18 mars 2006

Annons för NK

Detta är annonsen från 17 mars.

Detta är annonsen från 18 mars.

(Och detta är ett känt bloggtrick: man lägger utan särskilt många ord ut några bilder och låter reflekterarna få fritt spel[rum] i kommentatorsfälten. Men senare idag ska jag skriva något om Ingemar Stenmark.)

11 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Vegetationen har ju ofta varit dygdens bevarare inom målarkonsten. Här t.ex. på en bild av Dürer:

http://tinyurl.com/ht235

18 mars, 2006 11:57  
Blogger Olle skrev ...

Jag säger som björnarna i sagan om Guldlock:
– Vem är det som har loggat in på min dator?

Det var ju jag och ingen annan som reflekterade över lövgrönskans sedesbevarande roll.

18 mars, 2006 12:06  
Blogger Olle skrev ...

I Santa Maria del Carmine i Florens finns en fresk av Masaccio där Adam och Eva drivs ut ur paradiset.

Så här såg den ut innan den renoverades, när det nu var. Som synes hade någon pryd person varit framme någon gång under århundradenas lopp!

18 mars, 2006 12:09  
Blogger Olle skrev ...

Sorry! Här är länken:

http://tinyurl.com/mevwl

18 mars, 2006 12:10  
Blogger den blyga skrev ...

Jag reagerade på bilden, som den 17 mars var EN av åtskilliga som reklamerade för Nordiska kompaniet. VAD som skulle säljas med bilden framgick INTE.

Just nu läser jag en bok av Peter Sylwan: Tillit. (har kommit till sidan 99 av 248, recension i min blogg senare)

Just den här typen av manipulation av vår uppmärksamhet minskar TILLITEN i samhället jfr Den röda tråden i Lottens julkalender!

18 mars, 2006 14:13  
Anonymous Anonym skrev ...

Vad hon säljer? NK måste nog mena att flickan behöver besöka deras avdelning för BH:s och kläder?

18 mars, 2006 14:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, Sandra, jag gjorde en Sigge!

Men alla ilskna kommentarer uteblev! (Tack.)

18 mars, 2006 22:26  
Blogger den blyga skrev ...

Min reflexion räknas tydligen inte till de ilskna - den var i alla fall kritisk!
Som straff fick jag 8 bokstäver i min wv!

19 mars, 2006 14:32  
Blogger maruschka skrev ...

olle - man hamnar på Bloggers inloggningssida när man försöker följa din länk till fresken av Masaccio, är det meningen?...*förvirrad*

22 mars, 2006 10:11  
Blogger maruschka skrev ...

Såg precis olles ändring!

22 mars, 2006 10:12  
Blogger Bim skrev ...

Ja... spel kan man ju lätt få av detta... men frågan är ju också... vad anspelar det hela på till sist i en sk annons... Hrm, kanske är det allt för sent på dygnet för att få ett bildspel som leder åt något håll i hjärnans halvor... vilken av den nu som speGlAR det som bilden vill leda oss till...
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet...
http://sjoebacka.hotserv.dk

20 juni, 2006 00:28  

Skicka en kommentar

<< Home