28 april 2006

Zlatan, Ljungberg, Henke, Mellberg och jag

Jag vill åka till fotbolls-VM och skriva. Redaktörn ger mig bra argument för mitt åkande, men hur gör jag nu?

– Tjenare moss, här kommer jag och jag har faktiskt bröst, kolla här, får jag åka till VM nu eller tänker ni bråka om saken?
– Jamen vi har ju redan bestämt vilka som ska få rapportera från VM och ...
– Gubbstrutt där!

Nej, jag är inte ironisk, bara rätt kass (=keff?) på att argumentera för min egen förträfflighet. Jag vill inte klättra i berg, åka luftballong, dyka i Medelhavet eller åka fort på motorcykel. Jag vill bara rapportera från stora idrottsarrangemang som Gits gjorde på sin tid.

Eller, vad tusan, skicka mig bara någonstans när som helst. Min man sjunger sedan ett par dagar som Eddie Meduza varenda vaken timme på dygnet . Ljudprov här.

Uppdatering: Vilket förakt! Jag hade s-ifierat Meduza-namnet. Jag borde slängas åt vargarna.

10 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

jag vet! säg att det behövs skrivas ur målisens synpunkt och en galnings och så åker du och jag dit och skriver så bra som inga andra skrivit om VM! Får jag inte följa med gråter jag.

28 april, 2006 11:35  
Anonymous Anonym skrev ...

Du måste väl, typ, marknadsföra dig hos tidningar och media, ringa och tjata, skicka mail och brev, skicka arbetsprover, kantänka? Om du är allvarlig i din önskan. Just do it! Typ, ba.

28 april, 2006 11:39  
Anonymous Anonym skrev ...

det där var det trevligaste erbjudande jag fått på länge; sippa på iskallchampagne o snacka om barndomen!!
Ha ha ljuvligt!!!

28 april, 2006 12:03  
Anonymous Anonym skrev ...

"Medusa" minsann. Med s. Nåja, det är ju en bokstav som kan bli lite mobbad ibland, så den kan kanske behöva lite extra tilldelning. ;)

Jag tycker titeln på inlägget är tillräcklig motivering för at släppa iväg dig på vilket fotbolls-VM som helst. Jag menar, hur spännande låter det med Zlatan, Ljungberg, Henke, Mellberg och Mats? Eller Lasse?

(gsmqcf - krångligast på länge)

28 april, 2006 12:18  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Petra: Liten varning bara, jag är feerrruktansvärt billig i smaken när det gäller champagne.

(Ni andra: Petra svarar här på en kommentar jag gjorde i hennes blogg.)

Orangeluvan: Jag är helt komplett och totalt seriös. Jag vill skriva om sport under stora evenemang. I brist på resor till plejset, får bloggen väl fyllas.

Ica: Klart du ska med? Kan du rita? Gits hade en tecknare med sig.

Vardag: Det är jag som borde skickas till doktorn. Vila för mina onda armbågar och ett separat rum, tack.

Och så hakke -- se där, nu fick jag ännu ett argument för att få åka. Mitt namn låter bra med de andras.

28 april, 2006 12:41  
Anonymous Anonym skrev ...

Vad är det du fiskar efter då? Söker du en manager som kan tjata in dig hos media? Men åh, jag tycker ju bara att du ska använda dina bokstävlar och skicka tusen brev till alla människor som kan tänkas anställa sportjournalister och övertyga dem om din förträfflighet. Det blir ju bara konstigt om nån annan skulle göra det.

28 april, 2006 13:03  
Blogger Louise skrev ...

Nu fungerar kommentarerna på min blogg som de ska. Tackar för påpekandet.

28 april, 2006 14:36  
Anonymous Anonym skrev ...

aha....men det är jag också - dvs jag har en OERHÖRT mångsidig smak just när det gäller champagne - och en väldigt fri inställning till exakt vad det är jag kallar champagne - jag tycker tex Chapel Hill för kr 55 är alldeles utmärkt!!!

28 april, 2006 15:19  
Anonymous Anonym skrev ...

Petra och Lotten - betänk då en 19-åring studentskas förtjusning när hon insåg att man för ynka 46 kr kunde få en bubblig helkväll, tack vare en flaska Asti Araldica. Sedan dess har både priset på flaskan och hennes krav på vad som egentligen är gott gått upp en aning, men inte mycket.

(Word Verification: icijoye, kusligt likt easy joy, Asti Araldicans mellannamn)

28 april, 2006 21:19  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag ser inte någon anledning till att du Lotten inte skulle få åka till fotbolls-VM. Klart du ska dit, knuffa ut nån gubbe från etern så skulle allt bli roligare. Och bättre.

29 april, 2006 13:10  

Skicka en kommentar

<< Home