03 april 2006

Basket och basket och basket

Filmen som jag lade in här envisades med att starta av sig själv. Så kan vi ju inte ha det, era arbetsgivare kan bli arga och tro att ni sitter och gör ickekonstruktiva saker på jobbet. Klicka på länken istället.

12 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

För er som inte kan få fram någon bild eller är väldigt närsynta (eller Anne-Maj):

Det är ett nyhetsinslag om en autistisk kille som är materialförvaltare i ett amerikanskt high school-lag. I säsongens sista match -- med fyra minuter kvar -- fick han prova på hur det känns att faktiskt spela basket. Då gjorde han 20 poäng!

03 april, 2006 14:12  
Blogger Olle skrev ...

Jag blir alldeles tårögd och hoppas, hoppas att ingen kommer i efterhand och säger att det är en påhittad historia.

03 april, 2006 14:15  
Blogger Ica skrev ...

åh! Vad underbart! Jag blir alldeles varm i hjärtat och instämmer precis med Olle: Tårögd och fan ta nån om det är påhittat! Men. Gosh vad underbart, och vad duktig han var! Jeez, den som ändå fått sätta nån trepoängare nån gång.

03 april, 2006 14:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Tack snälla Lotten! Det blev ståpäls som Gunde brukade säga.

03 april, 2006 14:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Jäsiken. Det liksom kryper i hårbotten. Säga vad man vill om amrisarna men hjärtevärmande stories ur vardagen har de kläm på. Respekt!

03 april, 2006 14:29  
Anonymous Anonym skrev ...

Häftigt... Vilken revansch för en kille som säkert fått lida en del för sitt handikapp!

ica: Jag har satt en trepoängare en gång. Några killar i klassen ställde upp i en skolturnering där gruppspelet gick på liten plan. Mot alla förväntningar gick de vidare till slutspel och var för få spelare. Jag som var där och dömde fick hoppa in. En, och endast en gång, fick jag en passning. Denna gång tycker jag att jag förvaltade väl då jag satte en klockren trea (utan ring-eller plankkontakt) från en punkt en meter bortom trepoängslinjen!!! Haha, tjejer kan!

Hmm, det var kul att skryta, undrar om jag ska skaffa en egen blogg att skryta om annat på?! Ingen behöver ju läsa. :-)

03 april, 2006 15:03  
Blogger Ica skrev ...

pernilla: jo, nån poäng kanske jag gjort i basket, men min största prestation var nog under en skol dm-match då en tjej och jag frontalkrockade och jag flöd baklänges, gled i min egen svett fyra meter och fick straffkast.

03 april, 2006 19:49  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Vad kul att ni njuter som jag! (Som alls inte är lika duktig på trepoängare trots 27 års övning.)

04 april, 2006 09:50  
Blogger Cecilia N skrev ...

Jag kommer att tänka på filmen Radio.
Se den! (Videobutiken)

04 april, 2006 13:47  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aha! En film som jag inte har sett!
Radio!

04 april, 2006 13:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Eller varför inte filmen Ruby

Nästan ännu bättre tror jag ....

Har den nånstans på vhs och brukar kika med jämna mellanrum, om varför man aldrig ska ge upp.

Radio var iofs också okej

Beckis

04 april, 2006 23:48  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hej, hej Beckis, nu ska jag leta efter Ruby!

05 april, 2006 16:02  

Skicka en kommentar

<< Home