31 maj 2006

Kort efterlysning

Var finns bloggar som skrivs av någon som går på gymnasiet? Jag behöver några gymnasieelever som bollplank, serni. Man kan mejla mig också om man är rädd för kommentarerna.

Uppdatering: hela det ohyggligt intressanta bokprojektet lades på is och försvann när det började töa!

19 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aha. Ni vill veta vad det gäller: en lärobok i ämnet idrott!

Kan Lotten göra ämnet intressant för gympahatarna?
Kan Lotten göra ämnet läsbart för idrottsnördarna?

JA!

Kan Lotten bli miljonär på kuppen?

HELL NO!

31 maj, 2006 11:23  
Anonymous Anonym skrev ...

Duger det med en som gick ut gymnasiet för ett år sen? I så fall kan jag tipsa om Linderholm, med "the Linderblogg". Googla så hittar du, hon är sanslös och tycker säkert något om gympa (antagligen negativt hahaha). Lycka till.

31 maj, 2006 11:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hittade rätt:
Linderblogg

31 maj, 2006 11:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Idrott och HÄLSA, till och med!

Kan Olle göra ämnet intressant för hälsohatarna?
Kan Olle göra ämnet intressant för hälsonördarna?

JA!

Kan Olle bli miljonär på kuppen?

Jajemensan -- i gamla rumänska lei.

31 maj, 2006 13:38  
Anonymous Anonym skrev ...

Lunarstorm kanske...

31 maj, 2006 14:07  
Anonymous Anonym skrev ...

Lunarstorm är, som P påpekar, ett bra ställe där unga hänger oftare än de har Idrott och hälsa;-) Kontakta deras redax och be dem lägga ut en blänkare där intresserade kan kontakta dig på förstasidan.

31 maj, 2006 14:28  
Anonymous Anonym skrev ...

Andra året på samhällsprogrammet, etikprofil. Det är jag det.

31 maj, 2006 14:55  
Blogger Lina skrev ...

Jag går på gymnasiet och har en blogg!

www.alltochingenting.blogspot.com

Kan Lina hjälpa Lotten göra ämnet intressant för gympahatarna?
Kan Lina hjälpa Lotten göra ämnet läsbart för idrottsnördarna?

Hoppas det!

Kan Lina bli miljonär på kuppen?

Hoppas det - i alla fall i glada miner:)

31 maj, 2006 14:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hurra! Nu dyker ni ju upp! Välkomna!

31 maj, 2006 14:57  
Anonymous Anonym skrev ...

min dotter Stephanie skriver blogg hon går första året på Norra Real, hennes blogg hetter: stephanies.blogg.se.

31 maj, 2006 15:22  
Anonymous Anonym skrev ...

Undrar om någon hade lyckats omvända mig, en ärrad gammal gympahatare (fast vi sa inte "gympa" utan "jumpa") när jag för hundra år sedan gick på gymnasiet (ungefär när du Lotten också gjorde det). Jag ryser när jag tänker på dina hurtfriska planer, men önskar dig ändå lycka till!

31 maj, 2006 15:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Skriva fakta för unga läsare. Lite speciellt, va? Har du redan erfarenhet av det? Vad är det knepigaste i ett sånt jobb?

01 juni, 2006 10:57  
Anonymous Anonym skrev ...

hej
min son har ju tyvärr avslutat sin fina blogg (TOW/jack..) men däremot skriver hans kompis Olof en fin blogg...han går på gymnasiet också. Hans länk finns i min högerspalt - ska försöka återkomma med den till dig annars...

01 juni, 2006 11:06  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, Lena B -- mycket speciellt. Man måste kunna tala till alla på en gång utan att för den skull bli mesig och mjäkig.

Min erfarenhet är den dagliga kommunikationen med dem, de där som inte har någon erfarenhet men tror att de har det. Väldigt ofta skriver jag mejl till unga läsare (som jag alls inte känner) med fakta om

* hur man skriver på internet
* hur man skriver korrekt
* hur man gör när man ska prata inför folk
* hur man gör när man ska prata MED VUXNA
* hur man ska angripa ett problem
* hur i hela friden man gör något som man måste men inte vill fastän alla egentligen säger att man har en egen vilja och ska låta den egna viljan styra ...

Apropå tidigare råd: word verification är just nu lunarfeg!

01 juni, 2006 11:07  
Anonymous Anonym skrev ...

Hur bestämmer man hur djupt man ska gå? Hur mycket förenkling tål en faktabok? När kommer boken?

04 juni, 2006 07:47  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Lena B: Vi sitter med pannorna i djupa veck och kliar oss på hakorna och försöker helt enkelt hitta en lämplig nivå. När boken kommer? Har vi inte en aning om -- resultatet kanske blir förfärligt dåligt, och då kommer den inte alls ut.

Nu samlar vi ihop namn på en expertpanel -- alltså ungdomar. Sedan formulerar vi kloka frågor åt dem. Och så får vi se vad som händer!

04 juni, 2006 08:58  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Äääääsch, hela projektet brann inne -- det blir ingen bok. Förlaget drog sig ur allt.

Men en helt annan bok, kanske?

09 maj, 2007 07:50  
Anonymous Anonym skrev ...

jag tycker du är toppen!

11 februari, 2008 21:41  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag räknar mig till en av dina "gympa hatare" fast nu för tiden är jag gammal nog att slippa. Det man hatade var inte själva idrotten, det var klasskamraterna och framför allt omklädningsrummet. Fram för individuell idrott eller små grupper utan svett och stinkande omklädningsrum!

11 februari, 2008 21:45  

Skicka en kommentar

<< Home