01 april 2006

Nu slutar jag blogga

Jag har fått bokkontrakt och ska flytta till N.Y. eftersom jag har blivit krönikör på ... äsch. Det var inte alls ett kul aprilskämt. Jag säger som många andra att det oftast inte är kul med lurerier. Jag försöker med något annat:

Man kan använda mobiltelefonen som tv-dekoder
Alla onödiga digitalboxar kommer att kunna eldas upp eftersom de är gjorda av solrosfr... Mäh, inte heller så kul. Men man kan ju drömma. När ska man kunna se på ett program och spela in ett annat som det var förr i tiden?

Melodifestivalen går om!
Carolas nya tänder klassas som doping eftersom hennes artikulation i och med den blev extra tydlig. Tja. Även om jag nu fnissar, så ... näe.

Stavningsreform i år!
Det är i år 100 år sedan den förra stavningsreformen. Några exempel på nystavningar år 2006:
resturang
syckel
mäjl
abbånemang
omständig
öppenhjärtlig

Ah. Bra, den tar vi. Tihi, fniss och fnitter.

(Här hemma har vi nu på morgonen hittat en tejpbit på osthyvelns vassa kant och tejpbit på mynningen till vattenkranen, röd karamellfärg i mjölken och grön karamellfärg i filen.)

12 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Omväxlning förnöjer till frukosten! *skrattar*
1 har reflekterat!


Fnissar åt wordvericifkation: eansgas

01 april, 2006 09:39  
Blogger Ica skrev ...

åh, vilken härligt färgglad frukost. Tråkigt när denna dag infaller på en lördag. Ska vara en vardag ju så man kan driva med så många människor som möjligt.

01 april, 2006 09:40  
Blogger Cecilia N skrev ...

Vår tidning är dötrist. Jag kan inte tro att förstasidesnyheten att åklagaren vabbade så rättegången blev inställd är ett aprilskämt.

Tacka vet jag Västerbottens-Kuriren! Där kunde man lusläsa hela dagen (inklusive annonserna!) och ha döskoj!
Speciellt minns jag en optikeraffär som brukade ha underbara helgalna annonser.

Och min pappas kluriga aprilskämt. Ofta ingick I Lirpa som person eller den nya produkten Lirpa1. *saknar*

01 april, 2006 13:12  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Cecilia N: I dagens lokaltidning står det att en viss kyrka ska få ett tredje torn påbyggt ... som ska bli högst i Sörmland. Gäääsp.

Tacka vet jag någon gång på 1970-talet när två lokaltidningar i Luleå lyckades lura varandra, men ingen av läsarna.

01 april, 2006 13:28  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag har blivit lurad hela dagen men förstår det först nu. Är det inte oförskämt att folk inte talar om att det är första april när man vaknar på morgonen?
Angående tidningars skämt läste jag i strängnästidningen (har jag för mig att det var) att trafikljus från Eskilstuna skulle sättas upp i Strängnäs rondeller då strängnäsbor inte kan trafikreglerna. Inte nog med detta
- poliser, påstår man, ska stå på plattformar mitt i rondellerna ända fram till påsk för att dirigera trafiken. Jag skulle åka till strängnäs idag men gillar inte poliser, så jag lät bli.
Varför råkar jag inte ut för vattenkran-och-tejp-buset istället?

01 april, 2006 21:33  
Blogger Cecilia N skrev ...

Nu har jag varit ute bland folk och fått reda på att det visst fanns ett aprilskämt i tidningen. Figo ska inte alls återuppbygga en gammal anrik restaurang i Sollefteå och göra grill- och sportbar där.

Jag iddes inte läsa längre än till rubrik och ingress och tyckte det lät bra.
Men läser man vidare är det ju uppenbart. Ivar Lirpas portugisiske kusin(?) Loof skulle visst bli föreståndare...

01 april, 2006 21:46  
Blogger aequinoxia skrev ...

I bokhandeln i Helsingborg diskuterades det om man skulle sätta upp en skylt om att Dostojevkskij hade kommit ut med en ny roman och skulle komma till affären och signera under lördagen...

03 april, 2006 06:38  
Blogger Magnus Carlbring skrev ...

det är rätt fel att stavra fel när det är rätt fast fel

03 april, 2006 10:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, ja, ja, Embryo!

03 april, 2006 11:11  
Anonymous Anonym skrev ...

Vad skulle du göra med den tid du fick över om du slutade bloggra?

03 april, 2006 11:21  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Orangeluvan behagar med mig skämta aprillo. Om jag skulle sluta bloggra skulle jag hänga utanför Systemet klockan 09.00 och sedan hasa mig ner till Plattan för att fixa en fix. Och sådant tar tid!

(Till 1 november förra året gick mycket av min skrivtid till kåserier. Sedan jag förlorade det kneget, måste skriverierna ut någon annanstans. Ergo: blogg.)

03 april, 2006 11:25  
Blogger Cecilia N skrev ...

Vilket verb! Heter det så: bloggRa??

Wv sa att: iojuu, jo, ju heter det så...

03 april, 2006 14:00  

Skicka en kommentar

<< Home