18 mars 2006

Treåringen tittar än en gång på Melodifestivalen

1. Andreas Johnson
– Han! Killen! Cool kille!

2. Björn Kjellman
–Han är grön! Pelle Svanslös! (*) Fåglar! Han kastade pinnen och fångade! Han kastade hatten! Var är den? Fjärilen tog den!

3. Linda Bengtzing
– Swoarrt! (= svart) Hon grååååter. Nu har hon shorts! Precis som jag!

4. The Poodles
– Bomber! Wow! Det här! Hon är den coolaste! Wow! Yeah! Det brinner överallt, jag såg det!

5. Magnus Carlsson
– Det är en kille. Jag har en ostbåge.

6. Rednex
– Mamma? Tokig musik! (dansar och headbangar och skrattar)

7. Carola
– Superman! Som Superman! En Superman!

8. Magnus Bäcklund
– Nej, det brinner. Oj, förlåt att jag rapade.

9. Kikki Danielsson
– Moa har en sån pyjamas.

10. BWO
– Den där lilla farbrorn var där förut.

(*) Barnen har tittat på Pelle Svanslös-julkalendern en miljard gånger – med Björn Kjellman i huvudrollen. Fantastisk iakttagelseförmåga.

19 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

Björn Kjellman ser ut som en Boston Celtics-supporter.

18 mars, 2006 21:10  
Blogger Olle skrev ...

Eller en leprechaun.

18 mars, 2006 21:13  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag hålller med Sandra, vi jättehejade på Andreas, vars låt var den bästa melodifestallåten på länge. (Och jag har alltid fel.) Fast jag begriper ju att det var Carola som skulle vinna. Men ser hon inte väldigt stram ut runt ögonen? Eller var det vinden?

18 mars, 2006 22:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Carola var ju bedrövlig, det lilla jag såg. Det enda roliga jag såg var faktiskt Fredrik Lindström, även om han tog i lite väl emellanåt. Men Växjö-dialekten, jag svär, det kunde lika gärna varit min faster!


(Men det här var fint: de tre sista bokstäverna i word verification var passande nog wtf!)

Apropå det borde alla titta på den här: http://www.albinoblacksheep.com/flash/end.php

Hoppsan. Där var jag nära att skriva word verification istället för mitt namn.. jag behöver nog sova mer.

19 mars, 2006 09:37  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack för länken, Kristina! Det är en jätterolig liten tecknad snutt om jordens undergång, här är en direktlänk .

19 mars, 2006 11:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, jag gillade också Fredrik Lindström, förresten.

19 mars, 2006 11:02  
Blogger Olle skrev ...

Recension av Fredrik Lindströms malmöitiska: en hedersam och hantverksskicklig insats, men han hade inte kunnat bluffa igenom sig själv som barnafödd skåning.

19 mars, 2006 11:45  
Blogger Olle skrev ...

Mer om Lindströms skånska: han har bra koll över språkmelodin – det svåraste! – men fick inte riktigt till diftongerna.

19 mars, 2006 11:46  
Blogger Olle skrev ...

Trallala, troppiloppillallala! Vi har köpt Sing For Me för nio riksdaler på iTunes Music Store. Truttilutt -- sing for joy! -- trallaluulliilla -- a simple melodyyyyy!

19 mars, 2006 11:48  
Anonymous Anonym skrev ...

jag hoppades att Sigge skulle ge en fulländad recension av festivalen, så jag tittade inte. Men nu har jag det hela framför mej. Gillade han vinnarlåten, undrar jag bara? Mitt barnbarn nyss fyllda 4, gillar Nanne Grönvall "kom o tyck om mej", han har t.o.m. fått skivan. Det ska vara hög volym när man lyssnar.

19 mars, 2006 11:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tyckte iofs malmöitiskan var rätt dålig, jag fattade inte att det var det förrän han sade "här är rösterna från malmö".


Det roligaste med länken är DETALJERNA. Kolla till exempel flaggan som ska föreställa Kinas..

19 mars, 2006 13:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anonymomooumous, hitta på ett alias!

Sigge couldn't care less om vinnarlåten. Han gillade pudlarna med pang, eld, tjoff och rök, men är fullständigt övertygad om att sångaren i långt hår och klänning är en tjej. Å andra sidan tror han att Kerstin på dagis är en karl, så varför inte?

Könsroller schmönsroller.

19 mars, 2006 14:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Sigge och Lotten, det är Margareta, som skrivit om Nanne Grönvalls låt, som Martin gillar. Jag vet inte om han sett melodifestivalen i helgen, och vad han tycker om låtarna och deltagarna.

19 mars, 2006 17:34  
Blogger Ica skrev ...

missade allt mitt i festyra eftersom jag inte ville beblanda mig med de hysteriska fans som intagit soffan. eller rättare sagt: jag ville inte sno nåns plats. Hade det vart fotboll som visades hade jag istället hoppats att nån annan avvarat sin plats. nåväl. såg fredrik lindströms växjö-imitation och blev förnärmad när jag som ensam smålänning märkte att alla vrålskrattade. ja, snåla är vi, och pratar för jäkla fult gör vi oxå.

19 mars, 2006 19:39  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tycker det verkar som om Sigge slagit huvudet på spiken igen med sina knivskarpa kommentarer. Tyckte han inte det var märkligt att Pelle Svanslös var med och sjöng?
Måste vara mycket mer underhållande att se melodifestivalen ihop med en treåring som ger såna lysande beskrivningar av allt. För att inte tala om ostbågar, rapar och vem som har en likadan pyjamas.

19 mars, 2006 21:25  
Blogger Cecilia N skrev ...

Men visst var väl luleådialekten lite väl mycket dalmål?

Gapskratt här när Sundsvall började prata om "expansiv region". Har vi hört det till leda?

20 mars, 2006 12:16  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jo, han Lindström hade lite svårt med Luleå, Umeå och Sundsvall, de lät lite som "norrländskt dalmål" allihop. Men det uppvägdes av hans manus. Uj, vad rolig han var! (Särskilt Sundsvall.)

20 mars, 2006 12:35  
Blogger maruschka skrev ...

Lotten, jag älskar dig!!! Mest för att du delger oss denna fantastiska lista på kommentarer från din raring till son, men också för att du helt enkelt finns och förgyller min tillvaro i största allmänhet...*kram*

22 mars, 2006 10:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

– Skkkrnnf.

(skrapar blygsamt med foten och tittar under lugg)

22 mars, 2006 10:30  

Skicka en kommentar

<< Home