07 april 2006

Oh dear

15 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag är helt ute: läser tre av dessa regelbundet och har inte ens sneglat på de andra. Missar jag kanske något, undrar jag nu.

Sedan går jag ner till köket, gör mig en riktigt äcklig kopp med damm-te (det med bergamott var slut) och så konstaterar jag att jag har svamp under höger stortånagel. Hurra! Det kan man blogga om!

07 april, 2006 23:52  
Blogger crrly skrev ...

Varför inom citationstecken?

07 april, 2006 23:52  
Blogger crrly skrev ...

Oj, nu skrev vi samtidigt.

Äh, men vadå. Man missar väl en hel massa hela tiden, så är det väl med allt. Misströsta inte! ;)

07 april, 2006 23:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Crrly: Tusan, vad du är på hugget! Jo, för att inom statistiken hade det hetat Sveriges "mest röstade" på.

Nu skulle vi ha haft en statistiker här som hade kunnat utreda detta med hur folk -- och vilka som -- röstar! Hallå, Statistikern, var är du?

07 april, 2006 23:57  
Blogger crrly skrev ...

Jamenvisst, alltid redo! Eller... eh.

Ja... det framkom inte riktigt i DI vilka som hade röstat va?

08 april, 2006 00:10  
Blogger Farsan_Baloo skrev ...

Vilken salig samling tråkbloggare!

08 april, 2006 07:27  
Anonymous Anonym skrev ...

Fast egentligen är väl inte det här ett dugg konstigare än tio-i-topp-listan över mest sålda böcker, eller populäraste filmer. Man kanske missar nånting om man inte läser varenda Mankell, Marklund, Ingmarsson, Nesser och Guillou - eller inte (jag lutar starkt åt inte).

Bästa sättet att hitta bra, tänkvärda bloggare är att följa de kloka kommentarerna och tipsen i sina favoritbloggar, tycker jag. Det kanske inte blir så mycket modeglamour, men desto mera tankeglamour!

08 april, 2006 08:57  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tankeglamour! Blingbling i hjärnvindlingarna, helt enkelt! Briljant!

08 april, 2006 09:22  
Blogger Herr R skrev ...

Äh, ute eller inne -- vad spelar det för roll?
Jag gillar din blogg, och den är ju inte med alls. Listor är larviga.

08 april, 2006 09:50  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Larvig lista:

1. trochophora
2. nauplius
3. veliger
4. pluteus

(Ja, jag är också larvig.)

08 april, 2006 10:01  
Anonymous Anonym skrev ...

Haha. Ja, med min "garanterat ingenting om mode" är jag ju garanterat kokt! :P

Jag skulle tippa att de som har röstat är samma tjugotusentals människor som brukar rösta på Aftonbladet, om knäckfrågor som vem av systrarna Simpson som passar bäst i samma frisyr.

08 april, 2006 10:50  
Blogger Emma skrev ...

Inte visste jag att det var en speciell typ av människor. Jag brukar för nöjes skull själv rösta på liknande frågor på aftonbladet.se. Och då är jag alltså en speciell typ? Man kan väl vara intresserad av olika saker? Fast något säger mig att jag tar onödigt illa upp.

08 april, 2006 12:19  
Anonymous Anonym skrev ...

Först nu slog det mig att du på elegant hemligbloggarvis fått med vad som måste vara den 15:e populäraste bloggen (har inte följt länken & sett listan, men med tanke på att hon får minst 32 kommentarer på varje inlägg måste den väl vara med?).

08 april, 2006 12:49  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anna: Tihi.

08 april, 2006 13:50  
Blogger Cecilia N skrev ...

Oki, då är jag inte svensk då. Iaf inte "som alla andra".
Mina populäraste bloggar är Lottens och Barbros stickning, och där till hörande länkade bloggar.

De där bloggarna i listan vet jag ingenting om.

09 april, 2006 12:12  

Skicka en kommentar

<< Home