21 februari 2006

Kladdblocket

Jag har en kompis som hela tiden får saker ur händerna. Det senaste ska göra oss alla rika och berömda: Kladdblocket, en samarbetsroman. Ni får vara med ni också!

Min kompis går i förväg och drar mig med sig. Jag känner mig ungefär som när man har skaffat ny tvättmaskin och inte vågar tvätta för att knapparna och vreden är obekanta och inte förrän någon vrålar "MEN TRYCK PÅ DEN RÖDA KNAPPEN FÖR TUSAN HAKAR!" vågar jag göra något.

Kolla själva! Vem vågar vara först? Och sprid gärna ryktet, det är idén värd. www.kladdblocket.se

17 Reflektioner:

Blogger Yogamamma skrev ...

Tack för lyckönskningen på min sida. Och det verkar ju ha gått bra för dig, så jag hoppas att den här knodden stannar.
Jag länkar till din sida från min blogg och hoppas att det är okej. Jag kommer nämligen gärna tillbaka hit, blev nyfiken

21 februari, 2006 12:34  
Blogger aequinoxia skrev ...

Jag tar på mig att det stora ansvaret att städa idag. :-) Och ja ja ja, jag vill vara med och leka. Tack för tipset, Lotten.

21 februari, 2006 13:00  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hela livet går förresten ut på att våga trycka på den röda knappen. Om och om igen, på nya ställen, i nya situationer.

Vilken poet jag är.

21 februari, 2006 14:39  
Anonymous Anonym skrev ...

Först vill jag vara bitter och säga Tack så HIMLA mycket för att du hittade min d-punkt (d som i distraktion alltså) just när jag verkligen borde jobba!

Sen vill jag vara glad och säga vilken HIMLA kul idé! Och TACK för att jag äntligen fick göra mig av med en romaninledning som plågat mig i fjorton år.

21 februari, 2006 14:51  
Blogger maruschka skrev ...

Ser ut precis som Wikipedia, är det där romanen hamnar sen?

21 februari, 2006 15:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Tack för besöket på min blogg! Jag skvallrar om kladdblocket, sen får vi se var jag lägger in stöten.

Förlåt, jag ser inga röda knappar men röda lysen. Tvättmaskinen har grön och diskmaskinen har röd. Dom är av samma märke. Varför?

21 februari, 2006 16:00  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Maruschka: Romanen ska tillverkas i Wikipedia-liknande miljö ... men sedan ska den tryckas upp och slå försäljningsrekord i boklådorna och bli film med ... ja, någon cool snubbe och coola snubbor.

Nobelprisutdelningen blir däremot väldigt problematisk med alla inblandade. Och vilken klänning ska jag ha på mig?

Aequinoxia: tack för städningen, måste kanske döpa om "reflektioner" för att slippa grammatikångesten efter alla förstakommenterare?

Anna: Tack, nu kan jag skylla allt på d-punkten, som jag inte har haft ett namn på tidigare!

21 februari, 2006 16:31  
Anonymous Anonym skrev ...

Va, måste man ha klänning? Jag har ingen klänning. Kan man inte få ha hög hatt?

21 februari, 2006 17:00  
Anonymous Anonym skrev ...

Nu har jag kikat på Kladdblocket, vilken rolig idé! Men varför handlar alla förstakapitlen om KILLAR??? Det har ni inte tänkt på, va? :-)

21 februari, 2006 20:21  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

ab: Det är ju för att det är en KILLE -- min kompis som har fått ändan ur -- som har hållit i trådarna!

Själv har jag fortfarande tummarna fast. Jag ska minsann in och skita ner nävarna och skriva flödigt, ymnigt och brutalt om kvinnfolket.

Ni andra?

21 februari, 2006 20:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Hehe, idag har jag sett ett antal tilltrasslade bakdelsmetaforer!

Ändan ur vagnen. Och sen tummen ur!

Men hur kan man skriva vidare på de där kapitlen (eller enstaka sidorna) som redan har utsett en grabb som huvudperson?

21 februari, 2006 22:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

ab: Man kanske skriver något som - plupp - bara tar död på huvudpersonen? Och den nya huvudpersonen blir så vansinnigt intressant att ingen annan medförfattare tar kål på henne/honom?

Fast visst kan du väl skriva som en hel karl?

21 februari, 2006 22:36  
Blogger Herr R skrev ...

Som den tråkiga formgivare jag är måste jag ändå fråga:
Har ni frågat Wikipedia? Eller är det något slags samarbete med dem?

22 februari, 2006 10:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Hej!

Det stämmer att wiki använder samma wiki-motor, MediaWiki. Det är en fri open source-motor. Fron MediaWIkis hemsida: "MediaWiki is a free software package originally written for Wikipedia but is now run on other projects of the non-profit Wikimedia Foundation and many other wikis."

mvh

/Jonas

22 februari, 2006 10:31  
Blogger Herr R skrev ...

Något slags samarbete då, med andra ord. Så bra! Jag var bara tvungen att fråga.

Roligt initiativ hur som haver.

22 februari, 2006 10:36  
Anonymous Anonym skrev ...

Hej!

Jag stavar fel i maginfliensans efterdyningar.

Jag ändrade hur som helst kön på en av huvudpersonerna just nu, så nu är en kvinna i centrum :-)

Sånt kan ni göra själva - styrkan i en samarbetsroman :-)

/Jonas

22 februari, 2006 10:37  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Braskande rubriker! Extra! Extra!

Könsbyte i Samarbetsromanen!!!

22 februari, 2006 10:42  

Skicka en kommentar

<< Home