperade i hela mitt vardagsrum.

14 oktober, 2007 11:41  
Anonymous Anonym skrev ...

Off topic! Du ska med till Nepal! Ska ringa och tigga om några tidningar, att ta med och ge till våra vänner. Men då måste jag ha nån som överästter till engelska. Det vore skoj för dom att läsa om teckenspråket i Nepal. Ja resfeber börjar verka, fast det är 1,5 månader kvar. *stönar*

Äta måste man göra annars dör man. I övrigt har jag ingen kommentar *skrattar*

14 oktober, 2007 23:05  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Klart jag följer med till Nepal! (Men inte i december, för då är jag ju otherwise occupied.)

14 oktober, 2007 23:27  
Blogger deeped skrev ...

Såg att ni hittat Ostmar. Gott det. Det där var en fest jag hade velat vara på sannerligen - för jag ligger ju bara halvtannat år efter STattin och Hönan.

18 oktober, 2007 15:49  

Skicka en kommentar

<< Home