20 januari 2007

Under våra korkekar

Jag längtar till helgen varje vecka fastän den ju är sju resor jobbigare än vardagarna.

– Mamma, mamma, vaaaakna, vi ska spela minigolf om en halvtimme!
– Skkxxznffkrr ... Vi ska vadå? Minigolf? Klockan är ju bara halv tio!

Flera av er reagerar säkert inte ens med ett höjt ögonbryn inför minigolfspelandet utan står nu upp framför datorn och vrålar MEN VAD GÖR MÄNNISKAN SOVANDES KLOCKAN HALV TIO???

Jamen jomen, jag hade trots allt faktiskt sovit bara ett par timmar då. Tillbaka ett par steg nu: minigolf klockan tio en lördag? Ja, det var en sådan där trevlig klassammankomst då alla föräldrar och syskon till alla i en klass träffas och t.ex. åker skridskor, bowlar, går på utflykt, spelar brännboll, åker pulka och umgås. Det är klassföräldrarna som är arrangörer och de ska ha allt tack i världen.

Men varje gång tittar jag och min djefla man på varandra ... och så på barnen ... och så suckar vi. Vi sitter hellre hemma under vår korkek på helgerna. (Mellan basketmatcher, orienteringstävlingar, biobesök, Bästisgrannemiddagar och födelsedagskalas.) Men så rycker vi upp oss ... och ger oss iväg. Korkeken står ju kvar. Minigolfäventyret kombinerades med matglad tvåtusenkronorshandling och skjuts till järnvägsstationen; nu är jag gräsänka och ska passa på att ... att ... att ... Om katten (den djefla mannen) är borta borde ju vi kvarvarande råttor göra något?

– Kom alla barn! Nu ska vi dansa på bordet!
– Nejtack, mamma, jag har ju redan sagt att jag hellre dansar med mina jämnåriga kamrater.

Fast det var ju inte detta jag skulle berätta egentligen! Det är bloggträff bestämd den 3 februari kl 13 någonstans i Stockholm! Eller om det blir på kvällen den 1 februari. Eller om det rentav blir både och. Hur som helst vill jag rekommendera att ni inte sitter kvar under korkeken just då.

16 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Va? Klev du upp redan halv tio? Jag öppnar inte ens ögonen före minst mitt på dan på helgerna. Och inte har jag varit på fest heller, jag är bara lat.

20 januari, 2007 15:26  
Anonymous Anonym skrev ...

Det blir båda två!

(Nu har det hänt - ffg kunde jag helt enkelt inte läsa den djefla word verification. Fick uppdatera sidan)

20 januari, 2007 16:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Matilda: I mitt fikarum är det revelj vid sjusnåret, helg eller inte helg.

Ok, AB: 1 och 3 februari. Så när ska man hinna jobba mitt i allt detta festande? (Uj. Jag har sjuårskalas den 3 februari. Ujuj.)

Oooh, jag fick en läslig, finfin WV:gentlfis (=en smygare)

20 januari, 2007 17:13  
Blogger Moster Mjölgumpa skrev ...

Vill bara tala om att jag sitter under korkeken även på vardagarn och njuter.

wv. skaej Vad menar slumpgeneratorn egentligen? Tänker den på vin-slatten som står här och väntar.

20 januari, 2007 17:21  
Anonymous Anonym skrev ...

Uj, nu har jag både fikat och ätit av barnens lördagsgodis. Proppmätt! Ska hasa mig iväg och se "Ett drömspel", sen hem till korkeken igen.
Den 1 februari hänger jag gärna med på bloggträff (är ju en etablerad hangaround efter Tjuvlyssnatfesten i onsdags). Den 3:e är jag inte spelbar, ska eskortera en Författare på Uppdrag (en lördag! men så är det ibland).

20 januari, 2007 17:42  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag kan varken eller.

Jag vaknare imorse 05.10 av att Femåringen kröp ner mellan mig och Pojkvännen. Han är dock så väluppfostrad att han vet att ingen kommer resa sig före 6.00 då det börjar tecknat på tv. Så han låg så snällt emellan oss, väldigt ostilla, väldigt osovandes. Pojkvännen sov. Inte jag.

20 januari, 2007 17:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Å en bloggträff ville jag gärna gå på! Ska hålla koll på din sida :) btw ... jag gav dig en uppgift så här på lördagskvällen :) om du vill!

20 januari, 2007 18:22  
Blogger Ica skrev ...

...och då glömde du dessutom mjölk och glass under handlingen. Bloggträff låter väl bättre den tredje? Kvällen den första ska man ju göra det som inte gjordes igår: basketprogram

20 januari, 2007 18:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tror minsann att det blir två bloggträffar! En på kvällen 1 februari och så brunch den 3 februari.

20 januari, 2007 20:04  
Anonymous Anonym skrev ...

1 februari låter toppen! Då är jag i Stockholm på annat möte på dagen. Vore kul att träffa er alla!

Om nu träffen är i Stockholm förstås ...

20 januari, 2007 20:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Oj, skrev adressen som alias ... nu är jag trött! ;-)

20 januari, 2007 20:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Vem skulle ha någon synpunkt på tidpunkten? Inte jag iaf.
Däremot aktiviteten! Minigolf så här års? Har ni inte fått snö??

20 januari, 2007 21:07  
Blogger Ica skrev ...

Förresten. Blogg den 1 februari! Den tredje kan inte jag. Så det röstar Ica för.

21 januari, 2007 14:46  
Anonymous Anonym skrev ...

Ica och ladystalker: petra på enannansida håller i den första februari-träffen.Den blir klockan sju på baren Två på Rörstrandsgatan 9A, om ingen har ändfrat det!

Lotten: Kommer du den tredje?

21 januari, 2007 15:39  
Anonymous Anonym skrev ...

Snöpligt. Jag missar inte bara en utan hela två bloggträffar. Precis som jag missade den som var för en vecka sedan. Hoppas det inte är ett genomgående tema för 2007.

22 januari, 2007 10:38  
Anonymous Anonym skrev ...

Oj, tyvärr! Ska ju ut kvällen före (31/1) också kom jag på ... Det blir nog ingen bloggträff för mig 1/2. Men jag hänger gärna på vid ett senare tillfälle!

22 januari, 2007 10:48  

Skicka en kommentar

<< Home