21 september 2009

Alla har kanske inte en timme över idag ...

... men kanske i morgon?

Jag hittade via Charlie en dokumentär om två rektorer i USA. Jag har inte heller en timme över ens om jag lägger ihop småsnuttar här och där, men det visade sig att de 24 timmarna just det dygnet ändå räckte.

Klicka här och titta. Oj, just nu (22/9 kl. 14) funkar inte länken! Hela sajten verkar ha kraschat ... Men nu (22/9 kl. 20) funkar det!

Skjut inte upp det, för då faller tittandet mellan stolarna som heter måsten och borden. (Ja, in min värld kan alltså en stol heta bord. Åh, jag är rolig.)

Sprid gärna denna dokumentär till andra som kan vara intresserade. Blogga om det. Om inte alla mina rektorer hade varit pensionerade eller omsadlade eller rentav döda, hade jag ringt upp dem och tjoat en och annan sak i örat på dem.

Rektorn i rosa hoppar hopprep med eleverna på skolan.

Etiketter:

12 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Snabbkoll: av mina sju rektorer i livet, gick fem vidare och blev heltidspolitiker.

Hm.

21 september, 2009 14:19  
Blogger Charlie Truck skrev ...

Vet inte om någon av mina rektorer lever. Jag har en levande pensionerad rektor i släkten dock, ska skicka filmen!

21 september, 2009 18:29  
Anonymous Sara skrev ...

Jag får inte länken till att fungera. Jag som har både en och två timmar över idag (och imorgon och alla andra dagar med för den delen - det blir lätt så när man pluggar, eller åtminstone påstår att man pluggar, nationalekonomi).

22 september, 2009 13:15  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag har hört från flera att länken inte funkar!

För mig går det lysande -- har du Rirefox?

Ska se om jag kan lurka ut något tips så att du kan se!

22 september, 2009 13:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Med R menar jag F!

Firefox!

22 september, 2009 13:45  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

För mig går det plötsligt inte alls lysande -- länken funkar inte alls!

22 september, 2009 14:03  
Anonymous Sara skrev ...

Jag såg det som ett omen att ägna mig åt nationalekonomin istället. Nu har jag gjort färdigt alla övningsuppgifter vilket förhoppningsvis har gjort någon nytta. Jag får hoppas att jag kan se filmen en annan dag istället. Eftersom jag pluggar till lärare -och ska man bli lärare i samhällskunskap måste man läsa nationalekonomi, huvaligen! - så tänkte jag att jag kunde rättfärdiga filmtittandet som nödvändigt ur studiesyfte.

22 september, 2009 15:59  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag ska hålla ögonen öppna och leta efter filmen och uppdatera här när den släpps lös ur sitt sajberfängelse, Sara!

22 september, 2009 16:33  
Blogger Charlie Truck skrev ...

För mig funkar det nu, tisdag klockan 1.35 pm i NYC...vilket torde bli 7.35 tisdag kväll i Sverige.

22 september, 2009 19:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, Charlie, det var du som trollade igång den va?

22 september, 2009 20:11  
Blogger Lo skrev ...

Vilket jobb! Och vilket engagemang! Jag ska skicka vidare, inte till mina gamla rektorer, men väl till mina barns nuvarande. Hennes lilla föräldrakooperativ på landet är mil från de här två skolorna, men någonstans tror jag att det inte ärs å annorlunda ändå...
Tack för länken!

22 september, 2009 22:22  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Skicka, skicka, Lo!

(Jag har fått mejl från bloggovana blygisar som också har blivit fängslade. Undrar om den kan köpas in till TV också.)

22 september, 2009 22:28  

Skicka en kommentar

<< Home