11 juni 2009

Hej alla handbollsälskare!

Tänk om Tomas Ravelli skulle rycka in och stå ett par matcher igen. Eller om Göran Högosta satsade på ny kula. Eller om Tomas Svensson, den gamle handbollsmålvakten, skulle komma hem från proffslivet för att lira ett år i moderklubben Guif.

(Jag är så nära ett scoop som jag någonsin har varit. Nu är det inte så många läsare här som bryr sig om just handbollsmålvakter, men ni kan låtsas att det handlar om något annat. Kanske att Hemingway har återuppstått eller att Olof Palme bara gick till skogs 1986 och nu är på väg mot en återkomst. Eller att Carolina Klüft har återfått förståndet och ska tävla i sjukamp i sommar.)

Nämnde Svensson.

I SR P4 Sörmland i morse, lät det så här när vi intervjuade den där Tomas Svensson som jag nämnde inledningsvis:

– Hur ser det ut inför hösten, handbollsmässigt?
– Det är osäkert, jag vet inte vad som händer.
– Hur känns det då?
– Ja, det är ju inte roligt.
– Men vad säger du om att komma hem?
– Ja, det hade ju varit en dröm.
– Har du någon gång tänkt tanken att avrunda karriären i Guif?
– Det har jag gjort många gånger! Det vore ju onekligen väldigt bra för barnen att lära sig svenska.
– Har du fått något samtal från Guif?
– Nej.
– Men vad skulle du säga om de ringer?
– Ja, jag är ju fortfarande en egen produkt så jag kanske passar in.
– Ok, om du nu skulle få frågan – är det då möjligt för dig socialt
sett att flytta hem?
– Min fru sa häromdagen: ”Vi kanske skulle flytta till Sverige ...” Jag säger inte mer. Men det kanske vore läge för det. Just nu är vi inte speciellt nöjda med hur klubben här har behandlat oss under den här våren.
– Och om du skulle gå till en svensk klubb,skulle du då gå till någon annan klubb än Guif då?
– Nej, det gör jag inte. Aldrig.
– Nä, nu kommer du hem!

Eller ... så lät det inte alls. Det var ett evigt hummande, fnissande och tramsande. Jag har koncentrerat elva minuters prat till detta lilla replikskifte ungefär som när man tvättar en angoratröja i 90 °C. Men angoran är ändå kvar, liksom.

Någon mer som ni vill att vi övertalar till en comeback? Gunde Svan? Lill-Ba... nä. Men Elvis Presley?

Etiketter:

12 Reflektioner:

Anonymous Kronfrun skrev ...

Snälla, försök övertala Marcus Allbäck!

11 juni, 2009 15:21  
Blogger Yvonne L skrev ...

Jag bryr mig om handboll! Speciellt om Guif, så om Tomas Svensson kommer hem och spelar så kan jag säga att jag läste det hos Lotten först!

11 juni, 2009 15:35  
Blogger Cina skrev ...

Och jag bryr mig om handboll! Det kanske ÄR ett scoop på gång, Lotten!

11 juni, 2009 15:56  
Anonymous Dieva skrev ...

Presely?, undrar korrläsare Dieva.

Wv hävdar bestämt att denne person är "morts".

Annars skriver jag gärna på uppropet för Carolina Klüft alt. Magdalena Forsberg.

11 juni, 2009 15:57  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack korrläsarn, så går det när man inte ens sneglar mot skärmen utan bara blåstirrar på tangenterna. Nu har jag rättat!

11 juni, 2009 16:25  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Marcus Allbäck, jahaja Kronfrun, det ska bli! Måste bara hitta en sörmländsk anknytning så blir det så bra sååå. (Jag längtar också efter honom. Innerligt. Han kommer alltid in i 67:e minuten och räddar oss kvar i matchen.)

Yvonne och Cina: nu håller vi tummarna!

11 juni, 2009 16:27  
Blogger Pysseliten skrev ...

John Pohlman med solen!

11 juni, 2009 20:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Självklart! John Pohlman! Med solen!

11 juni, 2009 20:30  
Blogger Plastfarfar skrev ...

John Polman, var det. På gamla dar släpper han väder här. Klicka på länken 'gratis väder(-släpp?)' nere på sidan, så får ni en snygg liten vädersläppsgadget till edra hemsidor.

/En som vädrat, sniffat, till och med ylat efter en möjlighet att vara studentikoshumoristisk och därmed sälla sig till Lottens följe.

11 juni, 2009 23:09  
Anonymous Håkan (hakke) skrev ...

Björn Borg och Hanson de Wolfe United. Sedan kan du ta Jakob Hellman.

11 juni, 2009 23:21  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aha, ja, jag har ju faktiskt en direkt pipeline till Hellman. Men jättehemlig. (En som jag känner, känner en som känner en som har hoppat i bingen med honom.)

12 juni, 2009 09:06  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu ska jag hela dagen försöka vara så studenthumoristisk jag kan!

12 juni, 2009 09:07  

Skicka en kommentar

<< Home