05 september 2006

Mycket sällan skriver jag två inlägg på raken

Men jag är faktiskt arg på Lagerbäck och känner att jag måste dela med mig av min ilska.

Möff!

Såja.

13 Reflektioner:

Blogger Herr R skrev ...

Troligen berättade de inte hela storyn för pressen.
Troligen var det betydligt mer komplicerat än några polare som gick ut en och en halv timme och drack mineralvatten.
Troligen är det här bara den där berömda droppen.
Troligen känns landslaget lite grann som Hänt i Veckan, ibland.
Troligen borde jag jobba i stället för att skriva här.

05 september, 2006 11:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Troligen har du rätt, R. Troligen finns det saker vi -- tirdningsrubrikspubliken -- inte känner till.

Men troligen hade någon annan lagledare skött detta på ett annat sätt. Dock hade jag troligen själv varit en himla dålig lagledare i fotboll.

Troligen kommer många, många andra ha många, många synpunkter i frågan. Men jag är arg tills jag har fått veta vad som har hänt.

Ni som undrar vad i hela friden som har hänt (som min djefla make sa nyss: vem är Lagerbäck?) -- läs om att Zlata, snygg-Mellberg och Chippen kom hem till spelarhotellet för sent i söndags kväll t.ex. på den här ovanliga länken.

Ok, Sandra, så här då: Mhhhhrröööffh!

05 september, 2006 12:20  
Blogger den blyga skrev ...

Jag är HELT på r skriveriers linje!

Lagerbäck har ju nyligen blivit hånad för sitt mesiga otydliga ledarskap - nu äntligen sätter han ner foten!
Nå´n djefla ordning får det vara i ett pa... hm Lag!

05 september, 2006 13:01  
Blogger den blyga skrev ...

Jag kollade för en gångs skull på litet nättidningar om stämningen på sportredaktionerna- och då slog det mig:
Fp (är Lagerbäck folkpartist?) kan vara tacksamma för denna "fotbollsskandal"!

05 september, 2006 13:18  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Jag tror att de var hos frisören. Chippen var ledsen för att jag dissade hans frisyr för ett tag sen. De andra var med som stöd. Så det är mitt fel egentligen.

05 september, 2006 13:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Han har satt sin sista potatis! Avgå!

05 september, 2006 14:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Kolla hos Gubbsoda, en kul bild!

05 september, 2006 14:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, du anonyme, du är ju ännu argare än jag.

05 september, 2006 14:32  
Anonymous Anonym skrev ...

jag undrade också vem lagerbäck var (Ser du meed vilka små bokstäver jag skrev det där pinsamma?)

05 september, 2006 15:50  
Blogger Farsan_Baloo skrev ...

Ilska är helt fel reaktion Lotten. Snarare bör vi tacka Lagerbäck för att han äntligen hittat ett godkänd anledning att en gång för alla göra sig av med Zlatan.

Låt oss hoppas att divalaterna tar övermakten och att han avsäger sig framtida intetsägande insatser i blågul.

05 september, 2006 21:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aaaah. Farsan Baloo! (Där kom den initierade kommentaren som jag har väntat på hela dagen! Farsan Baloo är inte bara Farsa och Baloo, har har dessutom hemliga försänkningar som jag suktar efter.)

Ok, jag ska -- som andra också har uppmanat -- inte vara arg på Lagerbäck längre. Och inte ska jag gå ner 2 kg heller. Hur ska jag bli omvänd i morgon, undrar man nu.

WV: rhfiji -- Det måste vara en uppmaning till alla som är rh-negativa (som jag) att omedelbart bege sig till Fiji.

05 september, 2006 23:20  
Anonymous Anonym skrev ...

När jag nu vet att det handlar om fotboll kan jag berättta att här i Utlandet får vi svenskar vår identitet via de svenska fotbollskillarna.

Vi köper skjortor till lille maken och försäljaren frågar 'Where are you from?' 'Sweden.' 'Sweden? LARSON!' och så får vi ett par strumpor gratis på köpet.

Jag är hos grönsakshandlaren och någon frågar varifrån jag kommer:'Sweden.' Då säger en av kunderna strängt 'Zlatan var inget vidare i går' och jag får skämmas, både för Zlatan och Sverige.

06 september, 2006 08:01  
Anonymous Anonym skrev ...

Tycker Lagerbäck gjorde helt rätt. Regler är till för att följas, kollektivet är starkare än individen. Tro inte att gemensamma regler inte gäller stjärnor.

07 september, 2006 11:33  

Skicka en kommentar

<< Home