10 september 2006

En elak alien

Jag är en alien som har invaderat Lottens hjärna; jag har startat en bacillkatastrof och förlamat hennes annars så väl fungerande tankar. Kolla, nu får hon prova:

ja e så snorförschyld att jag inte kan se varken caps lock eller shift

däremot har jag hittat en lustiger tangent som ser ut som en snöstjärna *skakar på huvudet så att snorslem flyger*

har åxå kommit på att alla ord å bokstvr inte ebhövs och inte i rätt orning ens

men mellan slags tangenten är fin fin den

å vet ni va att om folk inte fattar att de ska skratta kan man skriva haha här å där
haha

Jag är så himla på. *gäsp*
*snyyt*
haha
god natt

Ser ni? Sådana där skribenter kan man ju inte ha springande lösa.

18 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Om du är sdubig så kolla tipset på nalles fotoblogg.

10 september, 2006 21:55  
Anonymous Anonym skrev ...

En liten hemlighet, när man bilvit sduvig är det inte en alien utan sådär en miljoners miljad aliensar som invaderat den delen av hjärnan som sitter i näsan. Och alla ställer till varsitt problem med bokstäver och tangenter.

Men det gör ju ingenting, hellre en lös skribent än ett gräl i omklädningsrummet!

vw: pwrck - powersick!

10 september, 2006 22:00  
Anonymous Anonym skrev ...

Nä, jag tror inte på alien- eller bacillteorin! Jag tror du drabbats av embryo! ;)

10 september, 2006 22:09  
Blogger Louise skrev ...

Jag undrar om förkylningar smittar via bloggen? Flera av mina favoritbloggar har nyligen varit sdubiga. Själv börjar jag tillfriskna bortsett från att jag hostar upp små snorbollar lite då och då. Så värst vidare trivsamt är det inte.

10 september, 2006 22:13  
Anonymous Anonym skrev ...

Apropå.
Någon sade nån gång att de nystartade bloggarna på Aftonbladet höll förvånansvärt god kvalitét. Ahum. Ptja, om man utgår från Aftonbladets journalistiketik så visst, men alltså... ja.. no further comments. Attjoo!

ypcwofmb - precis oöversättligt

11 september, 2006 00:24  
Anonymous Anonym skrev ...

Det är nu de kommer, hemsläpade av de där bakteriehärdarna vi kallar barn.
Barn som med illvillig glädje delar med sig i sina snoriga pussar, stänkande nysningar och snörvlande hostningar i halsvecket.

Krya på dig!

WV gör reklam för internetporr
epuzys
HMPF!

11 september, 2006 07:59  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Japp, ack o du anonyme: precis
sådär har jag det.

Den delen av hjärnan som sitter i näsan är förmodligen snarare den delen av näsan som sitter i hjärnan. Ett litet embryo till fantasi och formuleringskonst sitter upptryckt där inne och kan bara tänka på hur kalla fötterna kan vara en dag som denna. Jag har även drabbats av snörvlande hostningar i knävecken.

WV är fyndig och skrockar ejiirl, men jag lovar, det är visst på riktigt!

11 september, 2006 09:37  
Blogger den blyga skrev ...

När vi gick kursen i otorhinolaryngologi hade vi en lärare I. Han var stor, blond och talade bred skånska;
Han förklarade att sjukdomar i dessa regioner var särskilt besvärande "eftersom de sitter så nära förståndet".
Inte blir man dum och trög av att bryta benet!?

11 september, 2006 10:40  
Anonymous Anonym skrev ...

Som du, är jag inte helt fräsch, just nu bangar jag träningen ikväll FAST jag har barnvakt. Men vi får se.

11 september, 2006 12:46  
Blogger aequinoxia skrev ...

Din lärare, Blygis, låter som min latinlärare på gymnasiet. Förutom att han var vithårig, och det är ju inte riktigt samma sak som blond...

11 september, 2006 14:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Monica: Grattis! Och så här är det ju: så länge man är frisk, kry och pigg är det helt ointressant med andras snoriga känslor. Så fort man själv känner sig lite ämlig, måste man berätta det för alla som (inte) bryr sig. Och man vill höra ujujuj och huhu och stackare lilla du, har du fått någon mugg med varmt honungsvatten (nej) och har någon baddat din panna (nej) och känner du dig inte lite bättre nu (nej).

WV: hrmzsa ... Det är ju Gabor som hummar!

11 september, 2006 17:25  
Anonymous Anonym skrev ...

Ännu en som sällar sig till det däbbta gänget. Dessutom med massor av halsont och ingen glass hemma:-(
Och ingen medboende att skicka på shoppingrunda...

Blää för förkylningar.

11 september, 2006 17:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Kära Lotten - tack för ditt stensäkra och professionella tips!!!
Ska genast börja tapetsera med refuseringar!

11 september, 2006 20:00  
Anonymous Anonym skrev ...

För övrigt kan jag tillägga beträffande förkylningar att sådana drabbar individer som i grund och botten härstammar från ...just aliens! Alltså sådana varelser som en gång landat här på jorden och sen fortplantat sig omärkligt och blandat sina gener med jordbor - MEN de kommer alltid att ha större svårigheter med klimatet och miljön och därmed alltid ha mycket fler infektioner.

Menar ni verkligen att ni alla svävade i okunnighet om denna omständighet???

11 september, 2006 20:03  
Blogger Magnus Carlbring skrev ...

man kan ha vilkca slags skribentrer som helst springnagdre lösa

det säjer jag nu yo man kan allderig fångnga den som är rikctigt rikctigt fri

eftrersom det är en fri okcså storslagen värld där allt grott är påbjudet okcså allt ont inte finskc någnonstans inte ingngenstans alls

tipps: drikc konjakc okcså varm punsj punsh punskc punszj nähä

11 september, 2006 21:47  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hej, det är jag som är punschen. Jag har Lotten i mitt våld. Nu ska hon få visa hur det går med både punschångor och snor i näsan och hjärnan:

Schkål på ewr, grewar å putäller! I girakt! Gerakt! Jivackt! Höwger, Fenster umlaut .... aaaarsch!

Ser ni? Slutet är nära.

11 september, 2006 21:58  
Blogger Studiomannen skrev ...

Jag ska brygga en tekanna Luddabladdig till min snörfliga fru nu. Kanske blir jag också smittad. Då tager jag mig en klämtare.

13 september, 2006 09:53  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ah, den ljuva Lundablandningen!

(På lördag ska jag till Lund. Då ska jag köpa Lundablandning, putta lite på Domkyrkan, checka det trådlösa på AF och sparka omkring lite i Lundagård.)

13 september, 2006 09:56  

Skicka en kommentar

<< Home