07 oktober 2009

Ragga mera och billigare samt effektivare och hemligare?

Reklam som jag såg på text.nu idag:
TIPS FÖR DIG SOM FLÖRTAR MYCKET:
Telenor bjuder på kontantkort med 100:- förladdat. Passa på att ha ett extra raggnummer!

Jag ser två skäl till att ha ett extra raggnummer:

1. Man är en skitstövel som tänker have a roll in the hay och sedan göra sig onåbar.
2. Man är en skitstövel som tänker have a roll in the hay med nån som man inte borde rulla runt med och sedan göra sig nåbar endast på en hemlig kanal som man har gömt i strumplådan.

(Jag ser just denna uppmaning endast på text.nu, så kanske har Telenor inget med saken att göra.)

Så här raggar en synnerligen gift fembarnsmamma som knappt har tid att ens vara trogen*:


Jonas Jerebko är basketsveriges motsvarighet till Gunnar Nordahl, som jag ju inte alls flirtade med.
________
*) Citerar Kar de Mumma gör jag gärna.

Etiketter: ,

24 Reflektioner:

Anonymous Tiila skrev ...

Känner inget behov av att ragga billigare och hemligare men som nybliven singelmamma efter 12 års samboliv tar jag gärna emot tips på hur man raggar mer och effektivare.

07 oktober, 2009 12:18  
Anonymous Fru Decibel skrev ...

Men Gunnar Nordahl flirtade med min mamma.....

07 oktober, 2009 12:57  
Blogger Malinka skrev ...

Jag har avståndsflirtat med Kar de Mumma, jag.

07 oktober, 2009 13:45  
Anonymous Tiila skrev ...

Måste bara dela med mig av wv!
humserag känns inte som något jag vill ägna mig åt

07 oktober, 2009 14:00  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Malinka och Fru Decibel! Men hjälp! Blogga om det! Blogga om flirtarna!

07 oktober, 2009 14:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tiila -- ibland är jag övertygad om att WV skapas efter att en maskin först har läst själva blogginlägget.

07 oktober, 2009 14:02  
Blogger Yvonne L skrev ...

Hmm, du har nog rätt om hur wv skapas. Jag skulle in och skriva en kommentar till ditt inlägg men kom av mig lite av wv som är "sweex"

07 oktober, 2009 14:35  
Blogger Yvonne L skrev ...

Oj, nu blev det "reations" istället.

Fast det jag skulle säga var nog att det verkar ansträngande att ha en massa telefoner och simkort! Tänk om man glömmer bort vilket som är hemligt. Verkar lugnare och enklare att flörta ohemligt eller inte alls.

07 oktober, 2009 14:38  
Anonymous ab skrev ...

Finns det något osexigare än såna där hähä-raggare? Ja, ni förstår vad jag menar. Bläh. Jag tror jag skulle somna av leda. Jag tror folk med "raggnummer" är lika trista i sängen som disk. (Disk = otvättade tallrikar och grötkastruller. Gäsp, jag somnar bara vid tanken.)

07 oktober, 2009 14:38  
Blogger Malinka skrev ...

Äh, det är inget att blogga om. Kar de Mumma hade en skrivarstuga nere vid Ekhagsstranden (Norra Djurgården, Stockholm), also known as Lappis Beach efter studentområdet Lappkärrsberget. En av hans söner (ej Carl Z) bodde där.

En gång hängde jag ut genom mitt studentkorridorfönster med en cigg i mungipan, när jag såg KdM och sällskap komma gående i backen från stranden. Han var ju en så gräsligt söt och liten gubbe, så jag ropade, helt okarakteristiskt, men med tordönstämma: "Hej Kar de Mumma!"

Han såg minst sagt förvånad ut – inte ens på det tidiga nittiotalet kan det ha varit vanligt att studenter kände igenom honom – men vinkade tillbaka.

07 oktober, 2009 14:48  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Åh, vad fint, Malinka. Själv skrev jag på ett brev till K de M i 20 år. Som jag aldrig skickade.

(Däremot skrev jag ju ett fatalt brev till Carl Z. Huga.)

07 oktober, 2009 15:10  
Anonymous ab skrev ...

Jaha, om det ska handla om Mumma - jag pratade minsann med honom i telefon på åttiotalet! Jag skulle skriva en artikel om Ernst Rolf och KdM visste mycket om honom - däremot inget om mig. Med jämna mellanrum frågade han vem (tusan) jag var? Fast väldigt artigt.

07 oktober, 2009 15:20  
Blogger pärlbesatt skrev ...

Oh fy vilken gräslig reklam (eller höig då, om jag ska återkoppla till ditt inlägg). Jag är sån där trist vän av ordning som skulle kunna byta leverantör pga en sån sak... Om jag hade Telenor.

Ville fråga dig om syftningsfel, men har glömt på vilka sidor det var syftningar som jag själv tyckte var mer än tvetydiga (i Sommardöden, Kallentofts deckare).
Får försöka ta fram och ge dig mer jobb... ;)

07 oktober, 2009 16:23  
Anonymous Fru Decibel skrev ...

Jag har inte så många uppgifter så att det kan bli en blogg. Jag minns bara att pappa fnös om den där Nordahl och mamma skrattade lite nervöst och slog ifrån sig med händerna.

07 oktober, 2009 16:25  
Anonymous Fru Decibel skrev ...

Lotten, vad skrev du till Carl Z?
Nyfiken.

07 oktober, 2009 16:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag skrev (och fattar inte att jag inte kan hitta blogginlägget om det för jag har ju skrivit om allt i mitt liv inte bara en utan två gånger) att hans pappa var bra på att skriva.

Ehum.

07 oktober, 2009 21:33  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ta fram exempel på syftningsfel, bara! Folk tror att de stör mig när de kommer med språkfrågor och dito exempel.

Inget kunde vara mer fel.

____________

En gång blev jag förresten uppraggad av fem mustachprydda hähäraggare från Svenskt Papper AB. Sedan tjänade jag 6 000 spänn på att skriva ett kåseri om dem.

08 oktober, 2009 00:00  
Anonymous ab skrev ...

Var får man 6000 spänn för ett kåseri?

08 oktober, 2009 10:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Sextusen för ett kåseri gällde bara i forntiden när kåserier innehade någon slags status och inte blott var "tramstexter med krystade lustifikationer". (Ni kan vara säkra på att den där nedvärderingen inte är min.)

Det var en av veckotidningarna som Allers ger ut som betalade mig så bra. Jag varvade jobbet med bl.a. Gudrun Hemmel och Staffan Ling, och jag har en känsla av att de var de som löneförhandlade så bra.

08 oktober, 2009 10:56  
Anonymous ab skrev ...

Gudrun? Inte möjligrn geniet Gertrud Hemmel som översatte Herriotböckerna så att de blev bättre än originalen...?

Forntiden, då förstår jag. Det var då man kunde leva på att frilansskriva, om man skrev bra. Sedan gick honoraren ner katastrofalt.

08 oktober, 2009 11:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Förlåt, Gertrud var det ju. Gudrun är en helt annan person. Som heter Marit egentligen.

08 oktober, 2009 12:50  
Blogger Pysselitens karlslok skrev ...

"En gång blev jag förresten uppraggad av fem mustachprydda hähäraggare från Svenskt Papper AB. Sedan tjänade jag 6 000 spänn på att skriva ett kåseri om dem."

Hm, låter som gränsfall till prosatitution, kanske något för sedelhetsroteln?

08 oktober, 2009 13:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jamen prosatitution är ju ett lysande ord! Och prosatitution måste jag säga är min försörjningsräddning.

08 oktober, 2009 13:47  
Blogger pärlbesatt skrev ...

Okej, här kommer det ena exemplet (jag gjorde ett hundöra för att hitta tillbaks, vilket jag knappt nänns säga):

Eller författare, hon läser som besatt och skriver uppsatser i skolan som får lärarna att häpna.

Så, vad säger du?

Och vad säger du om ArgA snickaren, med A?

Det är en öppen fråga, inget insinuant och beskäftigt ifrågasättande, för en gångs skull. :)

wv är peralike, felstavat päronsubstitut eller?

08 oktober, 2009 14:08  

Skicka en kommentar

<< Home