11 mars 2006

En treåring kollar på Melodifestivalen

Det gick ju så bra förra veckan. Jag låter treåringen recensera igen!

1. Roger Pontare
– Ji jill rock jo! (We will rock you, hans favoritlåt.) Han har vaknat nu. Dom lagar mat på golvet. Det var stora mössor på pinnarna.

2. Laila Adéle
– Är hon en liten farbror?

3. Günter & The Sunshine Girls
– Dom har vantar på sej. Är han väldigt arg?

4. Sandra Dahlberg
– Hon har en egen moppe. Dom har också vantar.

5. Evan
– Han har egna soldater. Pfiong! Pao! Pschiooo! (Försvinner bort, skjutandes.)

6. Rednex
– Min gitarr är inte så stor som hans. Inte pappas heller.

7. Björn Kjellman
– Han har en mössa som mamma! Är det en mössa? Nej. Nu tappade han den.

8. Carola
– Jag tycker inte om att det blåser.

14 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

för första gången iår såg jag denna katastrof! Jag skäms! Tur att finnarna iaf har humor och skickar ett monsterband. När Pontare är starkast i startfältet börjar desperationen lysa ur mina ögon och jag undrar desperat vem som kan sponsra Günter med en läppförstoring och köpa passande klänningar till sina sunshine girls så deras bröst inte behöver vara halvvägs i fängelse och halvvägs ute i friheten.

11 mars, 2006 23:04  
Blogger Ica skrev ...

och nu skriver jag igen för att det inte ska stå 1 reflektioner.

11 mars, 2006 23:05  
Anonymous Anonym skrev ...

Å, vad jag vill se Sverige sätta kaffet och dillchipsen i vrångstrupen när Lordi (de finska monstren *pekar mot icas inlägg*) och nåt slags österrikisk upplaga av Electric Banana Band (såna finns det alltid) spöar skiten ur Carola i kvalet. Inte nödvändigtvis för att de är bättre, utan för att det vore äkta humor.

12 mars, 2006 09:36  
Anonymous Anonym skrev ...

Va, blåste det på Carola igen? Kan hon inte sjunga i stiltje?

Tack för underbar sammanfattning! En treåring håller sig till väsentligheterna.

12 mars, 2006 11:00  
Anonymous Anonym skrev ...

vad nu, skrev jag inte i min bloggadress rätt?
word verification: jdhzx = jihadsex.

12 mars, 2006 11:02  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ska bara förtydliga: jag är total Melodifestivalengalning som har sparat på numera dammiga videoband sedan 1986, dessförinnan varnliga kassettband som numera låter som röstförvrängarapparater och jag håller särskilt 1975 och 1986 varmt om hjärtat.

Men nu är jag less. Jag är gammal. Jag vill ha tillbaka orkestern och jag vill bara ha en enda lördag och jag vill ha bättre låtar och mindre grenslande över stolar och nya Carolor och fler Björn Skifsar och bättre humor.

Jag vill tycka om Melodifestivalen igen, helt enkelt.

12 mars, 2006 11:28  
Anonymous Anonym skrev ...

Eftersom jag bara såg snabbgenomgången av spektaklet igår så ser jag att treåringen och jag hade ungefär samma uppfattning om det hela. Tror till och med jag sprang iväg på samma ställe som treåringen fast utan ljudeffekter.

12 mars, 2006 14:09  
Blogger Cecilia N skrev ...

Håller med sentenser. Nu får hon hitta på nåt annat än att sjunga i motvind, Carola.
Pontare fick mig att tänka på Olles skidfärd...

Och Günther... Formade han en enda ton? Varför är han i så fall med?

För mig personifierar han "pojken som inte har nån som helst talang men som vill vara med mest på roliga timmen så han får vara i centrum..."

Kjellmans låt verkade bättre på franska.


(nhjuu = njuuut nuuu!)

12 mars, 2006 14:33  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tror Jan Malmsjö är jättearg på Björn Kjellman. Det var ju helt Janne alltihop. Å andra sidan har han väl varit med och vunnit tillåme.

12 mars, 2006 18:50  
Anonymous Anonym skrev ...

Vad skönt att Pontare åkte ut i andra chansen. Som norrlänning står jag inte uuut!

Håller med Sigge i allting.

12 mars, 2006 19:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Sigge är en klok treåring! (Fast han är ju inte riktigt klok, å andra sidan.)

12 mars, 2006 20:05  
Anonymous Anonym skrev ...

Sounds like his mother:)

12 mars, 2006 20:13  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ni som undrade över mina Muminminnen kan gå till förra inlägget: en ny bild är inlagd. Ack, ljuva barndom.

12 mars, 2006 20:17  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag gick upp i ottan idag och gick de tvåhundra meterna till det lilla badhuset med 30-gradigt vatten och nakenbadande tanter (å så jag då, i baddräkt men utan badmössa som de andra) och melodifestivalen diskuterades högljutt och indignerat. "Näe, jag tycker bara sämre och sämre om den där Carola. Och måste det alltid vara blåsväder när hon ska sjunga?" och så snörpte de på munnen mellan simtagen.
Jag missade Gunthers framträdande (har förstått att det inte kan gå under benämningen sång) och undrar om ryktet att Doktor Bombay och Gunther är samma person är sant? I verkligheten KAN han heta Johnny och vara från Malmö, men detta är en MYCKET lös spekulation ...

13 mars, 2006 09:19  

Skicka en kommentar

<< Home