25 augusti 2006

Styrelsemöte i Bergmans Bokstäver

- Öh, stöööhn.
- Nej, dääär.
- Amen, vaffa...
- Jo, fakturorna från ... ööööh. Näe, får jag den där gröna istället?
- Ja just det, du tänkte på Agneta En... men kolla, den här funkar inte.
- Det är fel sida.
- Jahaaa. Jo, de kom in allihop, va ... stöööhn ... alla fakturorna?
- Ja, och du har fått tre nya föreläsningsdatum.
- Bra, kan de ... det här är ju hopplöööööö ... Primalskrik!
- Mmm ... jag vet. Vi skulle ha plastat in alla ... men nästa vecka ska jag föreläsa för 120 personer i ... Kolla! Den här funkar bättre, man kan skraaaa...
- Oj, akta så att den inte ... ööööö .... stööööhn.
- När är din deadline på den historiska texten?
- Tolv. Redan skickad. Aj! Jääävl...
- Nästa gång målar vi huset med silverfärg.
Grannarna som vi lånade stegarna av tyckte (helt riktigt) att vi hade kletat gult på dem alldeles förfärligt mycket.

8 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Huset blev fin för ett antal år och ni kan njuta av det:-)

Blev avbruten i denna mening, det kändes ett brak på min stol. Det ligger en död mus, till min frukost och jag tackar Moa.

zlevi

25 augusti, 2006 10:00  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Sandra: Ett jädra bängel är det! Visserligen kan bängel vara nöjen (berg-o-dalbana till exempel) men detta är bara förfärligt. Och regna börjar det hela tiden att göra.

Anne-Maj. Vilken tur att jag inte har katt eftersom jag är allergisk mot döda möss. Och levande katter.

25 augusti, 2006 10:25  
Blogger Bim skrev ...

Hm, stackar era grannar, hihihi. Men, ni kan väl hävda att de ha fått sig nya och snyggare stegar... Det ska ju synas att de ÄR använda, eller hur???
Ja, kanske det INTE var deras färg, men... De kan ju säga att det är förra omgångens lager av husfärg som är där. Hur de sedan ska kunna förklara avsaknaden av den nuvarande husfärgen på stegen... ja, det tåls att fundera över ett tag till... Kanske återkommer om den saken om det skulle behövas, :)
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis...

http://sjoebacka.hotserv.dk

25 augusti, 2006 13:35  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag skissade på en version utan stön, men den blev inte lika livfull:
"Väkommen till styrelsemöte i Färgmans Bokstäver. Första penseln på dagordningen är årets utdelning till aktiestegarna. Årets gulmedalj går till gannhuset, hurra hurra hurra."
Osv...

25 augusti, 2006 14:25  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

En får tacke, hakke!

Vi överlämnade de renskurade stegarna tillsammans med två fredagsvin, men fick tillbaka flaskorna med kommentaren:

- Jag såg ju hur ni kämpade ...

Jahooo! Jag har vin hemma!

25 augusti, 2006 15:32  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Asså det där med att Googla. Jag hittar mig själv precis överallt och en namne (namna?) -- en cyklist i Uppsala.

Men jag hittar inga gamla klasskamrater eller pojkvänner. Visserligen har jag väldigt få gamla pojkvänner, men ändå! Hallå, alla gamla klasskamrater (jag har gått i sju olika skolor) -- var är ni? Jag letar efter er!

25 augusti, 2006 18:21  
Blogger crrly skrev ...

Men va?! Stegpedanter?!



Förresten vet jag vad ditt WV hos Stationsvakt betyder: "vdoowc", haha... Jag har skrivit min tolkning, vilken jag är mycket stolt över givetvis, hos honom, i det aktuella inlägget om WV.

:)

25 augusti, 2006 18:41  
Anonymous Anonym skrev ...

hej Lotten - just det - Glenn Gould hummar ofta ja...det gick en väldigt fin dokumentärfilm om honom på TV häromveckan - såg du den? Hans sätt att spela bach är ju fullständigt magiskt tycker jag!! Roligt att vi dellar denna lilla uppfattning - när vi nu tycks ha så våldsamt skilda musikuppfattning i övrigt - he he?? Nja...vid en närmare kontroll skulle vi nog upptäcka många gemensamma nämnare - tror ju jag!

Din väninna Alice - som gav en gullig kommentar i min blogg - undrar över styvfamiljebloggen - jag förstod inte riktigt om hon hade länken eller ej...
jag ger den här - det är roligt om många följer den!
http://styvfamiljen.blogg.se

kram

26 augusti, 2006 09:06  

Skicka en kommentar

<< Home